In een lastig parket zitten

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM
Contacteer:

In een lastig parket zitten

Bericht door Steppenwolf »

Hey,

Daar ben ik weer met een nieuw topic. Ik zit de laatste 4 weken tussen het kastje en de muur. Ik ben naar een volledige
coming-out aan het werken, maar ik sta een beetje stil. Hoe langer ik niets zeg over mijn transgender zijn maak ik het mezelf als maar
moeilijker en voor mijn omgeving als maar verwarrender. Een voorbeeld : Ik loop stage in een winkel en een klant vroeg aan mijn baas of ik zijn zoon was. Nou positief voor mij want ik wil graag als jongen aangesproken worden, maar mijn baas weet dat helemaal niet.
Ik moet nu een actie ondernemen om mijzelf hieruit te halen, maar ik heb nog geen nieuwe naam gekozen en die wil ik gaan gebruiken vanaf
mijn coming-out. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uit gelegd. Alle tips en adviezen zijn welkom...
Less is more
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: In een lastig parket zitten

Bericht door anon20181206 »

Praten, praten, en praten.
Klinkt eng, doe dat eerst even met iemand die je vertrouwd.
Dan langzaam maar zeker de omgeving op de hoogte stellen.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: In een lastig parket zitten

Bericht door anon20181206 »

Kunt het ook een keer bij mij vertellen/oefenen, ik ben in ieder geval iemand die niet snel schrikt, zeker niet omdat ik in hetzelfde schuitje zit.
En ik woon vlakbij, moest je ondersteuning nodig hebben.
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM
Contacteer:

Re: In een lastig parket zitten

Bericht door Steppenwolf »

Bedankt voor de tip, maar de meeste mensen die dichtbij staan zoals mijn moeder en goeie vrienden weten het al.
Het gaat hier om de mensen waar ik minder close mee ben.
Less is more
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM
Contacteer:

Re: In een lastig parket zitten

Bericht door Steppenwolf »

Ik wil graag de stap maken wanneer ik een nieuwe naam heb gekozen, dus ik kan nou niet echt iets doen.
Less is more
Aaron
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2017, 14:31
Gender: Genderqueer

Re: In een lastig parket zitten

Bericht door Aaron »

Ik heb een nieuwe naam gekozen en toen ik daar na een tijdje aan gewend was een nieuw Facebook profiel gemaakt 🤗. Ik vind fb niks maar in deze toch ideaal!!
Veel succes en je gevoel van stil staan of vast zitten is herkenbaar 😉
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: In een lastig parket zitten

Bericht door Anon20190501 »

Zelf heb ik mijn C.O. en het wereldkundig maken van mijn echte naam van elkaar losgekoppeld. Mijn definitieve naamkeuze liep ook wat achter, vandaar. Geen problemen mee gehad...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: In een lastig parket zitten

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ben ook een geval apart (volgens mijn psych toch) Terwijl de meeste mensen van binnen naar buiten werken heb ik het andersom gedaan.
Irene
Steppenwolf
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2018, 20:15
Gender: Trans FtM
Contacteer:

Re: In een lastig parket zitten

Bericht door Steppenwolf »

Ik ben gewoon bang geworden voor de momenten wanneer een persoon mij een hij noemt terwijl er
personen bij zijn die niet weten van mijn transitie. Dit zorgt bij mij voor een erg ongemakkelijk gevoel en misschien bij
die onwetende personen ook.
Less is more
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: In een lastig parket zitten

Bericht door Jer158 »

Steppenwolf schreef: 11 apr 2018, 21:36 Ik ben gewoon bang geworden voor de momenten wanneer een persoon mij een hij noemt terwijl er
personen bij zijn die niet weten van mijn transitie. Dit zorgt bij mij voor een erg ongemakkelijk gevoel en misschien bij
die onwetende personen ook.
Waarom ben je daar bang voor?
Hung her from the branches of a mango tree
Plaats reactie