Nieuwe chat! Zie dit topic.

Transgender als zelfstandig naamwoord

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Transgender als zelfstandig naamwoord

Bericht door Jannet V »

Het zal wel een afwijking zijn maar ik krijg uitslag van dat geneuzel.
Laat ik het daar maar bij laten.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Transgender als zelfstandig naamwoord

Bericht door Eva »

Uit hetzelfde document:
Enkele voorbeeldzinnen om je op weg te helpen:
• Sacha stapt op hun fiets. Hen wil naar de stad fietsen. Waar Mila hen opwacht.
• Daar loopt die. Jij vindt hen toch leuk? Nu kun je hun nummer vragen.
Sorry hoor...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Transgender als zelfstandig naamwoord

Bericht door anon20181206 »

Na de perikelen van Arlina waar een aantal in haar omgeving vrienden, kennissen en maten elkaar "pik" gaan noemen, waarbij ze enige fallistische gedachten niet uit haar hoofd krijgt, is dit reden om aan te nemen dat men wel dieper kan zakken in het algemeen vocabulaire.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Transgender als zelfstandig naamwoord

Bericht door Mr.X »

Ik heb ook niks met die hele pamper (lees, vertroetel, niet de babystrontdoekjes :P) politiek.
De gedachtegang is duidelijk, maar moeten we nu echt alles en iedereen zo ontzettend beschermen? De afgelopen jaren staan er bekend om dat alles zo politiek correct mogelijk moet, en dat niks meer iemand ook maar in de slightest misschien, eventueel kan beledigen. Het gevolg is dat er hele groepen mensen zijn die echt niks meer kunnen hebben, want ze zitten in die beschermde bubbel.

Bovendien komt dit vast neer als 'oh, daar hebben we die speciale transgender(s) (mensen) weer met hun very special needs, behoeften en eisen. Die willen elke week weer wat anders.' Hoe kunnen we ooit verlangen dat we als groep serieus worden genomen met dit soort eisen? Willen wij niet ook gewoon doorgaan met ons leven, zonder aangepakt te moeten worden als kleine, delicate vlindertjes?
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Transgender als zelfstandig naamwoord

Bericht door Jer158 »

Mr.X schreef: 15 mei 2018, 18:47Het gevolg is dat er hele groepen mensen zijn die echt niks meer kunnen hebben, want ze zitten in die beschermde bubbel.
Eens met je post. En dit stukje specifiek slaat ook op mensen die juist anti-PC zijn. Die hebben een haast allergische reactie ontwikkeld voor alles wat in de verte naar PC riekt. Heerlijk contraproductief dit geneuzel dus.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Transgender als zelfstandig naamwoord

Bericht door Benjamin »

Wat volgt? "Persoon uit Limburg" ipv Limburger?

Ik moet meteen terugdenken aan de tijd dat ik nog hopeloos in de kast zat op de biblebelt. Je bent niet homo, nee, je hebt homoseksuele gevoelens of een homoseksuele gerichtheid. Of nog erger: homofiel.
Arlina schreef: 15 mei 2018, 18:46 Na de perikelen van Arlina waar een aantal in haar omgeving vrienden, kennissen en maten elkaar "pik" gaan noemen, waarbij ze enige fallistische gedachten niet uit haar hoofd krijgt, is dit reden om aan te nemen dat men wel dieper kan zakken in het algemeen vocabulaire.
In mijn studententijd was het ineens hip om elkaar "geile pik" te noemen. Ook de dames. :mrgreen:
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Transgender als zelfstandig naamwoord

Bericht door Simão »

Ik gebruik zelf op fora en Facebook etc altijd transgender persoon omdat ik weet dat er genoeg zijn die een hekel hebben aan transgender, maar met mijn zus ofzo heb ik het over transgenders. Persoonlijk maakt het me niet zoveel uit hoe ze mijn noemen, ik ben niet zo snel beledigd betreffende een term en snap het gemierenneuk er omtrent ook niet zo goed, maar wil er best in bepaalde omstandigheden bij bepaald groepen rekening mee houden.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Transgender als zelfstandig naamwoord

Bericht door Simão »

Eva schreef: 15 mei 2018, 18:01 Uit hetzelfde document:
Enkele voorbeeldzinnen om je op weg te helpen:
• Sacha stapt op hun fiets. Hen wil naar de stad fietsen. Waar Mila hen opwacht.
• Daar loopt die. Jij vindt hen toch leuk? Nu kun je hun nummer vragen.
Sorry hoor...
Duidelijk overgenomen van het engelse they dat in Amerika vlucht heeft genomen.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Transgender als zelfstandig naamwoord

Bericht door Anon20190501 »

Eva schreef: 15 mei 2018, 18:01 Uit hetzelfde document:
Enkele voorbeeldzinnen om je op weg te helpen:
• Sacha stapt op hun fiets. Hen wil naar de stad fietsen. Waar Mila hen opwacht.
• Daar loopt die. Jij vindt hen toch leuk? Nu kun je hun nummer vragen.
Sorry hoor...
Taal is een evoluerend, dynamisch gegeven.

Eenige menschen loopen voorop...


Zolang zelfs "wij" dit wegzetten als geneuzel moeten we niet verbaasd zijn dat de goegemeente het blijft hebben over ombouwen en trannies.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: Transgender als zelfstandig naamwoord

Bericht door Citizen Erased »

Jer158 schreef: 15 mei 2018, 20:50
Mr.X schreef: 15 mei 2018, 18:47Het gevolg is dat er hele groepen mensen zijn die echt niks meer kunnen hebben, want ze zitten in die beschermde bubbel.
Eens met je post. En dit stukje specifiek slaat ook op mensen die juist anti-PC zijn. Die hebben een haast allergische reactie ontwikkeld voor alles wat in de verte naar PC riekt. Heerlijk contraproductief dit geneuzel dus.
Politieke correctheid is slechts een symptoom van de kwaal.. het echte probleem is dat een almaar groeiend deel van de bevolking een ander verantwoordelijk maakt voor de mate waarin zij zich comfortabel voelen. Voor die ander is dit vervelend, immers qua gedrag heb je te maken met een 4-jarige in het lijf van een volwassene ("ik voel me aangevallen/beledigd en dat is jouw schuld / jij moet het oplossen"), maar meer dan een irritatie is het ook niet.
Het is pas echt sneu en potentieel gevaarlijk voor de persoon die zulks praktiseert. Je legt namelijk al je macht bij de ander neer.
Mensen die van een flat afspringen doen dat niet omdat de wereld oh zo verschrikkelijk hard is of omdat ze niet geaccepteerd worden om wie ze zijn, maar omdat niemand ze heeft geleerd geen slaaf te zijn van hun emoties en het comfort in henzelf te vinden, waarmee ze puriteinse fantasieën over wie ze volgens de maatschappij, hun ouders en de hond van de buren werkelijk zouden moeten zijn het hoofd hadden kunnen bieden.
Die bubbel kan niet snel genoeg doorgeprikt worden.