Nieuwe chat! Zie dit topic.

Lengte en maat?!

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Benjamin »

Curiosity, voor wat het waard is wil ik even zeggen dat ik als vrij kleine vrouw (1.63, en als ik als man ga dus kleine king), lange vrouwen (cis of trans) juist heel megamooi, gracieus en aantrekkelijk vind. Ik begrijp dat je bang bent dat je door je lengte door de mand valt, maar dat hoeft echt niet zo te zijn denk ik. Er zijn legio lange cisvrouwen tegenwoordig. Dan wat betreft tips. Een vriendin van mij is ook 1.90 en heeft daarbij erg lange benen. Vooral het kopen van broeken en rokjes is dus lastig voor haar. Zij koop veel op Asos.com, die een collectie voor lange vrouwen hebben. Ik koop daar zelf ook geregeld kleding en herenschoenen in maat 38,5.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Lengte en maat?!

Bericht door tartangirl »

hoi aagje,
1 winkel waar je goed slaagt als lang meiske...long tall sally.
hebben ook een winkel in nederland...ben laatst in Londen geweest en heb de halve winkel leeggekocht...just kidding natuurlijk.
Lange meiden zie je steeds vaker....jezelf goed presenteren en je houding doen ook veel.
Schoenen moet je gewoon via internet kijken...van haren heeft zelfs maat 44 45 voor ons.
ik wens je veel plezier op je zoektocht...
grtjes Pascalle
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Anon20190122 »

Ik ben ook 1.90 en draag altijd een hak.
Ik vind de omgang met kleine mensen altijd leuk die gaan er eigenlijk automatisch van uit dat je hun ziet en om ze heen loopt.
Nu heb ik daar een andere mening over en alles wat mij in de weg loopt gaat op ramkoers het is niet heel vaak raak want de meeste kunnen dan ineens wel aan de kant maar soms het ik bingo en gaat er iemand om.
En dat is het steevast heel onschuldig O sorry ik had u helemaal niet gezien! :twisted:
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Anon20180311 »

Ik was 1.68 m, nu eerder 1.64 m denk ik ( Het ouder worden hé :character-oldtimer: ). Soms vind ik, de omgang met bepaalde,.... grote(re) cis-mannen lastig ( Vooral, bij het aanhoren, nek pijn ! ;) ).

Mijn vriendin is ongeveer 1.78m. Maar ze til me, graag nu en dan eens :hbeat: op, voor een kusje. Of ik sta gewoon op de stoep, zij ernaast . En al was ze nu 1.90m, het maakte mijn totaal niet uit. Als ze hakken wil dragen, dan doet ze dat gewoon, graag zelfs ( Lange benen zien, zonder nek pijn. I love it).

Grtz Nick.
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Simon »

Ik denk niet dat ik de enige ben die totaal niet naar lengte kijkt. Als je met een zelfverzekerde blik en attitude op je hakken over straat loopt denk ik "yass girl, ik wilde dat ik zo goed op hakken kon lopen", net zoals het me over het algemeen ook helemaal niet opvalt als een man kleiner dan gemiddeld is. Het hangt gewoon heel erg af van hoe je het brengt. Probeer je langer of korter te lijken dan je bent, dan valt het juist heel erg op.

Met kleding waar je je goed in voelt (daar kan ik je verder niet mee helpen met mijn 1 meter 60, maar er zijn al een aantal winkels genoemd) en killer heels (of niet, als je net zoals ik na een meter of twee omvalt) kom je een heel eind.
Groetjes,

Simon
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Benjamin »

Nick schreef: 16 feb 2018, 10:02 Soms vind ik, de omgang met bepaalde,.... grote(re) cis-mannen lastig ( Vooral, bij het aanhoren, nek pijn ! ;) ).
Herkenbaar. Sta je daar als kleintje in een kroeg met grote mensen. Gelukkig wordt er ook met ons meegedacht in de horeca:

Afbeelding
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Phlox »

1.98 m hier met schoenmaat 45 en confectie maat 44. Mensen kijken mij ook geregeld aan, maar dat heeft in de eerste plaats iets met mijn lengte te maken, niet zozeer omdat ik anders ben. Lange mensen vallen nu eenmaal meer op.
Gebruikersavatar
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: Lengte en maat?!

Bericht door AmbjØrg »

ik ben 1.70 en dames maat xl past perfect daar naast schoenmaat 42
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Gwenda »

Ik ben 1,82 en schoenmaat 44. Ik heb geen enkele moeite om leuke passende kleding te vinden. Er is inderdaad zat te vinden. Ook Amazon.de doet het goed als bron.
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Lengte en maat?!

Bericht door Simon »

Amazon is inderdaad ideaal, ook als je juist heel klein bent. Heb een hele mooie schort van Amazon, eentje die ik niet bij het voorvakje zeg maar drie keer dubbel hoef te vouwen om te voorkomen dat hij op de grond hangt.
Groetjes,

Simon