Nieuwe chat! Zie dit topic.

Verzamelen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 564
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:48
Gender: Vrouw
Locatie: Rodenrijs

Verzamelen

Bericht door Saskia »

Nu ik geen werk meer heb, heb ik wel meer tijd voor mijn verzameling van bankbiljetten (als iemand iets over heeft en er niets mee doet....).

Het maakt me wel nieuwsgierig of er meer zijn die iets verzamelem. En wat natuurlijk.
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Verzamelen

Bericht door Benjamin »

Ik verzamel mooie dingen. Of tenminste, dingen die ik mooi vind. Kleren, meubels, kunst, antiek, curiosa, gadgets. Zoiets is misschien niet hetzelfde als postzegels of bierviltjes verzamelen, maar ik voel me wel een verzamelaar. Als ik een nieuwe fiets koop, is het ontwerp net zo belangrijk als de functionaliteit. Als iets niet mooi is, voldoet het gewoon niet. Ik maak een soort van decor waar ik me gelukkig door voel. De inrichting van een huis bv. kan zaken oproepen als blijdschap, troost, veiligheid, enz. Fijne dingetjes vind ik dat. En er zit ook wel een beetje van dit gedrag in. Ik heb allerlei dingen naar mijn hoofd gekregen inmiddels: ijdeltuit, homo, ekster, pauw, enz. Is het verslaving? Misschien. Onzekerheid? Wellicht. Heb ik er last van? Nee.

Echter het verzamelen van bankbiljetten, suikerzakjes en dergelijke, dat heb ik nooit goed kunnen begrijpen. Wat maakt dat dat leuk is om te doen? Is het het streven naar volledigheid, compleetheid? Vinden mensen daar een soort rust en doelgerichtheid in?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Verzamelen

Bericht door janine2363 »

Benjamin schreef: 12 apr 2018, 17:25 Echter het verzamelen van bankbiljetten, suikerzakjes en dergelijke, dat heb ik nooit goed kunnen begrijpen. Wat maakt dat dat leuk is om te doen? Is het het streven naar volledigheid, compleetheid? Vinden mensen daar een soort rust en doelgerichtheid in?
:-) Ik verzamel muziek en soms betekend dat 20 versies (voornamelijk verschillende live uitvoeringen) van het zelfde nummer.
Vroeger zocht ik ook wel eens om iets compleet te hebben, dus ik ken de verleiding, maar nu is het eerder voor de "mooiste",
"waardevolste" of "betekenisvolste" uit het complete geheel.

Dat gezegd, ik heb ooit op you tube een live versie van "Comfortably numb" van Floyd/Gilmour gehoord met een uitzonderlijk mooie slot solo,
nooit meer terug gevonden. Krijg nu de neiging om dan waar het hele internet te downloaden om die paar perfecte noten/timbre/expressie terug te vinden ;-)

Waarom die muziek belangrijk is ? Wel, ik kon vroeger mijn emoties niet uiten / erin krijgen. Enkel indirect door muziek. Ik hoor ook (bij een goede song) meteen wat die (emotioneel) betekend en ik kan dat ombuigen of als een collage element gebruiken in mijn verhalen.

Mischien kan zoiets ook met bijvoorbeeld postzegels dat weet ik niet, al zou ik wel graag die postzegel van 1 cent uit Guyana hebben ;-)
Bankbiljetten verzamlen lijkt mij leuk als herinnering aan de landen, maar ik ben te goed in ze uit te geven
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Verzamelen

Bericht door Anon20190501 »

Ik heb bescheiden collecties zakmessen, polshorloges en zakcomputers uit de eighties.
De eerste twee omwille van de interessante techniek, het ontwerp, het gebruik van mooie materialen, het nut en natuurlijk ook een beetje voor de heb.
De laatste uit nostalgie naar de periode waarin ik leerde programmeren. Eerst verzamelde ik achtbits home computers maar zoiets vreet plaats. Ik heb alleen nog mijn Acorn Beeb.

Oh ja, en ik verzamel ook beursgenoteerde aandelen. Voor het dividend. Maar dat is waarschijnlijk out of scope van deze draad.:)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Verzamelen

Bericht door Anon20190516 »

Ik verzamel leuke mannen
Dus....als iemand er nog eentje over heeft...
😜
Offline
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Verzamelen

Bericht door Alice »

Ik verzamel ook bankbiljetten, i.h.b. die van 5.000,- en 10.000,- Euro. Dus als iemand die heeft en niet gebruikt...er is een liefhebster die ze wel gebruiken kan.
En ik verzamel konijntjes (pluche versie).
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Verzamelen

Bericht door Anon20190122 »

Rikki schreef: 13 apr 2018, 05:28 Ik verzamel leuke mannen
Dus....als iemand er nog eentje over heeft...
😜
Jawel hoor daar heb ik er nog wel een paar van! :P
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: Verzamelen

Bericht door Mirthe_s »

Donald Duck pockets.
Jurkjes.
CD's (van muziek die ik echt goed vind).
Gebruikersavatar
Victoria
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 apr 2018, 00:20
Gender: Vrouw
Locatie: zuid-holland

Re: Verzamelen

Bericht door Victoria »

Ik verzamel pc/mobile games achievements.
Het is mischien niet tastbaar maar vin het heerlijk om op mijn scherm te zien als ik er weer 1 bij heb 😊
Voor heen Katasumy nu onder mijn echter naam Victoria
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Verzamelen

Bericht door Benjamin »

Mirthe_s schreef: 13 apr 2018, 09:53 Donald Duck pockets.
Ahhh, die zijn echt leuk. Ik spaarde die vroeger ook. Of tenminste, ik vroeg ze altijd aan mijn ouders en ik gooide ze niet weg. :hbeat:
Ik vind die History-pockets ook echt leuk.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -