Gegevens aanpassen bij ING

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Gegevens aanpassen bij ING

Bericht door Charlotte_C »

Ik wilde weer eens een mooie positieve toevoeging doen aan het forum. Je hoort overal zoveel verhalen van zaken die mislopen dat ik graag deze ervaring wereldkundig wil maken.

Here we go.

Gisterenmiddag was ik boodschappen aan het doen en bij het afrekenen zag ik op de pas nog altijd mijn oude naam staan. Ik had zonder enige goede reden nog altijd nooit de tijd genomen om contact op te nemen met de ING hierover. Op het moment dat ik de winkel verliet dacht ik bij mezelf "Lotte wordt het niet eens tijd om bij de bank langs te gaan".

Ik ben naar huis gereden, de boodschappen uitgeladen en na het bij elkaar zoeken van alle papieren die ze mogelijk nodig zouden kunnen hebben ben ik naar de ING vestiging in Oosterhout gereden. Ik reed het parkeerterrein op, betaalde parkeergeld en liep vervolgens naar binnen. Daar werd ik door een vriendelijke medewerker gevraagd wat ze voor me konden doen.

Ik gaf aan dat ik een paar persoonsgegevens gewijzigd wilde hebben en hij verwees me naar een collega waar ik me mocht melden op het moment dat ik optioneel een bekertje koffie of thee had gepakt. Een lekker kopje thee is nooit weg dus dat heb ik direct aanvaard.

De medewerkster waar ik me kon melden, was uitermate vriendelijk en meedenkend. Eigenlijk precies zoals het zou moeten zijn. Het was een heel erg prettig gesprek. Tijdens mijn zit daar zijn ook meteen twee nieuwe passen aangevraagd, mijn rekeningen omgezet naar een goedkopere variant met dezelfde mogelijkheden en natuurlijk mijn gegevens aangepast. En dit alles zonder problemen. Na ongeveer 20 minuten verliet is als een tevreden ING klant het kantoor weer.

Vanmorgen toen ik wakker werd, zag ik dat ook in de internetbankieren-app mijn gegevens al keurig waren aangepast. Wat wil je nog meer :)

Groetjes,

Lotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Gegevens aanpassen bij ING

Bericht door Anne V »

Ik heb het aangepast op Mijn ING. Sindsdien alle correspondentie netjes met mw.
Bij mij veranderde niet de voorletters dus geen nieuwe pas nodig.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Gegevens aanpassen bij ING

Bericht door Jer158 »

Ik had het ook aangepast op Mijn ING. Ben daarna toch langsgegaan omdat ik aannam dat ze ergens wel mijn oude naam en/of geslacht zouden hebben geregistreerd maar dat was niet zo. Je kan het dus idd zelf thuis doen.
Hung her from the branches of a mango tree
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Gegevens aanpassen bij ING

Bericht door Dieuwertje »

Ook goede ervaring met de ING. Net zo met de SNS overigens. Geen probleem. Had ook geen nieuwe passen nodig. M/V staat er niet op en bij mij kwam er alleen een letter bij. Dan was een nieuwe pas niet nodig.
Telefonische afhandeling kan later wel een probleem zijn. Zie elders op het forum.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Gegevens aanpassen bij ING

Bericht door Emma »

Bij ABN AMRO ook geen problemen gehad, zij het dat door de diverse fusies in het verleden er nogal wat systemen zijn die niet altijd automatisch synchroniseren. Daar heeft ING overigens ook last van. Kwestie van nog eens langs gaan, een stomverbaasde bankmedewerker bemoedigend toespreken en het komt weer goed.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Gegevens aanpassen bij ING

Bericht door Anon20190122 »

O dan hebben ze inmiddels geleerd ik heb nog een rekening de heer ... ik heb destijds ijskoud een nieuwe rekening moeten openen en de oude kan ik helemaal niks meer mee! :fpalm:
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Gegevens aanpassen bij ING

Bericht door Charlotte_C »

Bij mij was echt zelfs binnen een paar alles omgezet. Ik ben benieuwd naar de passen of dat goed gaat. Maar dat zal ook wel denk ik zo 😊
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Plaats reactie