Nieuwe chat! Zie dit topic.

(Nog) geen rokjesdag...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Linda Klaver
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2018, 21:52
Gender: Vrouw

(Nog) geen rokjesdag...

Bericht door Linda Klaver »

Pfff... ff afkoelen, net voor het eerst een rok aan over straat . Afgelopen maanden steeds een stapje verder en nooit geen problemen gehad dan alleen een opgestoken duim en complimenten over kleding (skinny jeans roze nagellak etc.) ik was dan ook vook behoorlijk sceptisch: hoezo discriminatie.... nou ik heb het geweten, na goedkeuring van mijn vrouw (die gelukkig heel eerlijk is en er zorg voor draagt ik goed gekleed over straat ga) naar buiten en in vijf minuten drie keer uitgejoeld.... pffff hoop dat ik dit ooit nog durf want het voelde bevrijdend overigens voor het gezeur begon :shifty:
I don’t need more feelings, I just need more shoes :hbeat:
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: (Nog) geen rokjesdag...

Bericht door Sara »

Opmerkelijk dat mensen zo anders reageren of dat je het in ieder geval zo ervaart. Het zou uiteraard kunnen dat je wat meer aandacht trekt, maar dat men je daadwerkelijk uitjoelt is sowieso belachelijk.

De reacties lijken soms direct te zijn gekoppeld aan de hoeveelheid zelfvertrouwen die je uitstraalt. Ik hoop dat deze ervaring niet een te grote domper is voor je. Hou vol zou ik zeggen 😊
Gebruikersavatar
Linda Klaver
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2018, 21:52
Gender: Vrouw

Re: (Nog) geen rokjesdag...

Bericht door Linda Klaver »

Dat laatste... ja zou kunnen, het kwam wat onverwacht. Ik had wat last van mijn knie dus kon ff geen broek hebben. Dus ook voor mij onwennig. Geen keus😂 dus komende week nog eens proberen! Bedankt voor je reactie, doet me goed!
I don’t need more feelings, I just need more shoes :hbeat:
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: (Nog) geen rokjesdag...

Bericht door Annet »

Gewoon door zetten dan krijg je ook zelf vertrouwen, je bent zo goed bezig.

Liefs Annet
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: (Nog) geen rokjesdag...

Bericht door Anon20190516 »

Ik heb de situatie natuurlijk niet zelf kunnen aanschouwen en ik bedoel het als opbouwende kritiek,maar het heeft veel te maken met je houding. Ik bedoel....als je ineengedoken als een schichtig hertje ,bang voor de koplampen van een auto over straat gaat val je gewoon meer op. Niet zeggende,dat dit in jouw geval zo was hoor en ik was ook doodsbang in het begin ik draag nog zelden rokjes of jurkjes,gewoon,omdat ik meer een skinny jeans met leuk bloesje type ben. Maar...girl gewoon rechtop,trots,borsten vooruit over straat en laat de kortzichtige piepeltjes gewoon voor wat ze zijn(dat soort mensen vinden het gewoon leuk om anderen te beoordelen,of je nou te dik,mager,slecht gebit een kleurtje hebt of whatever)onthoud,dat je goed bent,zoals je bent....
Liefs Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: (Nog) geen rokjesdag...

Bericht door Marica »

Lieve Linda, gewoon doorgaan. Voordat ik uit de kast kwam als MtF liep ik al in een rok in het openbaar. Een man in een rok, het moet niet gekker worden, maar ik ging gewoon door. Het is gewoon de uitstraling die het doet, echt waar. Nu ga ik elke dag als vrouw door het leven en ik ben nog nooit uitgejoeld, en altijd benaderd of aangesproken met mevrouw. Wel nagestaard, volgens mijn vrouw, maar dat was meer toen ik als man in een rok liep. Toen had ik er ook al schijt aan.
Just Go Girl ! :)
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: (Nog) geen rokjesdag...

Bericht door Simão »

Het moet niet uitmaken wat je draagt of je nou een transpersoon bent of niet. Het is wel gewoon een feit dat er mensen zijn die daar op letten, maar dat staat dan los van gender. Ze vinden iets gewoon te opzichtig, of te truttig of niet goed passen bij je figuur, huidskleur, leeftijd, noem maar op. Noem het de fashion police.
Daar heb ik altijd schijt aan gehad en vroeger had ik wel dingen waar ik eerst voor werd uitgejoeld en waar later de halve school mee liep omdat ze het stiekem toch wel leuk vonden.
Een reactie is een gevoel wat ze op dat moment hebben al naar gelang van hun humeur van dat moment. Soms is het zelfs afgunst.
Dat heeft dus niet zoveel met jou als persoon te maken. Voel het dus ook niet als persoonlijke aanval, hooguit was het de "verkeerde" rok in hun ogen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: (Nog) geen rokjesdag...

Bericht door Marica »

Zo sta ik er gewoon in. In een rok, jurk of wat dan ook, ik draag wat ik lekker vind zitten niet om een ander een plezier te doen. Nu zit ik 'verplicht' weer even in mannenkleding ( cargobroek met van die stoere zakken aan de zijkant ) omdat ik op gesprek ga voor misschien een opleiding als vrachtwagenchauffeur. Mijn hart zegt laat ze maar zien wie je echt bent, maar de maatschappij is gewoon nog niet zo ver. Ze zien ons als potentieel labiel, en die afpraken in het ziekenhuis en zo zijn ook niet in ons voordeel. Daarom maar even de schijn ophouden, en zodra ik dat rijbewijs heb kom ik voor hun uit de kast. Jammer dat het zo moet, maar de maatschappij dwingt mij om het zo te doen. Voor de rest van de tijd heb ik toch vrouwenkleding aan en make up op. Ik heb het geluk dat ik vrij makkelijk pass.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)