Binders

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Jonas
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2018, 15:04
Gender: Man

Binders

Bericht door Jonas »

Hey,

Ik had een vraag.
Ik ben zelf een fanatiek binder drager, ik draag m' het liefst de hele dag door.
Ik weet dat je m na 8 uur dragen uit moet doen en dat lukt meestal wel, maar is er dan ook een soort geschikte pauze tijd, dus de tijd tussen dat je m uit doet en weer aantrekt? Zelf draag ik mijn binder dagelijks en ik begin zelf nu toch wel een beetje last te krijgen van ademhalingsklachten en pijnlijke ribben. Hierdoor wissel ik het maar soms af met een goeie sport bh.
Het zou erg fijn zijn als iemand de "regels" van het binder dragen weet,

Jonas :)
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Binders

Bericht door Nick1703 »

De "regels' van het binderdragen heb ik als volgt geleerd:
1. Draag je binder nooit langer dan 8-10 uur op een dag.
2. krijg je last van je binder (pijn, last met ademhalen etc) doe je binder dan uit
3. Koop geen te strakke binder, het beste is het als je midden in een maatrange valt. Nu lukt dat natuurlijk lang niet altijd. Met de maat moet je even spelen maar absoluut niet te strak gaan zitten. Ik zelf val bijvoorbeeld aan het einde van maatrange XS en heb hierdoor een S. Eventueel kan je ze bij Danae op maat laten maken.
4. Sport en slaap niet in je binder.
5. En nu de daadwerkelijke vraag, de pauze tijd. Ik zelf bind alleen als ik buiten de deur ben. Zodra ik thuis kom doe ik hem uit, dat is dus eigenlijk mn 'pauze' tijd. Je kan ook zeggen na 4 uur doe ik hem uurtje uit. Zit je mooi op de helft.
I am, who I am.
Jonas
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2018, 15:04
Gender: Man

Re: Binders

Bericht door Jonas »

thaankss
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Binders

Bericht door Freedom »

@ Jonas
Volgens mij is er geen richttijd voor een 'bind-pauze', ik doe mijn best om mijn binder 's avonds niet te dragen als ik thuis ben. En als ik bijvoorbeeld 's avonds nog uitga schuif ik de draagtijd op of neem minimaal twee uur (liefst zo lang mogelijk) pauze en geef mijn lichaam extra rust door te ontspannen. Op de bank of op bed liggen helpt voor mijn rug/ribben.
Een motivatie die mij helpt mijn binder uit te trekken: je binder gaat langer mee. :) En net als Nick1703 draag ik 'm soms een dagje niet, als ik binnen zit.
Nick1703 schreef: 17 jan 2018, 16:04 Eventueel kan je ze bij Danae op maat laten maken.
Bedoel je dat dit ook kan met een binder van bijvoorbeeld Underworks/GC2B?
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binders

Bericht door Jer158 »

Het idee is dat die ~8 uur per dag geldt (op 24 uur dus), maar er zijn geen harde grenzen. Hoe minder lang en minder strak je bindt, des te minder kans op problemen heb je op termijn. Binden hoort geen pijn te doen. Als je dat merkt moet je een stapje terug doen of riskeren dat je op langere termijn een probleem krijgt.

Hoe lang heb je je binder al, Jonas? Heb je het gebruik ervan rustig opgebouwd? Is het de juiste maat?
Hung her from the branches of a mango tree
Jonas
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2018, 15:04
Gender: Man

Re: Binders

Bericht door Jonas »

Jer158 schreef: 18 jan 2018, 18:01 Het idee is dat die ~8 uur per dag geldt (op 24 uur dus), maar er zijn geen harde grenzen. Hoe minder lang en minder strak je bindt, des te minder kans op problemen heb je op termijn. Binden hoort geen pijn te doen. Als je dat merkt moet je een stapje terug doen of riskeren dat je op langere termijn een probleem krijgt.

Hoe lang heb je je binder al, Jonas? Heb je het gebruik ervan rustig opgebouwd? Is het de juiste maat?
ik draag nu ongeveer 7 maanden binders en ik heb het gebruik ervan ook rustig opgebouwd. Maar op een gegeven moment begon ik het steeds vaker en vaker te dragen en nu zit ik er inmiddels iedere dag aan vast omdat ik ook 5 dagen per week naar school moet en in het weekend meestal ook afspraken heb. Want ik voel me niet comfortabel genoeg als ik geen binder of sport bh aan heb om gewoon mijn dagelijkse activiteiten te doen. Ik ben ook zeker van plan als het eenmaal kan om mn borsten er per direct af te halen. Ik draag maat S (ik heb me bij Danae laten opmeten) maar ik weet ook niet hoe accuraat dat nog is aangezien ik het afgelopen half jaar veel ben gaan sporten dus mijn schouders/ boven lichaam breder is geworden, voor de eerst volgende binder die ik aanschaf ga ik een maat M uitproberen.
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Binders

Bericht door Nick1703 »

Freedom schreef: 18 jan 2018, 17:39 @ Jonas
Volgens mij is er geen richttijd voor een 'bind-pauze', ik doe mijn best om mijn binder 's avonds niet te dragen als ik thuis ben. En als ik bijvoorbeeld 's avonds nog uitga schuif ik de draagtijd op of neem minimaal twee uur (liefst zo lang mogelijk) pauze en geef mijn lichaam extra rust door te ontspannen. Op de bank of op bed liggen helpt voor mijn rug/ribben.
Een motivatie die mij helpt mijn binder uit te trekken: je binder gaat langer mee. :) En net als Nick1703 draag ik 'm soms een dagje niet, als ik binnen zit.
Nick1703 schreef: 17 jan 2018, 16:04 Eventueel kan je ze bij Danae op maat laten maken.
Bedoel je dat dit ook kan met een binder van bijvoorbeeld Underworks/GC2B?
Nee dit kan helaas niet. Danae maakt een binder voor je op maat, een Danae binder dus.
I am, who I am.
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binders

Bericht door Jer158 »

Jonas schreef: 19 jan 2018, 09:27ik draag nu ongeveer 7 maanden binders en ik heb het gebruik ervan ook rustig opgebouwd. Maar op een gegeven moment begon ik het steeds vaker en vaker te dragen en nu zit ik er inmiddels iedere dag aan vast omdat ik ook 5 dagen per week naar school moet en in het weekend meestal ook afspraken heb. Want ik voel me niet comfortabel genoeg als ik geen binder of sport bh aan heb om gewoon mijn dagelijkse activiteiten te doen. Ik ben ook zeker van plan als het eenmaal kan om mn borsten er per direct af te halen. Ik draag maat S (ik heb me bij Danae laten opmeten) maar ik weet ook niet hoe accuraat dat nog is aangezien ik het afgelopen half jaar veel ben gaan sporten dus mijn schouders/ boven lichaam breder is geworden, voor de eerst volgende binder die ik aanschaf ga ik een maat M uitproberen.
Het kan zeker geen kwaad om een keer opnieuw te meten! Ik vind na 7 maanden erg snel om al last te krijgen van het binden, maar we zijn allemaal verschillend dus het kan ook zijn dat je helaas gewoon pech hebt en wat eerder last hebt dan een ander.

Ik snap je helemaal wat betreft niet zonder binder kunnen. Ik ga ook niet zonder binder naar buiten, en sport er ook in. Wel draag ik altijd de meest losse binder waarmee ik kan wegkomen. Helaas kreeg ik na bijna 2 jaar ook wel echt last van pijn bij het binden (hangt wrsch ook samen met minder vet daar door testo). Gelukkig krijg ik binnen enkele maanden de borstoperatie, want ik weet niet wat ik anders zou hebben gedaan. En gelukkig werk ik vaak vanuit huis en kan ik door de week dus bijna hele dagen zonder binder. De eerste 1,5 jaar hield ik hem ook binnen aan, zelfs als ik alleen was. Dat doe ik nu niet meer.

Het is en blijft een afweging tussen mentale en fysieke gezondheid. Binden is nooit veilig, maar voor onze gemoedstoestand kunnen we vaak niet zonder
Hung her from the branches of a mango tree
Wyatt
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2018, 19:22
Gender: Trans FtM
Locatie: Almere

Re: Binders

Bericht door Wyatt »

Ikzelf heb door geldgebrek gekozen om een binder via ali express te kopen. waren 2,50 per stuk dus heb verschillende maten gekocht in eerste instantie. Daarna de juiste maat nog eens bij besteld. Hij zit niet super strak en eerlijk gezegd draag ik hem ook gewoon van 's ochtends vroeg, totdat ik naar bed ga IK heb nergens last van verder. Hij verhinderd mijn ademhaling bijna nooit. Ikzelf kan niet zonder een binder, ik zou hem het liefst zelfs 's nachts dragen, maar dat zou echt niet goed zijn, dus dan doe ik hem uiteindelijk wel af dan. uiteindelijk is het dus niet een strakke verstikkende binder, maar hij bind mijn c-cup wel goed genoeg weg, zodat ik me fijner voel. Want zonder kan ik echt niet meer, ook niet meer als ik alleen thuis ben.
Hope I keep by my side, I won't run and I won't hide.
The battlezone that is my life, Is mine to fight and mine to survive!
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binders

Bericht door Jer158 »

Wyatt schreef: 17 mar 2018, 21:18 Ikzelf heb door geldgebrek gekozen om een binder via ali express te kopen. waren 2,50 per stuk dus heb verschillende maten gekocht in eerste instantie. Daarna de juiste maat nog eens bij besteld. Hij zit niet super strak en eerlijk gezegd draag ik hem ook gewoon van 's ochtends vroeg, totdat ik naar bed ga IK heb nergens last van verder. Hij verhinderd mijn ademhaling bijna nooit. Ikzelf kan niet zonder een binder, ik zou hem het liefst zelfs 's nachts dragen, maar dat zou echt niet goed zijn, dus dan doe ik hem uiteindelijk wel af dan. uiteindelijk is het dus niet een strakke verstikkende binder, maar hij bind mijn c-cup wel goed genoeg weg, zodat ik me fijner voel. Want zonder kan ik echt niet meer, ook niet meer als ik alleen thuis ben.
Just beware of langetermijneffecten. Ik begon ook zo (wrsch met exact dezelfde binder ook), en toch begon ik na 2 jaar pijn te krijgen bij binden en moest ik de bindtijd gaan beperken. Nog los van de effecten die het kan hebben op de elasticiteit van de huid en dus het herstel na de borstoperatie. Het is verleidelijk om te denken dat als je tijdens het binden geen ongemak ervaart er dus geen problemen zijn: ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het helaas niet zo werkt
Hung her from the branches of a mango tree
Plaats reactie