Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vertellen aan mijn familie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Daan88
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2018, 21:26
Gender: Trans FtM

Vertellen aan mijn familie

Bericht door Daan88 »

Jesss eindelijk hebben ik verteld dat ik mij altijd al man voel aan mijn ouders en broertje. Ik trilde helemaal, maar ze vonden het de normaalste zaak van de wereld. Het voelt heerlijk! Nu nog aan mijn zusje vertellen, het volet nu allemaal veel gemakkelijker!
Hoe was het voor jullie?

Groetjes Daan
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Vertellen aan mijn familie

Bericht door janine2363 »

Daan88 schreef: 30 mar 2018, 14:30 Het voelt heerlijk!
Gefeliciteerd !
Daan88 schreef: 30 mar 2018, 14:30 Hoe was het voor jullie?
:-) bijna hetzelfde, slechts 2 letters verschil, mijn familie vind het de abnormaalste zaak van de wereld,
maar het voelt voor mij ook heerlijk om mijzelf te zijn, dus no worries ;-)
Gebruikersavatar
Wyatt
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2018, 19:22
Gender: Trans FtM
Locatie: Almere

Re: Vertellen aan mijn familie

Bericht door Wyatt »

Is was enkel nerveus om het mijn moeder te vertellen, Ze heeft immers altijd een dochter gewild en haar vertellen dat haar enige dochter eigenlijk een zoon is, vond ik ff moeilijk. Maar uiteindelijk maar gewoon gedaan, ze had het al verwacht. Ook de rest van de family kijkt er niet raar van op. Ik heb het ze gewoon medegedeeld. :) IK ben ondertussen ook al op mezelf wonend en dus is het wat makkelijker denk ik aangezien ik als ik een nare reactie had gehad, ik daar niet 24/7 (in geval van inwonend bij ouders) last van zou hebben. Maar ik mag me gelukkig prijzen dat ik alleen maar positieve reacties heb gehad tot nu toe.

Groetjes Wyatt
Hope I keep by my side, I won't run and I won't hide.
The battlezone that is my life, Is mine to fight and mine to survive!
Gebruikersavatar
TG-Erana
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 apr 2018, 21:56
Gender: Transgender

Re: Vertellen aan mijn familie

Bericht door TG-Erana »

Super tof van je Daan!
Fijn om te horen dat ze er chill onder waren.

Zo was het ook bij mij toen ik het m'n moeder vertelde en later aan mijn zus! Ze begrijpen mij en ze helpen me als ik erom vraag, zelfs als ik er niet om vraag!

Heb je het je zus ondertussen al verteld? vertel vertel :D
Vragende mensen zijn er om te helpen
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 apr 2018, 22:23
Gender: Man

Re: Vertellen aan mijn familie

Bericht door Kevin »

Alleen mijn 2e broer weet het met hem heb ik goed contact
mijn vader, oudste broer en zus weten het niet, met hun heb ik helaas geen contact
als ze het ooit zouden weten denk ik niet dat ze heel blij zijn
want als kind wilde ik al jongenskleding aan maar dat vonden mijn ouders heel erg moeilijk
maar de steun die ik krijg van mijn broer doet me heel goed en dat is voor mij het belangrijkste zijn steun en de steun van de begeleiders een paar vrienden die het ondertussen al wel weten
en misschien als ik het uiteindelijk op de groep heb vertelt wordt die groep alleen groter en steun van mensen die om mij geven en nu dicht om mij heen staan is heel belangrijk voor mij en dan nog deze steun hier op het forum
bedankt daarvoor
Groetjes Kevin
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Vertellen aan mijn familie

Bericht door Anon20190516 »

Daan88 schreef: 30 mar 2018, 14:30 Jesss eindelijk hebben ik verteld dat ik mij altijd al man voel aan mijn ouders en broertje. Ik trilde helemaal, maar ze vonden het de normaalste zaak van de wereld. Het voelt heerlijk! Nu nog aan mijn zusje vertellen, het volet nu allemaal veel gemakkelijker!
Hoe was het voor jullie?

Groetjes Daan
Het IS ook de normaalste zaak van de wereld.
Sommige mensen hebben een vrouwelijke ziel en anderen een mannelijke. Soms klopt het lijf niet wat je hebt in combinatie met de ziel. Je zult vast nog wel mensen tegenkomen die er”tegen”zijn. Helaas waren dat er in mijn geval veel(gelukkig heb ik het mijn papa kunnen vertellen toen hij er nog was en mij direct als zijn dochter accepteerde)laat je niet uit het veld slaan door negatieve mensen,ze zijn jouw energie niet waard. Bewandel de weg die jij moet nemen is het belangrijkste dat er is.
Liefs Rikki
Offline