Nieuwe chat! Zie dit topic.

Opgroeien als jongen of meisje

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Opgroeien als jongen of meisje

Bericht door Anon20190122 »

Mr.X schreef: 10 feb 2018, 21:34
Nou meid het is niet voor niks dat je zelf zo veel regelt en achteraan jaagt.
Zie ik hier nog een subtiel verschil? Worden jongens opgevoed met een 'aanpak gevoel' en meiden niet?
Er wordt meer van je verwacht.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Opgroeien als jongen of meisje

Bericht door Annet »

tanisha schreef: 10 feb 2018, 21:40
Mr.X schreef: 10 feb 2018, 21:34
Nou meid het is niet voor niks dat je zelf zo veel regelt en achteraan jaagt.
Zie ik hier nog een subtiel verschil? Worden jongens opgevoed met een 'aanpak gevoel' en meiden niet?
Er wordt meer van je verwacht.
Ik weet wel zeker dat van jongens verwacht word dat ze dingen aanpakken en dingen regelen, was bij mij wel zo en dat doe ik nog steeds.

Mannen/jongens moeten zich ook altijd bewijzen tegen over andere mannen/jongens en word ook nog van je verwacht, vandaar dat haantjes gedrag volgens mij. En dan nog dat gezwam bij een biertje bij de bar waar je over je werk praat en stoer doen tegen vrouwen.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Opgroeien als jongen of meisje

Bericht door Anon20190122 »

Dat is er met de paplepel al in gekieperd het haantjes gedrag heb ik nooit gehad maar je moet je wel staande zien te houden tegenover de rest.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Opgroeien als jongen of meisje

Bericht door Annet »

Ik ook niet ik acteerde het wel en daarna verschrikkelijk rot te voelen, zoals.ik mijn hele manne leven heb geacteerd. Blij nu anders is ik bespeel nu de mannen
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Opgroeien als jongen of meisje

Bericht door Gwenda »

Mijn zusje was regelmatig boos op mijn ouders als het op uitgaan aan kwam. Ik mocht als jongen meer als zij. Bv ik mocht later thuis komen. Pogingen van haar om deze periode net zo lang te krijgen als dat voor mij gold werden vaak geblokkeerd. Ook als ze probeerde met mij mee te rijden werd ze daarin beperkt, omdat meisjes niet zo laat over straat gingen. Daarnaast moest ze er ook netjes uit zien. Dus uitgaan zonder make-up was voor haar geen optie. Ze moest make-up dragen. Leuk detail is dan dat mijn zus een hekel had (en heeft) aan make-up.

Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Opgroeien als jongen of meisje

Bericht door Emma »

Mijn jongere zus was (en is) altijd een wat ruiger type dan ik. Ik zag nooit zo veel in uitgaan, zij wel. Mijn ouders hebben daar nooit zo’n punt van gemaakt, en per saldo mochten we evenveel: ik mocht iets minder omdat ik het eerste kind was, zij iets minder omdat ze een meisje was, al zullen er zeker wel subtiele verwchillen zijn geweest.
Verder heeft mijn moeder vroeger onbewust ook mij geleerd hoe je je als een dame hoort te gedragen. Daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor... het was natuurlijk in principe allemaal aan mijn zus gericht maar ik had oren op steeltjes. :)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Opgroeien als jongen of meisje

Bericht door Annet »

Ik ben de jongste mijn broer mocht meer dan ik omdat ik altijd kwetsbaarder was dan hij, ik keeg wel tijd hij niet en moest altijd met iemand mee en mocht niet te veel drinken. Ik kon ook altijd bellen als het zo uit kwam, dus toch voor tekenen.
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Opgroeien als jongen of meisje

Bericht door Nick1703 »

Ik ben als 'meisje' opgevoed, en word nu vaak nog zo bejegend. Als het donker is mag ik echt niet naar buiten bijvoorbeeld. Terwijl mijn mannenbrein echt overuren draait: why not!? Schijnbaar denken mn ouders dat ik nog steeds, ondanks dat ik qua uiterlijk als man doorga, een lustobject ben zoals Tanisha het benoemt. Ik vind het stom, het beperkt me in deze donkere tijden nogal .
I am, who I am.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Opgroeien als jongen of meisje

Bericht door Anon20180311 »

tanisha schreef: 10 feb 2018, 21:40
Mr.X schreef: 10 feb 2018, 21:34
Nou meid het is niet voor niks dat je zelf zo veel regelt en achteraan jaagt.
Zie ik hier nog een subtiel verschil? Worden jongens opgevoed met een 'aanpak gevoel' en meiden niet?
Er wordt meer van je verwacht.
Idd,

Ik groeide op tussen de jongens ( als jongste telg, met drie broers voor me en zusjes ( Zusjes,niet allemaal biologische, en van zo'n 10j ouder).

Ik mocht slaan of terug slaan, mijn broers niet. Ik moest niet verder studeren indien ik dat niet wilde, zij wel ( Er moet brood op de plank komen, als je een vrouw wil en kinderen).

Ik koos voor de kunstrichting, geen vrouwelijke concurrentie toen. Zat als enige " meisje" in de klas en mocht weer meer ;) .

Als " meisje" deed ik al veel mammen werk. En ik was een " handige en stoere meid". Nu leef ik al zo'n kleine 25J als trans-man of man. En van die handigheid of stoerheid is niets meer over, integendeel. Je bent een man en men verwacht dat je het kan ( ook kwa seks). Zit ik o.a. achter mijn naaimachine, dan krijg je te horen: Je kan het zien dat je geboren bent als, .......en omgekeerd,........als niet zijnde :roll: !

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Opgroeien als jongen of meisje

Bericht door Anon20190122 »

Tja zo blijf ik een stoere dame en doe van alles zelf dat zit er toch ingebakken en raak ik niet meer kwijt.