Zorgverzekering 2018

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Gwenda »

Als je de keus hebt is een restitutie polis de beste optie. GGZ zit in de basis verzekering, let wel op er mag maar een GGZ traject tegelijkertijd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Hrafn »

Gwenda schreef: 19 dec 2017, 19:45 Als je de keus hebt is een restitutie polis de beste optie. GGZ zit in de basis verzekering, let wel op er mag maar een GGZ traject tegelijkertijd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Er mogen meerdere GGZ trajecten tegelijkertijd lopen mits ze voor verschillende klachten zijn. Ik heb een DBC lopen bij de reguliere GGZ voor bipolaire stoornis en een DBC bij Stepwork voor genderdisforie.
moonlight89
Berichten: 359
Lid geworden op: 11 aug 2014, 11:32
Gender: Trans FtM

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door moonlight89 »

Roland schreef: 19 dec 2017, 19:42 Ik ben voor volgend jaar nu verzekerd via de gemeente zorgverzekering, voor de minima inkomen.
Voor mijn gemeente is dat de Friesland av-frieso compleet.
Hiervoor zat ik ook al bij de Friesland.
Dat kan bij mijn gemeente idd ook, maar dan via Menzis. Alleen is dit een naturaverzekering, en vergoedingen zijn minimaal.. Dan maar eigen risico zelf betalen bij een andere zv, maar ben ik wel beter verzekerd. ;)
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door finesse »

ik zat in 2016 bij de amersfoortse en sinds 2017 bij Delta Lloyd:
** vergoedingen epilatie gaan tot 700 euro (ook voor epilatie niet vallende onder transgenderzorg),
** vergoeding voor de kapster ook
** daarnaast via delta Lloyd vergoeding gekregen voor de FFS (wel na een bezwaarprocedure die netjes werd afgehandeld door ze)
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Dean »

Even een vraagje... ik heb voor dit jaar een basis budget polis bij zilveren kruis achmea. Ik realiseer me echter net dat het VUMC niet gecontracteerd is. Nu duurt het toch nog wel even voor ik daar uberhaupt word uitgenodigd voor een intake, aangezien de verwijsbrief er nog heen moet, maar heeft iemand enig idee of het moment van aanmelden relevant is voor de uiteindelijke vergoeding?
Well, here I am! What are your other two wishes?
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Nisss »

Dean schreef:Even een vraagje... ik heb voor dit jaar een basis budget polis bij zilveren kruis achmea. Ik realiseer me echter net dat het VUMC niet gecontracteerd is. Nu duurt het toch nog wel even voor ik daar uberhaupt word uitgenodigd voor een intake, aangezien de verwijsbrief er nog heen moet, maar heeft iemand enig idee of het moment van aanmelden relevant is voor de uiteindelijke vergoeding?
Ik weet het niet zeker maar als je bent doorverwezen via je huisarts kan het waarschijnlijk wel vergoed worden. Bel ze ff op om dit te checken.
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Nisss »

Ik lees hier in iedergeval dat 75 procent vergoed wordt waarschijnlijk. Bel ze ff op anders.
https://www.zilverenkruis.nl/Consumente ... udget.aspx
Dean
Berichten: 184
Lid geworden op: 17 jun 2018, 20:24
Gender: Trans FtM

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Dean »

Ja is wel belangrijk om ff zeker te weten.. heb geen geldboompje in de tuin ofzo :mrgreen: maar sowieso is het eigenlijk al te bizar voor woorden dat als de overheid heeft vastgesteld dat het zorg is die wordt vergoed vanuit de basisverzekering dat je er om moet denken naar welk ziekenhuis je gaat, en in dit geval heb je simpelweg geen keus, dus dan zou het eigenlijk gewoon gedekt moeten zijn... :think: had er zodoende ook niet over nagedacht in dit geval :?
Well, here I am! What are your other two wishes?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Emma »

In principe zou het moeten vallen onder deze uitzondering:

Een behandeling die alleen in een specifiek ziekenhuis plaatsvindt. Dat heet een expertproduct;
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Zorgverzekering 2018

Bericht door Alice »

Je kunt gewoon tussentijds tijdens je traject overstappen naar een andere verzekering (wanneer de mogelijkheid er is). Voor de basisverzekering geld een acceptatieplicht voor de verzekeraars. Wat anders is het voor de aanvullende verzekering, die mogen ze je weigeren of tegen bepaalde voorwaarden aanbieden.
Maar je gehele transitie wordt normaal geheel uit het basispakket vergoed.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Plaats reactie