Nieuwe chat! Zie dit topic.

Weer een nieuwe naam?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Weer een nieuwe naam?

Bericht door Marica »

Ciem schreef: 07 aug 2018, 13:17 Herkenbaar probleem..
Ik word nu door een aantal mensen al twee jaar Sam genoemd, een naam die ik goed bij me vind passen en waarover ik tevreden ben. Echter heeft mijn moeder een jaar geleden de beginletters van haar kinderen op haar arm laten tatoeëren. Ik moet nog bij mijn ouders 'uit de kast' komen, dus staat de eerste letter (C) van mijn nog huidige naam op haar arm.. Weg laten halen of veranderen vind ik geen optie. Dus als ik mijn naam straks laat wijzigen naar Sam, zal ik door de C op haar arm waarschijnlijk altijd terugdenken aan mijn meisjesnaam. Ik kan dus beter een jongensnaam zoeken die begint met de C. Ondertussen wel al wat gezocht, maar bijna alle mannelijke namen met een C vind ik of niet mooi of niet bij mij passen. Cam (uitspreken als Sam) zal kunnen, maar ik vind het zo niet mooi geschreven en ik ben bang dat mensen de naam verkeerd gaan uitspreken. Ciem (uitspreken als Siem) staat momenteel bovenaan, maar ook daarover heb ik nog twijfels. Moeilijk, maar gelukkig heb ik nog behoorlijk wat maanden.

Wat jouw verhaal betreft, Aydin, als je weet welke naam je liever hebt en het staat nergens nog officieel gewijzigd, waarom dan niet veranderen? Je kunt beter met een naam rondlopen waarover je tevreden bent, dan straks spijt krijgen omdat je bij die ene naam bent blijven hangen, zodat je geen schaamte zou krijgen. Een naam kiezen doe je dan ook niet binnen een dag.
Caelis
"In het latijn betekent ""Caelis"" hemel"
Misschien blijven zoeken naar een passend iets.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)