Nieuwe chat! Zie dit topic.

Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door stella »

Ik heb zelf naast "ombouwen" ook een hekel aan "geslachtsaanpassende" en dergelijke.
Ik corrigeer altijd door te zeggen dat het gaat om het herstellen van een geboorte afwijking.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20230219 »

Ooit die vraag ook gehad op mijn werk of ik mij liet "ombouwen" waarop ik de opmerking maakte dat ik niet een wandelende PC ben welke je kan ombouwen of upgraden maar een mens..
Sindsdien niet meer gehoord die term op het werk elk geval.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190122 »

Rikki schreef: 07 feb 2018, 13:50 Ik heb die term al zo vaak gehoord,dat ik ben gestopt met corrigeren
Het interesseert mij ook geen ene reet meer!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20210626 »

Het hangt er van af wie er mee komt en hoe er mee gekomen wordt.

Is het iemand die het gewoon netjes vraagt maar de verkeerde term gebruikt , corrigeer ik die netjes . Noem het een leermomentje
Is dat niet het geval trek ik verbaal een kop eraf. Sommigen komen ook wel eens heel dicht bij een niet verbale versie .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20180311 »

Ombouwen, benedenverdieping, bovenverdieping, inboedel,.................Deze hoorde ik al, allemaal van eigen lotgenoten.

Begin bij jezelf, ik ben een mens : Kende een ongewenste vulva ( geboren zijnde als meisje) en liet deze CORRIGEREN , daar ik een man ben.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190516 »

tanisha schreef: 07 feb 2018, 17:21
Rikki schreef: 07 feb 2018, 13:50 Ik heb die term al zo vaak gehoord,dat ik ben gestopt met corrigeren
Het interesseert mij ook geen ene reet meer!
Of de vraag of ik nu dan “echt” een vrouw ben.
Het is mij te vermoeiend om mensen steeds maar weer uit te leggen dat “man of vrouwzijn”niet tussen je benen zit!
Offline
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190122 »

Rikki schreef: 07 feb 2018, 19:54
tanisha schreef: 07 feb 2018, 17:21
Rikki schreef: 07 feb 2018, 13:50 Ik heb die term al zo vaak gehoord,dat ik ben gestopt met corrigeren
Het interesseert mij ook geen ene reet meer!
Of de vraag of ik nu dan “echt” een vrouw ben.
Het is mij te vermoeiend om mensen steeds maar weer uit te leggen dat “man of vrouwzijn”niet tussen je benen zit!
Maakt het nog wat uit?
Ik heb mezelf met deze vraag best wat jaren mee gekweld en ben zelf tot de conclusie gekomen dat ik er alles aan gedaan heb wat mogelijk was.

Ik voel mezelf geen transgender, transseksueel of hoe je het ook maar wilt verwoorden ik voel mezelf gewoon vrouw!
Ik accepteer ook geen stempel transgender, transseksueel of wat dan ook ik ben gewoon een vrouw.

Mensen die mij graag een ander stempeltje willen opdrukken vindt ik wel best die kunnen totaal niks met mij of ik zijk ze eens lekker af.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190516 »

Precies,Tanisha zo zie ik het ook,behalve het afzeiken,daar ben ik te soft voor..
In mijn ogen is het gewoon een hormonale afwijking,dus een medisch probleem wat nu gecorrigeerd word(net als mijn reumatische aandoening met medicijnen onder controle word gehouden)
Offline
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Annet »

Het maakt mij niet heel veel uit wat ze zeggen, meestal vertel ik het al van te voren als ik merk dat het gesprek die kant op gaat " Ik ga tot het gaatje, dus alles" en daar hebben ze dan meestal geen antwoord meer op.
Ook als ze het al zeggen krijgen ze dat antwoord dan is het klaar.
Gebruikersavatar
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door TanjaUneken »

Ik zeg er altijd wat van wanneer iemand de term ombouwen gebruikt. Ik vind dit niet prettig, ombouwen doe je met een ding. Ik ben een mens en ik ben in transitie om de vrouw te worden die ik van binnen ben. Vragen over operaties weerleg ik meestal door te zeggen dat ik nog niet zover ben en dat mijn transitie wel wat meer om het lijf heeft dan die uiteindelijke geslacht aanpassende operatie.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.