Eh ja, chips eh..wat moet ik hier nou weer mee ??

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
M-Aa
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 okt 2017, 12:22
Gender: Trans MtF

Eh ja, chips eh..wat moet ik hier nou weer mee ??

Bericht door M-Aa »

Alsof de dagelijkse rollercoaster nog niet genoeg is....

Zoals jullie weten ben ik sinds kort regelmatig "en femme" buiten te vinden,
en dat gaat eigenlijk best goed.
Vandaag zat ik echt even in tweestrijd met mezelf, Ik ben erg moe door een slechte nacht, een flinke blaar in mijn mond hield mij wakker, en zit vandaag dus niet helemaal lekker in mijn vel.
Na de standaard handelingen qua verzorging en kleden mijn nagels gedaan en lipstick op, want ik wou naar de supermarkt die hier op loopafstand zit.
Anyway, de twijfel sloeg toe, wel..niet...wel..niet, lipstick weg, oorbellen uit, ...lipstick weer op, oorbellen weer in en zo een paar keer, om gek van te worden.
Uiteindelijk mijn laarzen aan getrokken, een vrolijke snoet op gezet met een "fuck the world" uitdrukking en toch lekker naar buiten gegaan.

Nu wil het geval dat ik dus eigenlijk alleen maar op vrouwen val, en heb nooit aandacht gehad voor het mannelijke geslacht, sterker nog als ik in transitie mag gaan zou ik lesbienne zijn.
Ik heb er nooit moeite mee gehad om in een gesprek een compliment over het uiterlijk van een man te maken, wat wil je met voorheen 3 vrouwen in huis.

Maar vandaag gebeurde er wat...

Enige tijd geleden was ik ook naar de supermarkt ( ja ik kom daar vaker ) en kon een product niet direct vinden waarop ik een medewerker aansprak en, ik was ook op dat moment "En Femme" maar dat leverde geen enkel probleem op, sterker nog hij zegt nu regelmatig vriendelijk gedag.
Vandaag liep ik door een gangpad met producten en kwam die jonge man uit het magazijn lopen en liep in eerste instantie naar links met een serieuze blik tot dat hij mij in de gaten kreeg.
Zijn blik veranderde in een glimlach en liep mijn richting op om mij te groeten, en dat was best leuk.

Ik weet niet wat er op dat moment gebeurd is, de blik in zijn ogen, of zijn glimlach, ik weet het niet maar iets heeft mij geraakt....

Dus ja chips, help,...piep, potverdorie....pfff ok deze kon ik nog niet maar hoe gek het ook klinkt, ik word er ondanks de extra verwarring wel blij van maar heb werkelijk geen idee wat ik hier nu weer mee aan moet.
Je zou het niet zeggen, maar deze dame is van nature best wel een verlegen muisje.

Zo dat ben ik even kwijt, alleen krijg ik die lach niet meer van mijn gezicht :)
Transgender zijn is geen keuze !
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: Eh ja, chips eh..wat moet ik hier nou weer mee ??

Bericht door Lise »

Geniet ervan!
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Eh ja, chips eh..wat moet ik hier nou weer mee ??

Bericht door TanjaUneken »

Verwarring is goed. Laat maar stromen al die nieuwe mogelijkheden. Komt uiteindelijk vanzelf iets uitrollen wat daadwerkelijk bij jou past.
Lekker blijven voelen en ervaringen opdoen. Ik weet het vaak ook even niet en dat laat ik helemaal zijn zoals het is. Fijne feestdagen.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
M-Aa
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 okt 2017, 12:22
Gender: Trans MtF

Re: Eh ja, chips eh..wat moet ik hier nou weer mee ??

Bericht door M-Aa »

Dank Lise & TanjaUneken

Ik kan me zeer goed vinden in beide adviezen, dus dat ga ik maar lekker doen :)
Fijne feestdagen
Transgender zijn is geen keuze !
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Eh ja, chips eh..wat moet ik hier nou weer mee ??

Bericht door Irisaperture »

Tja, ik begrijp de verwarring wel, ik heb daar ook "last" van op de momenten dat ik aandacht van mannen krijg (en helemaal bij de laatste keer toen ik er naar mijn mening echt niet vrouwelijk uitzag met 14 kg extra bepakking.)

Zelf val ik ook op vrouwen, dus het is op zo'n moment erg dubbel, want het is een compliment dat ik vrouwelijk genoeg overkom, maar ook wel dat ik denk van "Mjah, beetje jammer aangezien ik niet op mannen val..." :P

Lekker over je heen laten komen, hoe verwarrend ook.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Eh ja, chips eh..wat moet ik hier nou weer mee ??

Bericht door Eva »

Wat nou... hahaha

Er is niets mis mee hoor om 'op iemand te vallen' die hetzelfde geslacht heeft, had of krijgt als waarin jij je voelt. Écht binair zijn maar heel weinig mensen. Ik heb het ongelooflijke geluk gehad dat mijn zwartekousenkerk-vader (echt waar) mij er op m'n elfde jaar op wees dat ik heel misschien wellicht ook niet helemaal hetero en zo zou kunnen blijken te zijn.

Ik ben hem heel veel verschuldigd, hij heeft mijn denk- en gevoelsraam verbreed. Niks nauwe hokjes! Geniet!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Plaats reactie