Hoe KNAB omgaat met hun relaties

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Hoe KNAB omgaat met hun relaties

Bericht door Ylse »

Zojuist even heel boos geworden op een service medewerk(st)er en de leidinggevende van de KNAB bank. Na mij voorgesteld te hebben met alleen mijn naam en mijn adresgegevens werd mij verteld dat ik een man zou zijn. Op mijn vraag waar persoon dat op baseerde werd mij verteld dat mijn stem een mannenstem is en ik daarmee dus een man.

Ik heb nog geprobeerd te vragen hoe een vrouw dan klinkt maar daar kwam geen antwoord op. Ook de leidinggevende was niet overtuigd van mijn zijn.

Kortom de klacht ligt er al en ook de link naar het boekje van de gemeente Amsterdam over regenboor taal. Misschien leren ze er wat van. Ik heb in ieder geval mijn ongenoegen even geuit.

En ja, na 45 jaar testosteron heb ik wel een redelijk donkere stem. Maar dat is niet de issue in deze.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Hoe KNAB omgaat met hun relaties

Bericht door Eva »

Bij ABN-Amro heb ik me verplicht aan een keuring moeten onderwerpen. Door een bureaumanager in Amersfoort. Daarbij is vastgesteld dat mijn stem de mijne is. Dat was nogal vernederend.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Hoe KNAB omgaat met hun relaties

Bericht door janine2363 »

Ylse schreef: 21 mar 2018, 17:03 een redelijk donkere stem.
Een mooie donkere vrouwenstem is onweerstaanbaar ;-)
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Hoe KNAB omgaat met hun relaties

Bericht door Charlotte_C »

Echt vreemd hoe dat per bank of zelfs per filiaal kan verschillen. Ik heb met de ing nooit problemen gehad. Zowel niet aan de balie of aan de telefoon. Het verhaal van Ylse is gewoon schrijnend en ik zou stante pede zijn overgestapt naar een andere bank
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Hoe KNAB omgaat met hun relaties

Bericht door Ylse »

Charlotte_C schreef: 21 mar 2018, 18:03 Echt vreemd hoe dat per bank of zelfs per filiaal kan verschillen. Ik heb met de ing nooit problemen gehad. Zowel niet aan de balie of aan de telefoon. Het verhaal van Ylse is gewoon schrijnend en ik zou stante pede zijn overgestapt naar een andere bank
Ik heb dit gesodemieter ook bij de ING ervaren. En die hebben er ook al een paar keer flink van langs gehad. De personen aan de telefoon moeten gewoon opgevoed worden.

En verder, ja een donkere vrouwenstem is onweerstaanbaar. Wellicht nu voor een paar mensen bij KNAB ook onuitstaanbaar.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Hoe KNAB omgaat met hun relaties

Bericht door janine2363 »

Charlotte_C schreef: 21 mar 2018, 18:03 Echt vreemd hoe dat per bank of zelfs per filiaal kan verschillen. Ik heb met de ing nooit problemen gehad.
Met mijn zwoele donkere vrouwenstem (ahum) wordt ik ook in 100% van de gevallen misgendert, such is life.
Dus de dialoog is altijd ".... mijnheer" gevolgt door "mevrouw alstublieft"

Sommigen putten zich dan uit in verontschuldigen, sommigen schakelen gewoon over, en in een enkel geval
kan de persoon aan de andere kant het echt niet bevatten en blijft het "mijnheer"

Als onderdeel van een extreem kleine minderheid vind ik dat men over het algemeen best wel hun best doet,
maar dat dat vanuit de mensn zelf komt die "trans bewust zijn", iets op TV gezien of zo, niet uit de organisatie
zo van "Hey, wees er op attent dat we trans klanten hebben". Moet nog komen.

Ik vind misgendert worden niet leuk, maar ga mij er ook niet te veel over opwinden
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Hoe KNAB omgaat met hun relaties

Bericht door janine2363 »

Eva schreef: 21 mar 2018, 17:17 Bij ABN-Amro heb ik me verplicht aan een keuring moeten onderwerpen. Door een bureaumanager in Amersfoort. Daarbij is vastgesteld dat mijn stem de mijne is. Dat was nogal vernederend.
Feit is wel, dat banken financiele transacties accepteren op basis van stem en een geregistreerde opname. Vanuit de optiek van een transvrouw voelt dat emotioneel niet goed, maar vanuit de optiek van veiligheid van je bankrekening is dit minder vreemd.

Als je een functie met teken bevoegdheid krijgt bij een bedrijf of organisatie, dan moet je ook langs om je handtekening op de handtekeningen lijst te zetten. Lijkt er wat op
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Hoe KNAB omgaat met hun relaties

Bericht door janine2363 »

Ylse schreef: 21 mar 2018, 18:19 En verder, ja een donkere vrouwenstem is onweerstaanbaar. Wellicht nu voor een paar mensen bij KNAB ook onuitstaanbaar.
:-) Kijk, zolang ze maar weten wie de baas is :-)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Hoe KNAB omgaat met hun relaties

Bericht door Anon20210626 »

Als men blijft misgenderen asn de telefoon , is het erg leuk om dat dan ook terug te doen . Meestal valt het Kwartje dan wel .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Hoe KNAB omgaat met hun relaties

Bericht door Mr.X »

Ik ga even advocaat van de duivel spelen. Gewoon, omdat het kan. Maar ook omdat ik dus een half jaar voor de ING heb gewerkt tijdens mijn studie.

Die mensen aan de telefoon worden aan strenge regels onderworpen om ervoor te zorgen dat jouw geld niet in de verkeerde handen komt. Vandaar ook die veiligheidsvragen enzo. Ze moeten vaststellen dat ze de rekeninghouder zelf aan de telefoon hebben voordat er ook maar enige info gegeven kan worden.

Je komt in dat beroep niet veel transgenders tegen. Tenminste, in die 6 maanden tijd heb ik geen enkele aan de telefoon gehad (niet dat ik weet iig, en dan heb ik ze iig niet misgendered). Wat je wel tegen komt zijn mensen die niet rekeninghouder zijn, maar wel proberen toegang te krijgen. Die veiligheidsvragen kunnen nog wel overgenomen worden door, als voorbeeld, een ex-man die erg kwaad is op z'n vrouw en iets met haar rekening informatie wil doen. Dus als hij belt en doet alsof hij z'n ex-vrouw is, en er wordt informatie gegeven, dan is dat een slechte zaak.

Vandaar de voorzichtigheid. Er zijn gewoon te veel mensen die op een illegale manier toch toegang willen krijgen tot een rekening. Daar kun je echt niet voorzichtig genoeg mee zijn.

Maar goed, dat stukje veiligheid staat los van het blijven misgenderen aan de telefoon na correctie van de beller's haar of zijn kant. Dat is gewoon niet netjes. Maar dit lijkt me meer een persoonlijk probleem (as in, welke werknemer je aan de telefoon krijgt), dan een specifieke bank probleem.
Plaats reactie