Nieuwe chat! Zie dit topic.

Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20180910
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 mar 2018, 14:13
Gender: Trans MtF

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20180910 »

Zit je alweer in je stoel? Niet bezeerd? Mooi zo. Misschien moet ik me verduidelijken. Ik bedoelde daarmee het verschijnsel dat transen pas een korte tijd volledig kunnen transitioneren, dus inclusief operaties en dergelijke. Denk aan 60 jaar of iets dergelijks. Daarvoor was dat onmogelijk, of slechts zeer gedeeltelijk mogelijk. Maar wellicht hebben we hier een dispuut over wat 'korte tijd' inhoudt.
Hoogachtend, Evi Dent
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20210626 »

pas 60 jaar , en dat is nieuw? Leg nu uit aan iemand van 18 dat een smartfoon een vrij recente uitvinding is , wordt je niet geloofd
En dan zou een ' trans ' nieuw zijn ?

get a life
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20180910
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 mar 2018, 14:13
Gender: Trans MtF

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20180910 »

Ach, de afgelopen paar duizend jaar (en ver daarvoor) was het onmogelijk. En in die paar duizend jaar is het begrip MAN en VROUW muurvast in de hoofden van mensen geklonken. De eerste transen die volledig transitioneerden waren er maar een handjevol en zullen de publieke opinie niet erg beinvloed hebben.
Het is nog niet zo lang dat transen veel aandacht krijgen in de pers en televisie. En dat is goed want dat zal langzaam maar zeker de vastgeroeste meningen van Jan en Alleman veranderen. Al vrees ik dat we nog wel even bezig zijn voordat het zover is...
Hoogachtend, Evi Dent
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190122 »

Weet niet hoor kijk eens wat beter naar de cultuur van India een ander voorbeeld zijn bijvoorbeeld de indianen uit Amerika waar dit ook al vele duizenden jaren in de cultuur zit.
Het is dus iets van alle tijden!
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Marina1993 »

Volgens mij heeft gendervariatie altijd bestaan
Anon20180910
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 mar 2018, 14:13
Gender: Trans MtF

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20180910 »

Ja gendervariatie wel maar het compleet aanpassen van mensen niet.
Hoogachtend, Evi Dent
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20210626 »

Dus de term ombouwen is correct in jouw ogen omdat men pas enkele decennia transities doet? Hoeveel tijd moet er nog overheen gaan voordat dat niet meer acceptabel zal zijn ?
En ondertussen moeten we dat maar niet corrigeren ?



Gaat het wel helemaal goed met je ?

Ik vind er weinig ' hoogachtend ' aan to be honest en ik vraag me af wat jouw werkelijke beweegredenen zijn om dit zo te stellen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Ender »

ik had 1x een vrouw aan de telefoon en die kwam erachter dat ik wettelijk van geslacht ben veranderd en die gebruikte ook de term "ombouwen". zelf vind ik het niet zo erg maar wilde haar wel educaten dat dat niet de bedoeling is om het zo te noemen. toen zei ze "ik zeg gewoon waarop het slaat, toch?!" en liet me verder niet uitpraten.. toen dacht ik, laat ook maar..
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20180311 »

Evi Dent schreef: 09 mar 2018, 13:16
Ik heb al eens een keer tegen een man gezegd 'Welnee joh, ze gebruiken gewoon twee bakstenen want dan zijn ze sneller klaar'. Leuk om die vent ineen te zien schrompelen bij dat idee!
Hoogachtend, Evi Dent
Evi Dent schreef: 09 mar 2018, 14:32
Tot die tijd leef ik stealth en vertel ik het helemaal niemand om me heen. Waarom zou ik ook? Nou ja, de huisarts weet het uiteraard wel want daar moet ik eens in de zoveel tijd naartoe om weer eens een stapeltje hormonen te gaan halen, maar dat was het dan ook wel.
Hoogachtend, Evi Dent

Het zal wel aan mij liggen, maar ik lees :

Tot die tijd leef ik stealth en vertel ik het helemaal niemand om me heen.


:think: Maar wel, je bakstenen grap . Alsof je het woordje ombouwen terecht vindt ?

Grtz Nick
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190501 »

<de_onschuld_zelve_modus_>
Is hier iemand aan het trollen?
</de_onschuld_zelve_modus_>
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)