Nieuwe chat! Zie dit topic.

Nieuwe dingen doen(of zou willen doen)

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Nieuwe dingen doen(of zou willen doen)

Bericht door Anon20190516 »

Sinds ik in transitie ben gegaan zijn mijn intresses veel breder geworden. Echt hobby’s had ik vroeger niet. Beetje met vrienden hangen,weekend dronken worden in de kroeg,dat was het wel zo’n beetje. Nu heb ik veel dingen die mij leuk lijken of eens wil proberen. Ik ga al een paar x per week naar yoga. Ik volg pilates-les, proefles zingen gehad,waar ik op termijn ook iets mee wil doen. Maar balletles,stijldansen en ballet barre workout(kruising tussen yoga,pilates en ballet)hebben ook mijn intresse. Ik ben nieuwsgierig naar van alles als een pubermeisje,dat op 49jarige leeftijd! Ander werk lijkt mij ook leuk,werken in een koffietentje in de bediening lijkt mij erg leuk om te doen(nu maak ik snachts met een collega een fabriek schoon).maar ja,in de bediening hebben ze liever een bevallige jongedame van 16,dan een vrouw van 49,zoals ik.
Tja,mijn vraag is eigenlijk of dit gek is al die nieuwe intresses?
Gr Rikki
Offline
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Nieuwe dingen doen(of zou willen doen)

Bericht door janine2363 »

Rikki schreef: 18 mar 2018, 23:34 Tja,mijn vraag is eigenlijk of dit gek is al die nieuwe intresses?
Ik denk dat het normaal is. Mijn gedachten lopen duidelijk anders. Hoe ik tegen de wereld aankijk en wat ik belangrijk vind ook.
Volg je gevoel. Vind een job waar je je thuis voelt.

Een eye opener in wat je schreef is het koffie tentje. Je gedachten gaan naar werk met veel sociale interactie, wat je in je werk nu denk ik niet hebt.

Het is niet zo dat in bediening leeftijd altijd het belangrijkste is. Een goede kroeg draait op bediening die publiek trekt, maar dat is een talent dat niet iedereen heeft, maar dat merk je pas als je 't geprobeert heb toch ?

Janine
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Nieuwe dingen doen(of zou willen doen)

Bericht door Marina1993 »

Topics openen is een nieuwe hobby voor je blijkbaar.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Nieuwe dingen doen(of zou willen doen)

Bericht door Anon20190122 »

Die nieuwe interesses is je weg zoeken daar vallen na verloop ook een hoop weer van weg en je zult merken dat je ook dingen weer gaat oppakken wat je vroeger leuk vond zeg maar een nieuwe balans vinden.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Nieuwe dingen doen(of zou willen doen)

Bericht door Anon20190122 »

Marina1993 schreef: 19 mar 2018, 12:50 Topics openen is een nieuwe hobby voor je blijkbaar.
Elk mens moet een hobby hebben. :P
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Nieuwe dingen doen(of zou willen doen)

Bericht door Jer158 »

Er speelt wrsch een aantal dingen tegelijk, waaronder:

- Interesses zijn sowieso niet stabiel. Mensen veranderen, tijden veranderen, interesses veranderen.
- Het idee dat je wat in te halen hebt. Dingen waar je voor je transitie allicht minder makkelijk toegang tot had gehad of mee in aanraking zou zijn gekomen, zijn nu dichterbij.
- Als je oprecht beter in je vel zit, is de kans groot dat je meer openstaat voor nieuwe dingen dan wanneer je je minder goed voelt.

Voor mij is met name dat laatste een duidelijke rode draad door mijn leven. Niet zo zeer dat mijn interesses veranderen door het beter in mijn vel zitten als wel dat ik er veel vaker op uit ga, nieuwe dingen probeer, en een stuk vrijer ben
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Aydin
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 sep 2017, 13:20
Gender: Trans FtM

Re: Nieuwe dingen doen(of zou willen doen)

Bericht door Aydin »

Heel herkenbaar. Geniet ervan!