Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gender Free Internet

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Gender Free Internet

Bericht door Anon20190501 »

Hmm, heeft een ICTer officieel een beroepsgeheim? Ik zal zedig zwijgen.

Ook leuk: een business analyst/functioneel ontwerper (quote: "mijn requirements zijn volledig en ondubbelzinnig") op zhijn plaats zetten door zhijn validatierules te laten implementeren door a) client dev, b) server side dev, c) stored proc DB dev. Resultaat tijdens testing: 3 keer wat anders. Louter interpretatie, geen fouten per sé.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Gender Free Internet

Bericht door Nick1703 »

Sigrid schreef: 30 jan 2018, 10:37 Hmm, heeft een ICTer officieel een beroepsgeheim? Ik zal zedig zwijgen.

Ook leuk: een business analyst/functioneel ontwerper (quote: "mijn requirements zijn volledig en ondubbelzinnig") op zhijn plaats zetten door zhijn validatierules te laten implementeren door a) client dev, b) server side dev, c) stored proc DB dev. Resultaat tijdens testing: 3 keer wat anders. Louter interpretatie, geen fouten per sé.
Ik had zeker tot op een bepaalde hoogte een beroepsgeheim. Maar wat Emma zegt is zeker waar, tegenwoordig is het bijna alleen nog maar serververificatie. En daar kan je zelf weinig mee, want je kan er niet in. Easy en jammer.
I am, who I am.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Gender Free Internet

Bericht door Anon20190501 »

Nick1703 schreef: 30 jan 2018, 10:54 jammer.
??? Hoezo jammer? Welke rol heb/had je dan wel? Het is toch alleen maar goed dat eindgebruikers geen directe toegang hebben tot web/app/DB servers? Fikken af is de enige goede policy wat dat betreft. IMO.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Gender Free Internet

Bericht door Nick1703 »

Sigrid schreef: 30 jan 2018, 11:06
Nick1703 schreef: 30 jan 2018, 10:54 jammer.
??? Hoezo jammer? Welke rol heb/had je dan wel? Het is toch alleen maar goed dat eindgebruikers geen directe toegang hebben tot web/app/DB servers? Fikken af is de enige goede policy wat dat betreft. IMO.
Ik was systeembeheerder, en ja tuurlijk is t goed. Maar soms zou ik heel graag willen voorkomen dat ik ergens mevrouw in moet vullen hoor, het gaat immers over Gender Free Internet. En er wordt nog veel te vaak naar het binaire geslacht gevraagd.
I am, who I am.
AnnaNannette
Berichten: 112
Lid geworden op: 24 aug 2017, 14:42
Gender: Vrouw

Re: Gender Free Internet

Bericht door AnnaNannette »

Als jullie dan nog eens iets leuks willen lezen over genderidentiteit het volgende:
ik heb een groot aantal jaren geleden gewerkt bij een ziektekostenverzekeraar, toen particulier, nu 1 van de kleine medespelers in het veld.
Ze hadden de geslachtsaanduiding als volgt, M=man en V=vrouw bij volwassenen en J=jongetje en M=Meisje bij kinderen. Kun je voorstellen als ze 18 werden en dus volwassen, er was geen programma om dan automatisch de geslachtsaanduiding te veranderen, kun je dus nagaan dat de database wat betreft geslachtsaanduiding niet meer klopte. Ik praat wel over midden jaren 80, maar toch.......
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Gender Free Internet

Bericht door Anon20180311 »

AnnaNannette schreef: 30 jan 2018, 12:05 Als jullie dan nog eens iets leuks willen lezen over genderidentiteit het volgende:
ik heb een groot aantal jaren geleden gewerkt bij een ziektekostenverzekeraar, toen particulier, nu 1 van de kleine medespelers in het veld.
Ze hadden de geslachtsaanduiding als volgt, M=man en V=vrouw bij volwassenen en J=jongetje en M=Meisje bij kinderen. Kun je voorstellen als ze 18 werden en dus volwassen, er was geen programma om dan automatisch de geslachtsaanduiding te veranderen, kun je dus nagaan dat de database wat betreft geslachtsaanduiding niet meer klopte. Ik praat wel over midden jaren 80, maar toch.......
Hoi Anna,

Deze vind ik, een goeie, M= meisje en M=man ( Vrouw met ballen) :dance:.
J= jongetje , ja de meeste cis- jongens worden toch nooit( M) groot ;) volwassen .

Grtz Nick :D
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .