Open en eerlijk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
M-Aa
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 okt 2017, 12:22
Gender: Trans MtF

Open en eerlijk

Bericht door M-Aa »

2 December 2017

Met enig ongenoegen door vermoeidheid hoor ik de wekker gaan op deze zaterdag om 05:20,
Kreun, zucht,...nee niet nu al,...
Toch maar opgestaan want ik had een lange rit voor de boeg van twee en half uur om mijn kinderen, kleinkind en vader te bezoeken maar, wou vooraf eerst nog even winkelen in mijn oude buurtje.
06:15 vertrokken en rond 09:00 uur aangekomen bij het 1e winkelcentrum.

Mijn jongste dochter heeft er nog een beetje moeite mee als er andere mensen bij zijn en ik in Lady mode ben, en aangezien zij haar verjaardag vierde was ik dus (helaas) in boy mode.
Eerst even naar de Action voor thermo leggings, en nog een paar kleine dingetjes die ik redelijk vlot bij elkaar had verzameld en afgerekend.

Nu heb ik een zwak voor dames schoenen en ja, daar was de aantrekkingskracht van de scapino, en ik naar binnen.
De dames en heer die bij het personeel hoorde groette mij vriendelijk en ik ging op jacht, al had ik eigenlijk geen schoenen nodig, de opstelling was veranderd dus even zoeken waar maat 42 naar verhuisd was.
Eenmaal gevonden viel mijn oog op een gewelding paar dames laarzen met een mooie hak, in de aanbieding voor €25 dus ik passen.
Schoen uit, sokje uit en een laars aan getrokken, Heerlijk zoals dat zachte leer mijn voet omsloot zonder rare drukpunten.
Voor de zekerheid de andere kant ook nog even aangetrokken en een stukje op en neer gelopen, en ik was dus binnen 5 minuten na binnenkomst overtuigd dat deze laarzen met mij mee gingen.
Het enige wat als vrouwelijk gezien kon worden aan mij op dat moment waren mijn oorbellen, en verder niets.

Aangezien ik geen zin had om die grote doos mee te nemen, gaf ik aan de laarzen los mee te willen nemen, waarop ik er op werd geattendeerd dat ik ze dan niet kon ruilen, maar dat vond ik niet erg.

Een andere verkoop dame was toch wat onzeker en vroeg of ik zeker wist dat de laarzen goed gekeurd zouden worden, en toen gebeurde het....
Zonder blikken of blozen vertelde ik haar dat de laarzen voor mij zelf waren, en voegde daar aan toe met een verandering bezig te zijn, aangevuld met nog wat uitleg.
De verkoopster reageerde heel spontaan met "zo wat dapper" dan heeft u nog heel wat voor de boeg, waarop ik bevestigend antwoordde terwijl ondertussen mijn hartslag ongeveer 300 was, en de laarzen afrekende.

Met een vriendelijke groet en een euforisch gevoel verliet ik de winkel en de parkeergarage en zette even verderop de auto aan de kant zodat ik mijn nieuwe laarzen kon aantrekken.

Enige tijd later kwam ik aan bij het tweede winkelcentrum en moest naar de Blokker voor een fohn.
De hakken van de laarzen waren lekker te horen, vooral in de passage en uiteindelijk in de blokker die ik twee keer op en neer ben gelopen.
Gevonden wat ik zocht en afgerekend, waarbij ik goed kon merken dat ik door een aantal mensen werd bekeken, maar gaf daar geen aandacht aan.
Terug lopend naar de auto kwam ik er achter dat er een blaar aan het vormen was, dus snel langs de big bazaar voor een paar panty kousjes, het is ook niet slim om blootsvoets een lange wandeling te maken op nieuwe laarzen.

Aangekomen bij mijn ouders toonde ik vol trots mijn laarzen, en kreeg zoals te verwachten was een positieve reactie.
Mijn vader vierde op dezelfde dag als mijn dochter zijn verjaardag, zodat ik maar 1 keer hoefde te rijden, en zo arriveerde rond 11:00 uur mijn tante.
Deze tante wist nog van niets, en na wat koetjes en kalfjes begon ik spontaan te vertellen over waar ik mee bezig ben, ik moet zeggen ik was een beetje verbaasd over mijzelf, waar kwam opeens die lef en overtuiging vandaan.
Gelukkig is mijn tante ook een open minded persoon, en ook van haar kreeg ik complimenten en vriendelijke woorden.

Ik zal niet de gehele dag verdere dag beschrijven LOL

Maar omg heerlijk zeg, zo open en eerlijk en met een goed gevoel van vertrouwen en zekerheid.
Zodra het kan ga ik met de huisarts praten voor een doorverwijzing :D
Transgender zijn is geen keuze !
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Open en eerlijk

Bericht door Charlotte_C »

Dat is nog eens wat je noemt een mooie positieve ervaring. Ik ben ongelooflijk blij voor je dat het zo super is verlopen. Geweldig gewoon

Groetjes,

Lotte / Charlotte ( mag allebei. Als het beestje maar een naam heeft )
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Patricia
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 apr 2016, 08:06
Gender: Vrouw

Re: Open en eerlijk

Bericht door Patricia »

Daar word je als mens toch vrolijk van. Super leuk en positief verhaal er zijn dus ook mensen op de wereld die wel je accepteer zoals je bent

Groetjes Patricia
:hbeat: Geef Alleen Wat Jezelf Wilt Ontvangen :hbeat: (Respect)
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Open en eerlijk

Bericht door Linda »

Mooi verhaal hoor,ikzelf heb net op het kantoor van het bedrijf waar ik werk (na overleg van de baas die er recent van weet) ook mijn outing als Transvrouw gedaan,met toffe reacties en een schouderklop van de baas !!!!.. Nou.
Maar even over je laarzen: zacht leer voor 25 euro ?? Niks mis als ze maar lekker zitten,maar leer zal het niet zijn vrees ik
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Open en eerlijk

Bericht door Freedom »

Klinkt als een leuke dag, knap dat je het zo eerlijk zei in die schoenenwinkel! Mooi geschreven ook. :)
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
M-Aa
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 okt 2017, 12:22
Gender: Trans MtF

Re: Open en eerlijk

Bericht door M-Aa »

Linda schreef:Mooi verhaal hoor,ikzelf heb net op het kantoor van het bedrijf waar ik werk (na overleg van de baas die er recent van weet) ook mijn outing als Transvrouw gedaan,met toffe reacties en een schouderklop van de baas !!!!.. Nou.
Maar even over je laarzen: zacht leer voor 25 euro ?? Niks mis als ze maar lekker zitten,maar leer zal het niet zijn vrees ik
Het zal iets zijn dat voor leer doorgaat idd,
maar ze lopen voortreffelijk en sporen mij zelfs aan om meer naar buiten te gaan. Afbeelding

Groetjes Michelle

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Transgender zijn is geen keuze !
M-Aa
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 okt 2017, 12:22
Gender: Trans MtF

Re: Open en eerlijk

Bericht door M-Aa »

Freedom schreef:Klinkt als een leuke dag, knap dat je het zo eerlijk zei in die schoenenwinkel! Mooi geschreven ook. :)
Het was een spontane reactie waar ik op het moment van uitspreken zelf een beetje schrok AfbeeldingAfbeelding

Dank voor het leuke compliment over het schrijven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Transgender zijn is geen keuze !
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Open en eerlijk

Bericht door Tanja »

Heerlijk om te lezen en het in gedachten zelf te beleven. Was ik maar zo dapper als jij :hug:
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
M-Aa
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 okt 2017, 12:22
Gender: Trans MtF

Re: Open en eerlijk

Bericht door M-Aa »

Tanja schreef:Heerlijk om te lezen en het in gedachten zelf te beleven. Was ik maar zo dapper als jij :hug:
Hoi Tanja,

Volgens mij hebben ze nog meer stoute schoenen bij scapino of bristol al stopt het daar vaak bij 41.
Maar in het begin was ik ook niet zo dapper, dat is iets wat moet groeien.
Eventueel de winkel een paar keer bezoeken om de rustige tijd te ontdekken.

Samen met iemand gaan kan ook een grote steun wezen.

Succes :hug:

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Transgender zijn is geen keuze !
Gebruikersavatar
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: Open en eerlijk

Bericht door Tanja »

Voordeel is dat ik van damesschoenen 41 heb :D en ik schrijf net een klein stukje over zondagavoond.
God, kon ik maar definitief zo leven :(
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm: