Nieuwe chat! Zie dit topic.

Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Alice »

Janine heeft gelijk, als je niets doet gebeurt/verandert er niets. Hoewel ik begrip kan opbrengen dat het woord 'ombouwen' bijna onuitroeibaar is en men er moedeloos van gaat worden om het iedere keer te corrigeren.

Wel kan het effect sorteren.
Door acties, aandacht vragen, werden er nu eindelijk genderneutrale Moederdagkaarten aangeboden (in de UK) en ook het nieuws hierover (in het HLN ) men gaat nu toch andere termen gebruiken.

"En wat als een tot man omgevormde vrouw toch kinderen op de wereld gezet heeft? Voor hen is er de boodschap ‘Dad, thanks for being the most amazing mum’ (Pa, bedankt dat je de beste ma ter wereld bent)."

Over het laatste ben ik het niet eens. Ik blijf de vader van mijn kinderen en ik zal nooit hun ma worden.
Maar dit is iets voor in een ander draadje.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door janine2363 »

Charlotte_C schreef: 18 mar 2018, 15:28 Janine, ik ben het voor een deel wel eens met je schrijft. Het is alleen niet raadzaam om altijd te vechten, dan mis je even zo vaak het doel. Net zoals je nu doet met de regel die je van me citeerde, die was bedoeld als opstekertje voor Rikki en niet als advies om maar vooral niets te zeggen of doen. Als je dat werkelijk denkt dan heb je mijn posting ervoor echt niet gelezen. Je had beter de posting van Rikki kunnen citeren, dan had het tenminste nog hout gesneden.
Ik beken dat ik niet de hele post had gelezen, neem het niet persoonlijk, mijn statement is algemeen.

Dat gezegd het is eiegnlijk wel raadzaam om altijd te vechten. Als je het alleen niet volhoudt, dan in estafette, het hoefd ook niet offensief te zijn, defensief en waakzaam mag ook.

Zie het als een moeder die altijd vecht voor haar kinderen. Dat wil niet zeggen dat er altijd een gevecht is, maar het is oh-zo duidelijk wat zal gebeuren als je over een grens gaat !

Als ik ergens om geef, een mens, een zaak, een ideaal, maar ook zoiets als een misstand, een onrechtvaardigheid, bij mij of een ander. Maakt niet uit. Ik -zal- vechten. No quarter als het moet.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door janine2363 »

Alice schreef: 18 mar 2018, 17:20 Ik blijf de vader van mijn kinderen en ik zal nooit hun ma worden.
:-) en ik blijf de Papa (het woord "vader" is te mannelijk, niet fijn). En er is maar een Mama. Natuurlijk !!!
Alice schreef: 18 mar 2018, 17:20 Maar dit is iets voor in een ander draadje.
Oeps, te laat ;-)
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190516 »

janine2363 schreef: 18 mar 2018, 14:35
Charlotte_C schreef: 17 mar 2018, 13:34 Groot gelijk heb je, dat soort mensen wil het gewoon niet aannemen.
Als je nergens voor staat, en nergens voor vecht, zal er nooit iets veranderen.
Janine,sommige mensen zijn zo hardleers in hun overtuigingen dat je het 1000x kan uitleggen,maar je verandert hun ideeen toch niet. Er zijn bv hele groepen die geloven dat de aarde niet rond,maar plat is. Je kunt zeggen wat he wilt,maar dat soort mensen overtuig je toch niet.... enige wat het oplevert is hoofdpijn!
Offline
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door janine2363 »

Rikki schreef: 18 mar 2018, 22:08 Je kunt zeggen wat he wilt, maar dat soort mensen overtuig je toch niet.... enige wat het oplevert is hoofdpijn!
:-) Jij kent mij niet. Ik geef hoofdpijn aan andere mensen, niet andersom.

Al overtuig ik ze niet, ze zullen leren op een respectvolle afstand te blijven en twee keer nadenken voor ze "en publique" stomme dingen uitkramen

Maar niet iedereen is mij. En dat is maar goed ook, want als ik iemand als mijzelf zou tegenkomen, zou ik die persoon onuitstaanbaar vinden.
En als er mensen blij mee zijn dat ik irritant ben in hun voordeel, nou, blij toe toch ?
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190516 »

Weet je,als zelfs je eigen broers en zus je”vergeten” op je verjaardag(17 maart)ook al heb ik de”attentie” hier en op Facebook uitstaan dat ik jarig ben en ook al interesseert mijn verjaardag mij niet zoveel,maar mijn eigen familie......
Dat komt nog weer es bovenop de desinteresse na mijn operatie van mijn familie. O,wacht,mijn oudste broer heeft een x een app gestuurd.
“Of ik em al mis”!
Bedankt he broer!
Dus het idee dat ik mensen wel kan veranderen in hun gedachten heb ik allang van me af gezet.
Ook sommige transmensen vinden het nodig mij aan te vallen.
Goh,dat maak ik al mijn hele leven mee,dat het allemaal aan mij ligt,ik zou er aan gewend moeten zijn. Mijn hele leven al word mijn mening weggelachen of als oninteressant gezien.
Overigens schijn ik teveel nieuwe topics te openen hier,heb ik begrepen. Dus houd ik wel weer een tijdje me hoofd.
Fijne dag iedereen
Offline
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190501 »

Rikki schreef: 19 mar 2018, 13:28.
Overigens schijn ik teveel nieuwe topics te openen hier,heb ik begrepen. Dus houd ik wel weer een tijdje me hoofd.
Fijne dag iedereen
Eén van de 1202 leden maakte daar een opmerking over, al dan niet ernstig bedoeld. Waarom laat je je daardoor van de wijs brengen?

Edit: rotte opmerking van je broer overigens. Dat zou ik zelf nooit kunnen of willen vergeven.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door janine2363 »

Rikki schreef: 19 mar 2018, 13:28 Weet je,als zelfs je eigen broers en zus je”vergeten” op je verjaardag(17 maart)ook al heb ik de”attentie” hier en op Facebook uitstaan dat ik jarig ben en ook al interesseert mijn verjaardag mij niet zoveel,maar mijn eigen familie......
Als ik mijn familie als voorbeeld mag nemen, ze accepteren wel dat er transgender mensen zijn, maar het is volslagen onmogelijk dat ik dat ook ben. Dan is het te dicht bij en wordt accepteren moeilijk. Vrienden (al dan niet op facebook) hebben daar geen last van. Dus familie die je half/half negeert en toch af en toe (op hun manier) contact zoekt, ach waarom niet reageren, want zo gaat 't klaarblijkelijk.
Rikki schreef: 19 mar 2018, 13:28 Goh,dat maak ik al mijn hele leven mee,dat het allemaal aan mij ligt,ik zou er aan gewend moeten zijn. Mijn hele leven al word mijn mening weggelachen of als oninteressant gezien.
Ik denk dat wat je hier op het forum schrijft best wel serieus genomen worden. Of mensen het met je eens zijn, dat is wat anders. Sterker, als iemand het met je oneens is, wordt je zeker serieus genomen ;-)

Janine
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door janine2363 »

Sigrid schreef: 19 mar 2018, 13:48 Rotte opmerking van je broer overigens. Dat zou ik zelf nooit kunnen of willen vergeven.
(emotioneel) onhandige mensen sturen soms onhandige berichten om contact te zoeken.
https://www.youtube.com/watch?v=5N5HSDvaZcI

een uitspraak als "nooit kunnen of willen". Nou, "nooit" is een behoorlijke lange tijd, laat
weinig ruimte voor heroverweging en begrip.

Als je alle mensen langs een gouden maatstaf houft, dan blijven er erg weinig over. Welk
woord zocht ik ? Ah ja, "pragmatisch"

Janine
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190516 »

Rikki schreef: 19 mar 2018, 13:28 . O,wacht,mijn oudste broer heeft een x een app gestuurd.
“Of ik em al mis”!
Bedankt he broer!
Dus het idee dat ik mensen wel kan veranderen in hun gedachten heb ik allang van me af gezet.
Ook sommige transmensen vinden het nodig mij aan te vallen.
Goh,dat maak ik al mijn hele leven mee,dat het allemaal aan mij ligt,ik zou er aan gewend moeten zijn. Mijn hele leven al word mijn mening weggelachen of als oninteressant gezien.
Overigens schijn ik teveel nieuwe topics te openen hier,heb ik begrepen. Dus houd ik wel weer een tijdje me hoofd.
Fijne dag iedereen
Even ter aanvulling: de vraag van mijn broer was letterlijk: mis je hem al?
Daarmee doelde hij op mijn”jeweetwel” en niet op zichzelf. Het lichaamsdeel waar ik het meeste hekel aan had,zal ik nooit missen.
Verder vonden mijn broers en zus het altijd nodig mij te bekritiseren vroeger en als mijn pa voor mij opkwam was ik gelijk weer een papa’s kindje.ze waren wat zorgzamer ,omdat ik veel ziek was toen ik klein was. Ik heb mijn hele leven me anders voor moeten doen,pas november 2015 ben ik aan het traject begonnen,ik heb geen vriendinnen om mee te shoppen of te tutten. Ik moet alles opnieuw leren ,ik heb geen zelfvertrouwen meer,ik vind mezelf lelijk,maar een andere keus dan in transitie gaan was er ook niet. In die 3,5 jaar weet ik nog lang niet alles en zit soms vol vragen en ben nieuwsgierig naar ervaringen van anderen en dan heb ik soms meerdere vragen schter elkaar. Jullie zijn zo’n beetje de enigen waar ik terecht kan en mij snappen.
Ik voel mij vaak ook maar een onzeker meisje en volgend jaar word ik 50 en ik snap er vaak allemaal niets meer van. Zoveel emoties en onzekerheid.....
(Ps:iemand op het forum heeft onlangs een berichtje gestuurd om samen eens af te spreken,heb al gereageerd en we gaan dat zeker es doen als het in onze agenda’s uitkomt)
Offline