Nieuwe chat! Zie dit topic.

Verhuizen naar het Buitenland

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Daan88
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2018, 21:26
Gender: Trans FtM

Verhuizen naar het Buitenland

Bericht door Daan88 »

Hi!
Mijn droom is altijd om ooit te emigreren naar Engeland. Nu nog niet, maar over vijf jaar bijv. Ik zit nu nog niet aan de testosteron, maar zit nog helemaal vooraan het traject.
Maar ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die ook verhuisd zijn naar het buitenland of misschien een half jaartje en of je dan gewoon testosteron in het andere land kunt krijgen van dokter.

Groetjes Daan
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Verhuizen naar het Buitenland

Bericht door Jer158 »

Er zijn hier een boel mensen die in het buitenland wonen, ik ook. In principe zou je overal binnen de EU je zorg moeten kunnen voortzetten bij een lokale (huis)arts. Nu is het de vraag hoe lang Engeland nog deel van de EU blijft en wat voor gevolgen dat heeft voor je :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Verhuizen naar het Buitenland

Bericht door Fay »

Ik ben nederlandse maar woon nu in belgie, ik wil in Gent verder en moet daarvoor wel een aanvraag indienen bij mij zorgverzekeraar, kans groot dat ze zoiets wel goedkeuren, buitenland hulp is normaal tegenwoordig, zou het ff navragen bij je verzekeraar, anoniem bijv

Fee
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Verhuizen naar het Buitenland

Bericht door Anon20190501 »

Ik woonde nog in BE toen ik met de HRT begon. Met behulp van de juiste Engelstalige documenten van psych, shrink en endo kon ik in SE zonder onderbreking verder.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Verhuizen naar het Buitenland

Bericht door Mr.X »

Ik woon nu iets van 2.5 jaar in Engeland. Ben tijdens mijn transitie verhuisd. Of, nou ja, ik had al hormonen en alle operaties gehad, behalve de phalloplastiek. Het was voor mij relatief makkelijk om de draad op te pakken in Engeland. Wat je nodig hebt is een Engelse brief van een genderteam die duidelijk state dat je bij hen onder behandeling staat, en nog jaarlijks een check up krijgt. Als je dat hebt, dan schrijven ze zonder problemen testo voor. En die een of twee keer per jaar naar NL vliegen voor die check up (en misschien operaties ed) is goed te doen.

Qua operaties weet ik niet of het gaat lukken in Engeland, want die had ik niet meer nodig. Wat ik wel weet is dat, als je het via het Engelse genderteam wilt proberen, je giga wachtlijsten zult hebben (voor alles).
Daan88
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2018, 21:26
Gender: Trans FtM

Re: Verhuizen naar het Buitenland

Bericht door Daan88 »

Thanks dat lucht op! Dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken als ik ooit zou willen verhuizen! Anders voel je, je ook zo gevangen in het land.