keuzes keuzes keuzes

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
EvelienArts
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 nov 2015, 13:53
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Boxmeer

keuzes keuzes keuzes

Bericht door EvelienArts »

Hallo Allemaal,

Ik ben een tijdje (meer dan jaar) afwezig geweest hier. Dit komt voornamelijk doordat ik toen nog niet zeker wist wat ik wilde (transitie ondergaan of niet) en toen "moest" kiezen tussen mij en mijn vriendin.

Ik heb toen maar voor mijn vriendin gekozen en dacht ja dit is de juiste keuze en met haar kan ik de rest van mijn leven als mijn oorspronkelijke geslacht. En dus stopte ik mijn meisje/vrouw in mij weer diep weg. Maar de afgelopen maanden krijg ik er wel spijt van ondanks dat ik heel erg van haar hou en eigenlijk met haar oud wil worden.

Zij wil echter niet met mij verder mocht ik kiezen voor "mezelf" en dat is het lastige. Ik ben gelukkig met haar maar ik ben niet gelukkig met mezelf.

Dit weekend (einde van onze vakantie die ik natuurlijk niet wil verpesten) ga ik haar vertellen dat ik niet gelukkig ben als man en dat dit uiteindelijk op onze relatie zal gaan inwerken en ik daar dan uiteindelijk ook niet gelukkig zal blijven. IK laat haar de keus wat ze wil. Verder met mij maar dan wel als vrouw of uit elkaar. En ik hoop dat ze verder met me wil als vrouw maar ik weet eigenlijk bijna zeker dat ze dat niet wilt.

Mij zullen jullie waarschijnlijk weer vaker hier zien.

Veel liefs,

Evelien
04-09-21 volledig uit de kast
10-02-22 aanpassing voornaam/geslacht BRP
03-03-22 eerste gesprek de vaart
29-08-22 start HRT
20-09-23 verwijzing SRS
14-12-23 start MKVelsen t.b.v. SRS
23-04-24 SRS bij MKVelsen :hbeat:
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Nate_0 »

Succes!

Jezelf zijn is belangrijker dan een relatie, hoe belangrijk die relatie ook is. Jij staat voorop. Ik ben in ieder geval blij voor je dat je de keuze voor jezelf nu gemaakt hebt, ongeacht wat je vriendin hier van vindt. Dat is de eerste stap richting geluk, dus ik kan je alleen veel geluk, sterkte en plezier wensen ongeacht wat gaat komen.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Irene_de_Vreede »

Sterkte Evelien
Irene
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Mr.X »

Ik sluit me bij Nate aan.
Een relatie is (grote kans) niet voor altijd. Voor jezelf kiezen wel. En een partner die niet wil dat je jezelf kunt zijn, is zowieso niet een geschikte partner om bij te blijven.
Nu kan ik wel begrijpen dat je partner bijvoorbeeld niet op vrouwen valt. Dus ze kan erg van je houden, maar als de fysieke attraction er niet meer is, dan gaat het ook moeilijk worden. Daar kan ze natuurlijk niks aan veranderen.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Anon20190501 »

Mr.X schreef: 27 sep 2017, 22:29 Een relatie is (grote kans) niet voor altijd.
Als ik daarin geloofde, was ik er niet eens aan begonnen.
Ik zou het écht niet kunnen opbrengen om op emotioneel vlak zoveel te investeren als ik al bij voorbaat zou denken "Hmm, grote kans dat het maar tijdelijk is".
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Anon20190712 »

Wat een ontzettend zwaar en moedig besluit. Ik sluit me aan bij Sigrid, de emotionele investering in een relatie kan enorm zijn en het vertrouwen dat oud worden met elkaar zeer reeel is -mits je jezelf wegstopt- maakt het kiezen voor jezelf heel erg zwaar. Maar, hoe goed de relatie nu ook voelt, zonder jezelf te zijn sta je er eigenlijk maar met éen been in. Sterkte komende tijd!
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Linda »

Gewoon voor jezelf kiezen en dat heeft niks met egoisme te maken. Mensen die je niet aanvaarden en of dat nu je partner,familie of vrienden zijn die ben je beter kwijt dan rijk !! Ik hoop voor je dat er een bevredigende oplossing komt.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Saskia »

Heel erg veel sterkte gewenst.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door diederique »

Kiezen voor jezelf; moeilijk en moedig. Kiezen voor een relatie lijkt maar een keus voor even, toch zul je juist die ander heel hard nodig hebben straks. Probeer er daarom vooral samen uit te komen, ook als dat betekent dat je de stapjes kleiner moet maken, meer in de tijd moet rekken.
Samen eruit komen is misschien wel de moeilijkste keus die je kunt maken. Pak de uitdaging op, ook al duurt het misschien jaren voor je samen het traject helemaal door bent.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Re: keuzes keuzes keuzes

Bericht door Saskia »

Helemaal waar Diederque. Mijn partner en ik zijn al jaren bezig. Op kleding gebied moeten er nog stappen worden gezet voor rok, jurk en hakken. Vind dat het wat te traag gaat maar haar snelheid is bepalend. Zo kunnen we samen kleine stapjes maken en samen ouder worden. Ik hoop heel oud.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)