Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kans op een vaste baan in de randstad

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Kans op een vaste baan in de randstad

Bericht door Fiona »

In Emmen heb ik helemaal geen problemen met het zoeken naar werk. Stond bij verschillende uitzendbureaus ingeschreven maar heb nu twee verzorgingstehuizen als werkgever. Werk nu 3 dagen in de week bij een verzorgingstehuis en per 1 januari heb ik 2 dagen er bij, bij de andere verzorgingstehuis.
Gebruikersavatar
Dani Zwiep
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2017, 19:12
Gender: Trans MtF
Locatie: Meppel

Re: Kans op een vaste baan in de randstad

Bericht door Dani Zwiep »

Sorry van de late reactie was een beetje een chaotische periode.... Ik heb ondertussen weer contact met gendertalent en heb een afspraak in januari met mijn nieuwe coach. Ben ik gelukkig van de gemeente af :). Ik heb zoveel goede dingen over de dingen die de stichting doet gelezen dat ik goede hoop hebben dat zij mij kunnen ondersteunen met de gemeente en om werk te vinden dat bij mij past. Hoop toch dat zij mij wat meer richting het zuiden of westen kunnen helpen want ben het bekrompen Meppel om eerlijk te zijn wel helemaal zat... :(
Gebruikersavatar
Dani Zwiep
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2017, 19:12
Gender: Trans MtF
Locatie: Meppel

Re: Kans op een vaste baan in de randstad

Bericht door Dani Zwiep »

Oh nog even als toevoeging. Ik heb al een tijdje contact met meldpunt discriminatie Drenthe en mijn contactpersoon daar heeft ook contact met de gemeente en aangezien ik ben weg gediscrimineerd bij de werkgever waar ik twee maanden met behoud van uitkering heb gewerkt (waar de gemeente ook niks aan heeft gedaan) ligt dit nu ook bij het college voor de rechten van de mens.
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Kans op een vaste baan in de randstad

Bericht door Fiona »

Alleen mag ik me bij de bewoners en overig personeel niet kenbaar maken als een transpersoon. Nou ja, dan daar maar stealth. Ze zijn bang voor lastige vragen. Trouwens vind het ook niet nodig om het daar over mezelf te hebben.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Kans op een vaste baan in de randstad

Bericht door Anon20210626 »

Dat laatste maakt het voor jou aanvaardbaar maar toch vind ik het een dubieuze houding die ik zelf ook al eens ervaren heb .
Ik ga nooit meer stealth dus dat werd het dus niet. Christelijke naastenliefde was hier overigens de reden van dit gedrag.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Kans op een vaste baan in de randstad

Bericht door janine2363 »

Fiona schreef: 30 dec 2017, 17:34 Alleen mag ik me bij de bewoners en overig personeel niet kenbaar maken als een transpersoon. Nou ja, dan daar maar stealth. Ze zijn bang voor lastige vragen. Trouwens vind het ook niet nodig om het daar over mezelf te hebben.
Jezelf zijn is een fundamenteel recht, het over jezelf hebben is soms interessant, soms een onbeleefdheid, maar zeker geen fundamenteel recht.

Geen enkele werkgever mag van een werknemer eisen zijn gender expressie te onderdrukken
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Kans op een vaste baan in de randstad

Bericht door Fiona »

Mijn genderexpressie is vrouw zijn en mag ik daar ook zijn. En dat willen ze dan graag zo houden. Dus zal ik dan niet over mijn transitie praten. Dus mag daar zijn wie ik nu ben.
jessi3
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2017, 02:51
Gender: Trans MtF
Locatie: Friesland

Re: Kans op een vaste baan in de randstad

Bericht door jessi3 »

Dani Zwiep schreef: 20 dec 2017, 21:16 Vandaag een gesprek gehad met mijn re-integratiecoach en die vertelde me dat de werkgevers waarmee de gemeente contact heeft mij niet willen hebben omdat ik een transgender ben
Ik zou toch aannamen, dat een reintegratiecoach, in plaats van dit tegen jou te zeggen, de bedrijven erop wijst dat dit niet mag, en jou een alternatief biedt in de vorm van, bijvoorbeeld met behoud van uitkering een bedrijf starten of thuis gaan zitten en in de tussentijd zelf een baan zoeken..?
Gebruikersavatar
Dani Zwiep
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2017, 19:12
Gender: Trans MtF
Locatie: Meppel

Re: Kans op een vaste baan in de randstad

Bericht door Dani Zwiep »

jessi3 schreef: 02 jan 2018, 00:10
Dani Zwiep schreef: 20 dec 2017, 21:16 Vandaag een gesprek gehad met mijn re-integratiecoach en die vertelde me dat de werkgevers waarmee de gemeente contact heeft mij niet willen hebben omdat ik een transgender ben
Ik zou toch aannamen, dat een reintegratiecoach, in plaats van dit tegen jou te zeggen, de bedrijven erop wijst dat dit niet mag, en jou een alternatief biedt in de vorm van, bijvoorbeeld met behoud van uitkering een bedrijf starten of thuis gaan zitten en in de tussentijd zelf een baan zoeken..?
De regenboog gemeente Meppel vindt dat iedereen daar zijn eigen beslissingen in mag maken. Dus dat hele regenboog gebeuren hier is gewoon lachwekkend. Ik heb al eens met behoud van uitkering gewerkt. Hier geen contract gekregen omdat ik daar maar als man moest verschijnen of niet. De gemeente heeft daar toen ook niks aan gedaan en er werd gewoon gezegd jammer dan. Ik zal een tegenprestatie moeten leveren voor mijn uitkering en de enigste optie was op de sociale werkplaats en dan moest ik zelf maar kijken hoe ik daar weg zou komen. Hierop toen contact opgenomen met Gendertalent en die heeft onderhandeld met de gemeente. De gemeente heeft toen de deur dichtgegooid. Omdat mijn toenmalige coach bij Gendertalent voor haarzelf begon krijg ik nu een nieuwe maar ondertussen liggen de onderhandelingen stil. Van Gendertalent heb ik wel toestemming gekregen voor een traject met of zonder de gemeente. Ik heb onlangs met de wethouder gepraat over de manier waarop de gemeente mij behandelt en die heeft ervoor gezorgd dat de gemeente weer open staat voor een eventuele samenwerking met Gendertalent. Ondertussen een klachtenprocedure lopen binnen de gemeente en als daar niks uit komt dan schakel ik de ombudsman in. Maar al met al hoef ik van de gemeente dus helemaal niks te verwachten...
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Kans op een vaste baan in de randstad

Bericht door Simão »

Ik zit hier toch wel even met mijn oren te klapperen hoor. Sinds wanneer is transgender zijn een contra indicatie voor welke baan dan ook?
Die gemeente moet eens een flinke virtuele draai om te oren krijgen en het beleid veranderen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark