Zwemmen Tips?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3659
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Zwemmen Tips?

Bericht door Irene_de_Vreede »

Tapen heb ik zelf nooit gedaan, heeft als voordeel dat je geen risico loopt op uitzakken, maar ik vind het teveel gedoe. Vroeger heb ik nog wel een zelfgemaakte (van een oude panty) gaff gebruikt, maar tegenwoordig gebruik ik helemaal niks meer. Als ik in bikini ga zorg ik wel dat ik een strak (niet te elastisch) slipje onder mijn bikinibroekje aan trek. Aangezien ik 24/7 tuck is het een vanzelfsprekende handeling geworden, in het begin voelt het misschien wat onwennig.
Irene
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Zwemmen Tips?

Bericht door Jannet V »

Bij tucken gaat het er om dat je de testikels terug duwt naar waar ze ooit zaten. (toen je een baby was) Je duwt ze links en rechts terug boven het schaambeen in de buikholte en het overgebleven gedeelte van de mislukte poging om een jongen te zijn, strak naar achteren. Dat laatste lukt heel goed met het strakke damesondergoed wat overal te koop is.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Zwemmen Tips?

Bericht door Dean »

Geen idee trouwens of jullie er iets aan hebben, maar ik kom met enige regelmaat pads tegen die je in je ondergoed kunt doen die een ‘vrouwelijke’ vorm in ondergoed creëeren en zelfs slipjes die al die ‘vorm’ hebben. Als je op ali express zoekt op ‘kameel teen’ vind je het wel...
Well, here I am! What are your other two wishes?
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Zwemmen Tips?

Bericht door Matijs »

Heeft er iemand ook tips voor ftm's op het gebied van zwemshirts? Waar je die bijvoorbeeld kunt halen? Ik wil het liefst geen shirt dat strak om het lichaam zit, dus wat losser.
Zal een sportbinder trouwens ook kunnen om mee te zwemmen, of zijn ze daar niet geschikt voor? Ik vind de 'zwembinders' bij Danae best aan de prijzige kant.
###
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Zwemmen Tips?

Bericht door KeepzD »

GC2B verkoopt hun binders met het label dat je er ook in kunt zwemmen. Ik heb echter nog niet de moed gehad om dit te proberen...
Decathlon heeft van die surfshirts die je kunt gebruiken om in te zwemmen, die worden door veel mensen gebruikt om een duik mee te nemen met een binder eronder.
Voorbeeldje hiervan: https://www.decathlon.nl/p/uv-werend-zw ... 64&c=BLAUW
Forever myself
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Zwemmen Tips?

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Zwemmen Tips?

Bericht door Jer158 »

Ciem schreef: 21 mei 2019, 11:17 Heeft er iemand ook tips voor ftm's op het gebied van zwemshirts? Waar je die bijvoorbeeld kunt halen? Ik wil het liefst geen shirt dat strak om het lichaam zit, dus wat losser.
Zal een sportbinder trouwens ook kunnen om mee te zwemmen, of zijn ze daar niet geschikt voor? Ik vind de 'zwembinders' bij Danae best aan de prijzige kant.
Zwemmen in een gewone binder (of sportbinder) kan, maar enerzijds moet die dusdanig ruim zijn dat het je beweging en ademen niet beperkt (net als bij andere sporten in een binder). Anderszijds kan chloor of zout de binder op lange termijn beschadigen. Zorg er dus voor dat je ze goed uitspoelt daarna.

Gc2b zelf raadt aan voor zwemmen een maat groter te nemen.

De meeste mensen dragen een binder met daar overheen een rashguard (of lycra/neopreen T-shirt). Ik raad aan om die te passen voordat je die koopt, en wrsch wil je meerdere maten groter nemen. Ik ben een M in de meeste kleding, maar een XL rashguard is eigenlijk nog te klein voor mij. Ze zijn namelijk bedoeld om vrij strak te zitten.

Voor zwemmen in buitenwater gebruik ik binders van eBay. Als je niet zo'n heel grote chest hebt, werken die misschien voor je. Dit zijn hemden met een binder eronder vastgestikt. Je ziet niets van de binder, en door het loshangende hemd verhult het lichaamsvormen. Hiermee kon ik zonder T-shirt gewoon probleemloos passen. Het is deze soort:
Link 1
Link 2
Hung her from the branches of a mango tree
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Zwemmen Tips?

Bericht door Matijs »

Jer158 schreef: 21 mei 2019, 14:03
Ciem schreef: 21 mei 2019, 11:17 Heeft er iemand ook tips voor ftm's op het gebied van zwemshirts? Waar je die bijvoorbeeld kunt halen? Ik wil het liefst geen shirt dat strak om het lichaam zit, dus wat losser.
Zal een sportbinder trouwens ook kunnen om mee te zwemmen, of zijn ze daar niet geschikt voor? Ik vind de 'zwembinders' bij Danae best aan de prijzige kant.
Zwemmen in een gewone binder (of sportbinder) kan, maar enerzijds moet die dusdanig ruim zijn dat het je beweging en ademen niet beperkt (net als bij andere sporten in een binder). Anderszijds kan chloor of zout de binder op lange termijn beschadigen. Zorg er dus voor dat je ze goed uitspoelt daarna.

Gc2b zelf raadt aan voor zwemmen een maat groter te nemen.

De meeste mensen dragen een binder met daar overheen een rashguard (of lycra/neopreen T-shirt). Ik raad aan om die te passen voordat je die koopt, en wrsch wil je meerdere maten groter nemen. Ik ben een M in de meeste kleding, maar een XL rashguard is eigenlijk nog te klein voor mij. Ze zijn namelijk bedoeld om vrij strak te zitten.

Voor zwemmen in buitenwater gebruik ik binders van eBay. Als je niet zo'n heel grote chest hebt, werken die misschien voor je. Dit zijn hemden met een binder eronder vastgestikt. Je ziet niets van de binder, en door het loshangende hemd verhult het lichaamsvormen. Hiermee kon ik zonder T-shirt gewoon probleemloos passen. Het is deze soort:
Link 1
Link 2
Oké bedankt! Hier kan ik wel wat mee. Ik ga eens rondkijken.
###
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Zwemmen Tips?

Bericht door Benjamin »

De rashguard die @Jer158 noemt is echt een aanrader. Ik heb er eentje met zonder mouwen. Ik draag de mijne met een heren zwemtrunk, zonder binder want ik kan gewoon geen binders uitstaan voor langer dan 2 seconden. Ik had voorheen altijd best wel last van mezelf mega ongemakkelijk voelen in dameszwemkleding. Hierin voel ik me gewoon best oké en het ziet er niet raar uit ofzo.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Zwemmen Tips?

Bericht door Sander »

Ik draag onder mijn duikpak ook een speciaal shirt.
Je kunt deze vinden in alle duikwinkels/ webshops. ID wel ruim bestellen
Laatst gewijzigd door Sander op 22 mei 2019, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.