Nieuwe chat! Zie dit topic.

SOS! Moet je uitkomen als TS op werk ivm operatie?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: SOS! Moet je uitkomen als TS op werk ivm operatie?

Bericht door Emma »

Een arboarts die niet te vertrouwen is staat binnen de kortste keren op straat. Daar zijn namelijk rgeels voor, een arts heeft een beroepsgeheim, en als je het daar als arts niet zo nauw mee neemt betekent dat al vrij snel einde oefening. En dan niet dat het bedrijf zo’n arts zou ontslaan, maar je bent dan gewoon geen arts meer.

De meesten zullen zich nog wel een keer bedenken.

Dus nee, wat er aan de hand is, is helemaal jouw zaak. Ergens mogen ze blij zijn dat je het enigszins kunt plannen, en dat je niet onverwachts twee maanden uitvalt...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: SOS! Moet je uitkomen als TS op werk ivm operatie?

Bericht door stella »

Nisss schreef: 14 apr 2018, 01:52 Is het niet zo dat je moet aangeven waarom je afwezig bent (ziektemelding op werk)?
Ik zit zelf in de ziektewet ivm PTSS nu sinds 1 december. Ik werk nog wel, maar slechts 40-50%. Ze weten op het werk enigsinds wat er speelt omdat ik er open over ben, maar ze hebben zelf nog nooit gevraagd wat er nou precies aan de hand is. Wat ze wel belangrijk vinden is dat ik ze op de hoogte hou van mijn beschikbaarheid zoveel als mogelijk is.
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: SOS! Moet je uitkomen als TS op werk ivm operatie?

Bericht door Nisss »

Bedankt voor jullie reacties en tips.

Mijn psycholoog van de vu gaf aan dat je trans situatie ooit bekend zal worden. En dus het niet uitmaakt of je het nu zegt of dat ze het later via via ontdekken. Het blijft je eigen keuze vertelde ze.

Wat vinden jullie? Zijn jullie het eens met haar?
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: SOS! Moet je uitkomen als TS op werk ivm operatie?

Bericht door Anon20190501 »

Nisss schreef: 14 apr 2018, 11:51 Bedankt voor jullie reacties en tips.

Mijn psycholoog van de vu gaf aan dat je trans situatie ooit bekend zal worden. En dus het niet uitmaakt of je het nu zegt of dat ze het later via via ontdekken. Het blijft je eigen keuze vertelde ze.

Wat vinden jullie? Zijn jullie het eens met haar?
Eens dat het jouw eigen keuze is.
Niet eens met de rest.

Waar voel jij je nu het beste bij?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: SOS! Moet je uitkomen als TS op werk ivm operatie?

Bericht door Nisss »

Ik voel me het beste bij dat ik niet anders wordt behandeld dan alle andere vrouwen. Het is namelijk zo dat ze op werk zoals alle bedrijven gek zijn op roddels.
Maar dat gebeurt toch wel.

Op het moment dat ik uit zou komen (aanname), dan denk ik dat men anders omgaat met mij en mij nog lager zien. Hiermee bedoel ik dat mannen een andere aanzien hebben t o v vrouwen. En dus trans mensen hebben weer een andere aanzien dan gen vrouwen.
Natuurlijk kan dit ook onzin zijn.

Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: SOS! Moet je uitkomen als TS op werk ivm operatie?

Bericht door Anon20190122 »

Ik maak me al jaren nergens meer druk om en ik kan je verzekeren dat werkt wel goed!
Ik loop er niet mee te koop maar als er iets te sprake komt ga ik het niet uit de weg.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: SOS! Moet je uitkomen als TS op werk ivm operatie?

Bericht door Danielle »

Of je je werkgever en collega's op de hoogte stelt van de aard van je ziekteverzuim moet je zelf beslissen. Daar kan een psycholoog je niet toe dwingen. En als je sociale transitie al achter de rug is dan zou ik niet geneigd zijn uit de kast te komen. Of je het voor altijd geheim gaat kunnen houden kan ik niet beoordelen. Ik zelf hang het niet (meer) aan de grote klok. Maar ik verzwijg het niet, ik vind het prettig om geen woorden in te hoeven slikken.

Ook een bedrijfsarts mag geen informatie geven aan je werkgever over wat je mankeert. Het enige wat een bedrijfsarts mag doorgeven is welke soort werkzaamheden je wel of niet kan uitvoeren. In geval van een srs is dat 'niet tillen'. Je werkgever mag officieel niet eens vragen naar wat je mankeert als je ziek bent, daar is de bedrijfsarts voor.
Mijn transitieblog: Fading Gender