Nieuwe chat! Zie dit topic.

keuzes keuzes keuzes

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Linda »

Ik heb in januari dit jaar mijn vriendin laten weten dat ik graag bh's zou dragen,dat was schrikken maar ze aanvaarde het. Na enkele gesprekken onderling is het nu zover dat ik nu dagelijks thuis vrouw ben,en mijn vriendin dingen voor me koopt en mee gaat winkelen.
We zijn samen naar een meeting geweest voor partners van transgenders en daar heeft ze véél opgestoken. Ik was daar als vrouw,wél per taxi,thuis snel de taxi in en weg.
Vorige week zijn we dan samen naar de markt geweest,200 meter van huis. We waren 50 meter ver en er was al een reactie,een oudere man die achter een caféraam zat te lachen en ik vroeg om terug naar huis te gaan. Dat ging niet door,ze zei komaan we gaan er samen door. Op de markt waren er wel een paar koppendraaiers maar geen verbale reacties ! Dan zijn we iets gaan drinken in een zaak waar overwegend senioren waren(we zijn zelf ook beide 62) en....géén enkele reactie !!! Mooi toch
Het is alleen jammer dat mijn dochter en zus het niet willen aanvaarden en ik begrijp het en ga ze tijd geven. Het lastige is dat alléén zij weten of de tijd zijn werk gaat doen,frustrerend is dat,hoelang moet ik ze geven ?
Op relatie gebied hoop ik dat velen hetzelfde met zijn partner mogen beleven zoals ik,ik had het niet durven hopen.
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Nienke »

Heel veel sterkte Evelien, het is ook een kwestie van tijd, de vrouw in je komt eruit.
Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat je relatie behouden blijft, zal energie gaan kosten, nog veel meer van haar dan van jou.

Sterkte
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 sep 2017, 20:23
Gender: Man

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Vincent »

Het is vast lastig geweest om de keuze te maken om haar (opnieuw) te vertellen wat je voelt, Evelien. Sterkte!
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door EvelienArts »

Hallo allemaal. Hier even een kleine update. Heb het haar vandaag laten weten en weet nog niet precies wat we doen. Ik wil haar liever niet kwijt maar ze geeft wel te kennen dat als ik "echt voor mezelf ga" ze dit waarschijnlijk niet trekt en het dus dan over is? Komende dagen zullen waarschijnlijk zwaar worden zeker doordat bij allebei de liefde zo groot is voor elkaar maar dit ons waarschijnlijk uit elkaar zal trekken. Dankje voor jullie lieve woorden/steun.
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Nienke »

Hi Evelien, Ik denk dat ze gewoon heel veel tijd en ruimte nodig heeft, de keuze voor jouzelf kun je ook alleen zelf maken.
Het is maar net, kun jij nog zo verder zoals het ging, zoals je was.
En terecht, als je heel veel van elkaar houdt is het kiezen tussen twee kwaden.
Ik zou meer ruimte geven en daar bedoel ik mee iets meer de tijd gunnen te verwerken wat er nu op dit moment allemaal speelt.
Je bent allebij een mens met gevoelens, dat is niet niets.

sterkte..

Nienke
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door EvelienArts »

Ja klopt. Op dit moment is het nog wel aan maar weet niet of dat nog lang zal duren. Ze laat duidelijk weten dat als ik voor "mezelf" kies ik haar kwijt ben en we waarschijnlijk ook geen vrienden kunnen blijven omdat het voor haar te moeilijk is. Ik hoop dat dat laatste niet zal gebeuren en dat we nog wel als vriend(inn)en kunnen blijven.

Waarschijnlijk zal ik deze week de knoop doorhakken en haar denk ik laten weten dat het over is en ik toch voor mezelf moet kiezen omdat ik zo niet gelukkig ben en ik ook niet goed in vel zit zo (al kan ik dat voor de buiten wereld heel goed verbergen).
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Linda »

Geen vrienden blijven ? Duidelijk toch,die ben je beter kwijt,ben je goedgeefs mss?
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Dieuwertje »

Linda schreef: 01 okt 2017, 18:52Geen vrienden blijven ? Duidelijk toch,die ben je beter kwijt,ben je goedgeefs mss?
Zelfs als dat feitelijk het beste advies is is dat lang niet altijd eenvoudig. En beter kwijt dan rijk is vaak een heel definitieve beslissing. Daar moet je dan wel heel zeker van zijn.
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Nienke »

Hi Evelien,

Het is natuurlijk wel zo dat ze in deze fase nooit kan zeggen dat ze bij je blijft, dat kon mijn vrouw ook niet, bij jou vrouw moet ook het besef komen dat wanneer jij ongelukkig bent je haar ook niet gelukkig kunt maken, Praat maar laat dingen even open, wees goed voor elkaar, laat het even allemaal bezinken, haar Emotie praat nu ook enorm, zij moet ook gaan wennen aan het id, ze zal steeds een klein stukje afscheid moeten gaan nemen van je oude ik.
Ik zou dingen even open laten en heel veel met je meis gaan praten, begrip tonen voor wat zij voelt, maar praat ook niet hele dagen over je wensen en transitie.
Er moeten momenten zijn die bijzonder blijven, dat wat jou altijd voor haar de ware heeft gemaakt.

De Pijn bij mijn Elisabeth is ook bij tijd en wijlen, dat ze zegt "ik weet niet of ik het allemaal trek", ze zegt daarmee niet, ik wil weg maar zegt eigenlijk ik heb zo veel pijn juist doordat ze veel van mij houdt.
Mijn vrouw heb ik echt in een jaar tijd een stuk oudere zien worden, iets waar ik mij zeer schuldig over voel maar ik kon niet anders.

Sterkte Evelien
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door diederique »

Evelien, sterkte.
Ik kan niet anders dan me voor 100%; -meer dan dat zelfs- aan sluiten bij Nienke. In deze fase, deze tijd ( en de dagen, weken, maanden, jaren(?)) is geen dag gelijk aan de voorgaande. Geef elkaar de ruimte, geef elkaar de tijd en vooral geef elkaar steun, hoe moeilijk dat soms ook lijkt.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)