MtF en FtM werk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Marica »

Ik heb vandaag een sollicitatie gedaan als vrouw. Eens zien of ze reageren, want als dat geen bezwaar is dan ga ik ook als vrouw door. Chauffeur doelgroepen, is een prima baan voor mij. Ik ben benieuwd.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Irene_de_Vreede »

succes Sacha!
Irene
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Marica »

Dank je wel Irene, ik kan wel wat succes gebruiken na dat gedoe bij mijn vorige werkgever.

Ik had op de bouwplaats laten weten dat ik Sacha was en dat er niets ernstigs aan de hand was en ik heb gewoon verder gewerkt op mijn hijskraan. Tot 2 dagen later de telefoon ging, en mijn werkgever mij vroeg na het werk even langs te komen. Groot was mijn verbazing dat de uitvoerder van de bouw mijn coming out aan mijn werkgever heeft verteld. Toen kon ik niet achterblijven en heb alles verteld over mijn gevoelens. Mijn werkgever wenste mij succes en zo en verlangde maar 1 ding dat het niet in de weg moest komen te staan zodat het bedrijf schade zou ondervinden. Ik zei dat ik gewoon in werkkleding van de zaak naar mijn werk ging, en dat mijn vrouw zijn niets te maken had met mijn hijskwaliteiten. Zo gingen 2 maanden voorbij toen ik weer op de zaak moest komen. Ik dacht dat het om een contractverlenging ging, maar nee. Ze hadden besloten mij geen verlenging aan te bieden onder het mom van "te weinig progressie" ( Ik ben nog leerling machinist) Vol ongelooof zat ik daar, en mijn wereld stortte in. De volgende dag heb ik een mailtje gestuurd waarin ik aangaf dat dat nooit de echte reden kon zijn omdat menig ervaren machinist die is wezen kijken van oordeel waren dat ik prima hijswerk afleverde. Raar dat mijn werkgever dan ineens dit besluit. Ik voerde in die mail aan dat mijn transgender zijn de echte reden moest zijn, maar ze te bescheten waren om dat toe te geven.

Later op die dag werd ik gebeld door de directie. Of ik naar de zaak wilde komen en alle spullen in moest leveren. Ik mocht de rest van mijn contract thuis afwachten met behoud van het salaris. Ik ging natuurlijk eerst langs thuis om de bedrijfskleding op te halen, en maakte van de gelegenheid gebruik om mij om te kleden als vrouw. Eenmaal op de zaak herkende ze mij niet eens, maar liet ik zien sterker dan hun te zijn.
Zo doende zit ik al 7 weken thuis, betaald en wel.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Anon20190122 »

De overgang van man naar vrouw stoot nu eenmaal op weerstand.
Dit soort shit heb je beslist nog niet voor het laatst gehad !
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Anon20210626 »

goh, eigenlijk nog lief . Ik stond ineens op straat en niets doorbetaald . Ze hebben nog van me gestolen zelfs .
10 jaar voor ze gewerkt , voor het faillissement in vaste dienst en in de doorstart 0 uren contract (als enige......) , veel mensen opgeleid en ineens , 3 maanden voordat ze me iets moesten aanbieden 'functioneerde ik niet meer '

Nee had niets te maken met wie ik was hoor

succes ....
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Anon20210626 »

Ze zullen NOOIT toegeven wat de echte reden is want dan kan je ze grijpen ..........

Bij mij kwam ik erachter dat ze er een advocaat op hadden gezet om het juridisch dicht te timmeren en ze waren duidelijk geïnstrueerd wat wel en vooral wat niet te zeggen .
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Marica »

Zo zie je maar, er is nog een hoop werk te verzetten voordat wij transgenders geaccepteerd worden.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Anon20190122 »

Sacha64 schreef: 05 jun 2018, 15:16 Zo zie je maar, er is nog een hoop werk te verzetten voordat wij transgenders geaccepteerd worden.
En dan moet je nagaan dat je in de jaren 90 gewoon uitgekost werd door zo'n beetje elke werkgever.
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Irisaperture »

Of ik een andere baan zou hebben gehad, poeh, misschien wel.
Mijn moeder gaf in de jaren 90 origamilessen aan huis als gediplomeerd origami-lerares.
Tijdens een busrit naar schoolzwemmen of een schoolreisje vroeg een hulpmoeder die naast mij zat in een klein gesprekje wat ik later worden wil en zei vol overtuiging "Origami-lerares", de vrouw in kwestie legde me het verschil tussen een lerares en leraar uit en ik weet nog dat ik in mijn hoofd tijdens de uitleg dacht van "Wat lul je nou mens? Ik ben als ik ouder wordt en les zou geven toch een lerares?" en zei een beetje onbegrijpend van "Ja, origamilerares".
Dus ja, misschien was ik dat geworden.

Mijn vader was vanaf dat ik vijf of zes was systeembeheerder bij een culturele instelling en ik dacht, toen ik ouder werd en regelmatig over zijn schouder meekeek als hij in zijn computer (of de mijne) iets installeerde of veranderde dat ik dan ook maar systeembeheerder wilde worden (voor ik doorhad dat dat in de meeste bedrijven helemaal niet het informele, losse karakter had dat mijn vader in zijn functie had omdat de directie vrij nadrukkelijk zei "Hey, jij bent degene met verstand van computers, jij zal het wel weten, hier heb je een zak geld, koop 'm maar, die belangrijke nieuwe computer").

Tijdens mijn ICT opleiding kreeg ik een keer de kans om in de regiekamer van het TV programma EénVandaag te mogen kijken tijdens de uitzending en merkte toen dat TV maken me ook wel heel erg interessant leek, maar was toen 2 jaar bezig met mijn ICT opleiding (waar ik net op dat moment gruwelijk in vast was gelopen wegens de veel te grote vrijheid die je er als leerling kreeg) en bang om te gaan wisselen naar iets dat uiteindelijk misschien niet beviel en dan zonder diploma te zitten.
Als ik toen had geweten wat ik nu weet (namelijk dat een MBO school in Nederland je op 21-jarige in die opleidingscategorie al niet meer wenst aan te nemen) was ik toen onmiddellijk gewisseld, maar goed, dat is achteraf denken.
De mevrouw van de toelatingscommissie bij de tweede keer dat ik mij aanmeldde voor de opleiding probeerde me nog een misplaatst compliment te maken door zoiets te zeggen als "Nou, ik vind het toch heel stoer dat je zo'n mannenberoep wil gaan doen terwijl je een vrouw wil worden".

Mijn vader is na zijn opleiding tot elektrotechnicus in de sterkstroom als audio- en videotechnicus begonnen bij dezelfde culturele instelling waar hij later in het vak van systeembeheer zou rollen (opleidingen in computers waren er immers niet), dus ergens vind ik het grappig dat ik een ICT opleiding gevolgd heb en daarna ook iets anders ben gaan doen.
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: MtF en FtM werk

Bericht door Wolfy_girl »

Ik heb Grafische Vormgeving gestudeert en afgerond. Vierjarige MBO opleiding waar ik helaas niet zoveel mee kan (het beroep is overbevolkt en er is meer vraag naar HBO niveau).

Het is voornamelijk computerwerk, maar geloof het of niet, er waren overduidelijk meer meiden aanwezig dan jongens. Ik denk ook dat dat komt omdat meiden statistisch gezien sneller aangetrokken zijn tot creatief werk, vergeleken met mannen.

Ik heb daarna nog een jaartje op de kunstacademie gezeten, maar dat was tijdverspilling. Je leert er geen praktische vaardigheden en de opdrachten kwamen vaak neer op "klooi maar wat aan", en je wordt vaak het meest beloond wanneer je de opdracht *niet* volgt. Nee, niks voor mij.

Verder probeer ik al een tijdje iets te doen in de zorg. Dit is lastig omdat ik een beperking heb en veel bedrijven en instanties durven mij daarom niet aan te nemen, ook niet als vrijwilliger. Toch heb ik laatst wel een goed gesprek gehad bij een zorginstantie, dus maar even afwachten hoe dat loopt.

Toch... Als ik zo terugkijk op mijn leven tot nu toe, denk ik niet dat ik ooit echt voor een typisch mannenberoep heb gekozen. Mij is wel een aantal keer magazijnwerk aangeboden door een job-coach, maar los van een bijbaantje op mijn 16e heb ik dat niet meer gedaan omdat het zo fysiek intens is. Ik heb een zwakke rug dus dat is sowieso een slechte combinatie.
Plaats reactie