Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door janine2363 »

Rikki schreef: 19 mar 2018, 15:08 Daarmee doelde hij op mijn”jeweetwel” en niet op zichzelf.
Ik heb een naiviteit en daardoor openheid naar anderen, waarvan ik hoop dat ik die echt nooit zal kwijtraken.

Aan de andere kant. Je moet dit dus inderdaad letter voor letter voor mij uitspellen, want ik kan mij echt met geen mogelijkheid voorstellen dat iemand ooit zoiets zou zeggen. ... ... zelfs nu het aan jou gezegd is ...

Als mijn zus (heb geen broer) mij zoiets zou zeggen, dan zou ik haar niet begrijpend aankijken en moeten vragen: "Wat bedoel je precies ?" Ik zou na uitleg nog steeds niet boos worden, denk ik, gewoon omdat het te absurd / onvoorstelbaar is. Misschien terug vragen: "En heb jij het nog ?"
Zij: "Wat ?" Ik: Nou, compassie, empathie, begrip, dat soort menselijke dingen""

Zucht, wat een wereld
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190122 »

Rikki je ziet er prima uit die onzekerheid is echt nergens voor nodig en die 50 had ik je nooit gegeven!
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190516 »

tanisha schreef: 19 mar 2018, 18:04 Rikki je ziet er prima uit die onzekerheid is echt nergens voor nodig en die 50 had ik je nooit gegeven!
Awww,lief van je!
Volgend jaar word ik pas 50,Hihi
Maar lief complimentje hoor🙂
Offline
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Charlotte_C »

Ik sluit me bij Tanisha aan Rikki. Gebaseerd op die ene keer T-Breda :)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190516 »

Thanx,Charlotte
Ik ga bijna naast mijn schoenen lopen!🙂
Ik ben nu nog wel bezig om een sportiever,gezonder en vooral lichter lichaam te krijgen(te zwaar is ook niet goed voor mijn gewrichten ivm reuma)ik zou zo graag dit jaar es naar het strand willen in badpak,maar daarvoor zou ik graag een wat strakker lijf willen.
Btw:sorry voor het kapen van dit draadje
Het ging over een hele akelige term(tenminste das mijn mening)
Gr Rikki
Offline
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Charlotte_C »

ach meis het is de waarheid en ik ben zelf ook bezig met het nodige gewicht verliezen met hetzelfde motief :)
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door AmbjØrg »

Ik kom dan nog maar net kijken, maar de term "ombouwen" is helemaal niet zo vreemd in mijn ogen, vooral onder laag opgeleide mensen kennen vaak woorden als transitie, transformatie toch minder snel dan een woord als ombouwen, en ik denk dat bij deze groep mensen de woorden als transitie en transformatie toch minder worden gebruikt en zij de precieze betekenis van deze woorden niet goed kent, en dan al snel de term ombouwen gaat gebruiken.
Ik heb het hier ook wel overgehad met mijn begeleidster van Jonx, die zegt ook hou het zo simpel mogelijk voor iedereen, ik zit laatste jaar op een mytylschool ( is een school waar jongeren heen gaan met verschillende problemen en op de school is extra begeleiding hier voor ) daar zal ons inziens de term ombouwen beter over komt en meer begripvoller over komen dan woorden als transitie en transformatie ( wat ik overigens wel probeer te gebruiken en uit te leggen ). En ik zou straks tijdens mijn coming out er ook niet voor gaan schamen dat ik ga vertellen dat ik mij laat ombouwen van man naar vrouw in deze bewoording, puur om dat het voor de anderen simpeler te begrijpen is.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door anon20181206 »

Je kunt ook "transformatie" vertalen in "veranderen naar" .
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door Anon20190508 »

"Ik? Omgebouwd? Neehoor, ik heb gewoon eindelijk mijn laatste evolutie-vorm bereikt!" (voor de Pokemon liefhebbers onder ons...)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
DDJ
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:56
Gender: Trans MtF

Re: Term 'Ombouwen' door naasten/vrienden/anderen

Bericht door DDJ »

Zou me persoonlijk niet storen aan de term 'ombouwen'. In mijn puberteit was ik als 'jongetje' altijd geïnteresseerd in het 'ombouwen' van auto's.
Gezien het feit dat 'auto' ook voor (het) 'zelf' kan staan, zeg ik het eigenlijk zelf al.

Zo plat als dat mijn gedachtes toen waren, hadden stappen tot transitie er zeker niet in gezeten. Om maar aan te geven hoe 'simpel' de mensen denken, die deze term gebruiken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
hell and back <---> lust for life
Plaats reactie