Nieuwe chat! Zie dit topic.

Het verlies...

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Het verlies...

Bericht door Jannet V »

Ik mis mijn ex, niet gewoon een beetje maar heel erg. Vandaag kwam ze even langs, we kunnen heel goed met elkaar. Er is niet veel veranderd sinds mijn coming-out, behalve dan dat ik geen aanspraak meer op haar kan maken. Ik mis haar chaos, stabiliteit, waanzin en erger nog, haar aanwezigheid.
Voor wat het waard is in deze dolle wereld, ik had het niet erg gevonden als ze een stabiele factor was gebleven in dat rommelige wereldje van mij. Maar ben dolblij dat ze haar man gevonden heeft.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Het verlies...

Bericht door Jannet V »

Spijt me, ik had dit niet moeten plaatsen. Was te laat om het weg te halen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Het verlies...

Bericht door Ylse »

Jannet V schreef: 03 mei 2018, 20:29 Spijt me, ik had dit niet moeten plaatsen. Was te laat om het weg te halen.
Waarom spijt? Dit is je gevoel en je moest het even kwijt. En je ex missen komt gerust meer voor. Ik ben mijn ex nu een jaartje of 6 kwijt, ondertussen ook al ruim 4 jaar een nieuwe relatie met een hele lieve meid die mij door het hele traject heeft gesteund. En heel af en toe mis ik mijn ex wel eens. Of ik verspreek me met de namen.

Ik ga er van uit dat je in de tijd dat jullie bij elkaar waren gelukkig waren. Je schrijft dat je nu nog goed met haar kan opschieten. Dat is een heel mooi iets. Koester dat. Dat de eenzaamheid nu soms pijn doet geeft ook aan hoe goed je het hebt gehad en wat jullie voor elkaar voelden.

Sorry is niet nodig.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Het verlies...

Bericht door Benjamin »

Jannet: knuffel voor jou.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
TG-Erana
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 apr 2018, 21:56
Gender: Transgender

Re: Het verlies...

Bericht door TG-Erana »

Jannet V schreef: 03 mei 2018, 20:29 Spijt me, ik had dit niet moeten plaatsen. Was te laat om het weg te halen.
Dat is flauwekul Jannet! Goei het eruit! Beter dan alles opkroppen en opgeven moment ontploffen.
Weet niet hoelang het je ex is, ik ken je verhaal niet maar ... Ga achter je eigen geluk aan, denk niet wat zij wilt etc. Denk aan jezelf. En meschien beetje hard uit de hoek maar het is niet voor niks je ex, jullie hebben uiteindelijk niks met elkaar. Zelf 3 jaar lang in een relatie gezeten en in die 3 jaar mijn transgender gevoelens onderdrukt voor haar... ja hoe gek ben ik? tja.. nouja zo gek dat ik 11x naar huis ben geschopt en 10x terug gekomen ben, 11e X was basta voor mij... Dus ik snap de gevoelens ''Wil haar terug'' of ''Wil het goed maken'' of ''We hebben erover gepraat'' .. Toen ik bij mijn ex aankwam met het verhaal van TG zijn, zei ze in eerste instantie ''Ok.. vind het wel spannend dat je erbij loopt in mijn kleding etc'' .. zelfs op dat moment van kleding gewisseld... volgende dag was ze 180 graden omgedraaid en moest het maar niet gebeuren.. Wat ik zei, exen zijn niet voor niks je ex.

Ga er niet over in zitten, denk aan jezelf, aan je eigen geluk! Jullie kunnen uiteraard gewoon vrienden blijven, dan blijft ze ook bij je in de buurt wat betreft je rommelige wereldje.
Vragende mensen zijn er om te helpen
Gebruikersavatar
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn

Re: Het verlies...

Bericht door féj »

Jannet het is goed wat je doet om het even weg te schrijven en het mooie van het forum is natuurlijk wat er nu hier gebeurd. Ook ik doe dit en ook ik heb net wat weggeschreven. Sterkte
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Het verlies...

Bericht door Eveliene »

Maak van je hart geen moordkuil. Je bent beslist niet de enige die haar of zijn ex mist, je hebt immers een verleden gedeeld met lief en leed waaruit je kinderen zijn gekomen en dat zijn toch meest mooie herinneringen. Bespreken is altijd beter dan je aan het verdriet van het gemis vastklampen.
Gebruikersavatar
Linda Klaver
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2018, 21:52
Gender: Vrouw

Re: Het verlies...

Bericht door Linda Klaver »

Heel veel sterkte, ik kan het best snappen dat je dit wil delen. :hbeat:
I don’t need more feelings, I just need more shoes :hbeat:
Gebruikersavatar
féj
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 feb 2018, 11:20
Gender: Vrouw
Locatie: Berlijn

Re: Het verlies...

Bericht door féj »

Je bent niet de eerste die dit deelt. Een van de mooiste blogs die ik ken. Okk zij, lisa zat hier mee. Een stuk uit haar blog. http://logvanlisa.blogspot.nl/2014/11/a ... n.html?m=1

Sterkte nogmaals
My Story Féj Hyacinthe - My life in Berlin
HRT Started 19-12-2017 SRS 14-01-2019 @ Dr. Chettawut
I feel so much more with my body after this operation, verry happy with the results and setisfection in feelings (:
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Het verlies...

Bericht door Jannet V »

Dank jullie. Vond het nogal moeilijk toen ik het net geplaatst had, maar ook hierin zal ik niet de enige zijn. Misschien kan iemand er nog iets mee, daar is dit forum toch voor?
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.