Apocalypse....en nu?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20210626 »

ik ben autodidact vrees ik , met enige kennis van de processen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20190501 »

Renée schreef: 05 jun 2018, 12:23 koop geen zakken suiker van 25 kg
Da's hier niet verdacht. Als imker heb je zoveel nodig per in te winteren volkje.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Alice »

1 kg suiker is goed voor (ongeveer) 2 L drinkbare drank van 45 - 50%
Waarom zou je met zakken van 25 kg slepen. Wat kost 1 kg suiker bij de Aldi - Lidl ? Koop gewoon een paar kilo gelijk met je dagelijkse boodschappen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20210626 »

was een antwoord op Sigrid hoor , hoe je niet opvalt maar geloof me , het is een van de belangrijkste
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Benjamin »

Als je binnenkort je eigen honing hebt van de volkjes, zou je kunnen gaan proberen om mede en honingbier te maken. Met name mede schijnt nogal eenvoudig te zijn. De moeder van een vriendin van me maakt het ook, in van die grote ronde flessen met een waterslot. Als je wilt, kan ik te zijner tijd wel vragen hoe zij het doet. Zij is ook imker btw.

Ik maak zelf vruchtenwijn en gemberbier. Als je stookgist gebruikt, kun je ook zonder destilleren een drank maken met 20% alcohol. In Nederland mag je legaal tot 15% gaan. Ik heb geen idee hoe dat in Zweden zit.

Ik heb in het verleden ook wel jenever gestookt. Dat was dan meer vanuit interesse/hobby, dan om goedkope drank te bemachtigen. Sowieso ben ik niet zo van de alcohol. Ik heb overigens geen ketel, daar ben ik te schijterig voor.

Dit schrijvende, bedenk ik me dat ik morgen aan het einde van de middag eens naar de markt moet om te kijken of ik goedkoop fruit kan afpingelen (weer die Hollanders ...). Laatste keer had ik een krat mango's voor 3 euro. Mangowijn bleek goed te smaken! En mensen die veel fruit kopen vallen niet op, in tegenstelling tot veel suiker. Gewoon zeggen dat je 13 ziekelijke kindertjes hebt thuis. ;)

Vruchtenwijn kun je in kleine hoeveelheden ook gewoon maken met vruchtensap, broodgist en een schone lege petfles. Je moet dan wel elke dag even ontluchten, anders knalt de boel uit elkaar. Het schijnt zelfs met vruchtensap uit een pak te kunnen, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20210626 »

fruit geeft mooie lage alcoholen , er is wel een risico als je wilt overhalen .
Schillen bevatten redelijk veel pectine en dat is een van de bronnen voor methanol of methylalcohol . De kookpunten liggen dicht bij elkaar en scheiden door destillatie gaat niet daar de damp altijd beide stoffen zal bevatten .(azeotropisch mengsel ) ) Bronbestreiding dus en verdiep je daar wel even in
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Benjamin »

Ja, als je iets zelf wilt fabriceren qua drank en voeding is het natuurlijk altijd noodzakelijk een boek erover te lezen. Maar ik schat Sigrid er wel toe in staat dat te doen. ;)
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Vera »

Afbeelding
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Benjamin »

Vera schreef: 06 jun 2018, 08:15 Afbeelding
Haha, dat spel was ik helemaal vergeten. :mrgreen:
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Aileen
Berichten: 98
Lid geworden op: 30 mar 2018, 19:59
Gender: Transgender
Locatie: Gdynia
Contacteer:

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Aileen »

Gewoon als je eens op vakantie in Polen bent hier de spullen kopen en achter in de auto mee terug naar huis nemen. Sinds een jaar of vier, vijf is het volstrekt legaal in Polen om voor eigen gebruik drank te stoken - hebben ze gedaan om de bergboeren tegemoet te komen die het toch al deden en zeiden dat het traditie was, en daarbij, het is een mindere drain op het sociale systeem als ze het toch al doen, om de zaak maar te legaliseren en zorgen dat men toegang tot goede apparatuur heeft, dan iedere paar jaar in een bergdorpje twintig methanolvergifitigingen te hebben.

Om dezelfde reden wordt in Polen geen methanol meer toegevoegd aan schoonmaakspiritus, maar een ander stofje wat een ongewend persoon kotsmisselijk maakt maar niet gifitg is. Doorgewinterde alcoholisten maakt het toch verder niet uit, en die paar duizend złotych die de staat misloopt aan accijnzen wegen niet op tegen de kosten die het ziekenfonds moet maken om nutteloze methanolvergiftigingen te behandelen op de intensive care.

Overigens kun je alle professionele apparatuur hier gewoon via webshops bestellen. Voor bezorging buiten Polen moet je wel even contact opnemen.

http://www.destylacja-destylatory.pl/ko ... -13,1.html

Edit: Heb de wetgeving er even bijgenomen - en wat ik boven vermeldde is enigszins misleidend. Het is volstrekt legaal in Polen om zelf te destileren, of om zelf te fermenteren, maar je mag zelf gefermenteerde lichtalcoholische drank niet verder opstoken, mits je er een vergunning voor hebt. In de realiteit wordt het in principe gedoogd totdat het misgaat en iemand beland met methanolvergifitging in het ziekenhuis, of je drank eindigt op de markt zonder de accijnsstickers.
Gott hat die Erde nur einmal geküsst. Genau an dieser Stelle, wo jetzt Nimwegen ist...
Plaats reactie