Idee? Geen zin in lastige vragen aan de kersttafel?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Idee? Geen zin in lastige vragen aan de kersttafel?

Bericht door Alice »

Geen zin in lastige vragen aan de kersttafel?
Beantwoord ze in een foldertje en deel dat uit aan je familieleden. Alle FAQ "Ik en het transgender zijn".
https://www.hln.be/bizar/geen-zin-in-la ... ~a6b2563d/
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... eason.html
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Idee? Geen zin in lastige vragen aan de kersttafel?

Bericht door janine2363 »

LOL, als er een kersttafel was waar ik welkom was zou ik de lastige vragen wel voor lief nemen ;-)
Rachel la femme
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 dec 2017, 16:01
Gender: Genderfluid

Re: Idee? Geen zin in lastige vragen aan de kersttafel?

Bericht door Rachel la femme »

Hoi Janine,
je meent toch niet echt dat je nergens bent uitgenodigd?
Dat vind ik heel erg jammer voor je!

Liefs, Rachel
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Idee? Geen zin in lastige vragen aan de kersttafel?

Bericht door Anon20210626 »

Janine , het is niet naast de deur maar je bent welkom hoor
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Idee? Geen zin in lastige vragen aan de kersttafel?

Bericht door Anon20180311 »

janine2363 schreef: 22 dec 2017, 14:55 LOL, als er een kersttafel was waar ik welkom was zou ik de lastige vragen wel voor lief nemen ;-)

Jeetje janine,

:cry: :hug2: Maar je brengt me wel op een nieuw idee, voor de volgende kerst en nieuwjaar.

Grtz Nick, dikke knuffel van mij alvast, ......De volgende kerst, is bij deze, bij mij thuis in de kleine hoeve en iedereen is er welkom ( Overnachting eventueel mogelijk, kort verblijf).

Grtz Nick :hug2:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Idee? Geen zin in lastige vragen aan de kersttafel?

Bericht door Anon20180311 »

janine2363 schreef: 22 dec 2017, 14:55 LOL, als er een kersttafel was waar ik welkom was zou ik de lastige vragen wel voor lief nemen ;-)
Zo eerlijk en zo puur, :hbeat: :hug2: :hbeat:

Grtz Nick :hug:
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Idee? Geen zin in lastige vragen aan de kersttafel?

Bericht door janine2363 »

Nick schreef: 23 dec 2017, 12:56
janine2363 schreef: 22 dec 2017, 14:55 LOL, als er een kersttafel was waar ik welkom was zou ik de lastige vragen wel voor lief nemen ;-)

Jeetje janine,

:cry: :hug2: Maar je brengt me wel op een nieuw idee, voor de volgende kerst en nieuwjaar.

Grtz Nick, dikke knuffel van mij alvast, ......De volgende kerst, is bij deze, bij mij thuis in de kleine hoeve en iedereen is er welkom ( Overnachting eventueel mogelijk, kort verblijf).

Grtz Nick :hug2:
:-) maar dat is toch de hele kerst gedachte. Een tijdje lang oeverloos rondzwerven, dichte deuren, geen plaats, om dan uiteindelijk ... ...
(het is een tijdje geleden dat het verhaal mij uitgelegd is, maar als ik het goed herinner, was het een stal, niet een "kleine hoeve" en
was er wel overnachting met een late binnenkomst van wat party crashers ;-) )

Ik heb op een katholieke lagere en middelbare school gezeten, echt ! Dat het geen goede invloed op mij had is volledig aan mijzelf te wijten ;-)
Laatst gewijzigd door janine2363 op 23 dec 2017, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Idee? Geen zin in lastige vragen aan de kersttafel?

Bericht door Annet »

janine2363 schreef: 22 dec 2017, 14:55 LOL, als er een kersttafel was waar ik welkom was zou ik de lastige vragen wel voor lief nemen ;-)
Je bent hier welkom 1kerstdag Renée en Tanisha komen ook
Groetjes Annet
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Idee? Geen zin in lastige vragen aan de kersttafel?

Bericht door Nate_0 »

Ik vind het wel mooi bedacht voor de mensen die wel naar de familie moeten, weten dat ze vragen gaan krijgen en daar niet het hele etentje mee bezig willen zijn.
meerdere zakken met zaagsel
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Idee? Geen zin in lastige vragen aan de kersttafel?

Bericht door Alice »

Toen ik dat berichtje las vond ik het een grappig idee die als model misschien ook bruikbaar zou kunnen zijn bij familie- feesten/drama’s of anders.
In het begin van mijn transitie irriteerde het mij verschrikkelijk die ‘uitleg’ sessies en had het idee om belangrijkste gegevens over mijn transitie op een A4-tje te plempen en die uit te delen als er weer vragen kwamen over mijn transitie en dan gelijk te verdwijnen voordat de vragen kwamen. Het is er nooit van gekomen.

Het lijkt belangrijk ding om als je een FAQ schrijft de juiste toon, schrijfwijze te gebruiken.

Een paar dingen zoals ik ze zou neerschrijven, niet op volgorde en zeker aanpassing nodig;

Nee, het is niet besmettelijk. Je kun mij gerust een hand geven je krijgt er geen piemel van / je krijgt geen stel borsten.
Prettig zou ik het vinden als je mij met mijn gewenste naam zou aanspreken. Hoe zou jij het vinden als je nu aangesproken zou worden met Marietje i.p.v. Piet / Piet i.p.v. Marietje.
Hoe komt het dat je transgender geworden bent. Door een onoplettendheidje van moeder natuur die ik nu aan het rechtzetten ben.
Wat verschrikkelijk, wat erg, zo’n knappe meid als jij wil een man worden. Nooit bij nagedacht dat ik een knappe man zou kunnen worden?
Hoe zou jij je nu, op dit ogenblik, voelen als je lichamelijk van geslacht veranderd ben maar geestelijk niet. Zo voel ik mij nu.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Plaats reactie