Apocalypse....en nu?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Apocalypse....en nu?

Bericht door Mr.X »

Zombies! Een ijstijd! Oorlog of een Nuclear attack!

Wat ons dan ook kan treffen....er zijn dingen die de maatschappij zoals wij die nu kennen volledig vernietigen. Wanneer mensen moeten vechten voor hun leven dan gaan onze nette regels, wetten en goede gezondheidzorg zonder autoriteit dan heel snel de deur uit. Je ziet het vaak gebeuren in rampgebieden waar geen politie of leger meer kan komen: mensen gaan plunderen en doen wat ze nodig (of leuk) vinden. Soms is menselijkheid dan ver te zoeken.

Maar goed. Wanneer zo'n ramp in welke vorm dan ook ons treft, waar staan wij transen dan? Stel, je staat midden in het traject en de gezondheidszorg gaat plat. Je kan je operaties dan wel gedag zeggen. Of je bent al jaren klaar, maar hebt wel hormonen nodig want zelf maak je geen geslachtshormonen meer aan. Hoe gaat dat dan komen?

Met deze vragen speel ik al een tijdje. Ik weet het, een ramp die alles plat legt is natuurlijk zeldzaam. Maar het kan gebeuren. En dan?
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20190501 »

Ik heb -al zeg ik het zelf en stinkt eigen lof naar het schijnt- mijn specifieke omstandigheden slim tegen elkaar uitgespeeld (niet vals gespeeld) en zit op een voorraadje HRT dat volstaat voor een paar jaar.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20190712 »

Aah het voorraadje...die heb ik ook, helaas is het binnen 2 jaar over de datum... :fpalm: Ik weet dus ook niet hoe hier op voor te bereiden. Waar ik erg op hoop is dat tegen die tijd de wetenschap onze redding is. Dat we al met een soort permanente implantaten rondlopen die ons een leven lang voorzien van hormonen...of iets dergelijks.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20190501 »

Lucas schreef: 03 jun 2018, 23:36 Aah het voorraadje...die heb ik ook, helaas is het binnen 2 jaar over de datum... :fpalm:
euh, ik beheer mijn voorraadje queuegewijs, niet stackgewijs. FIFO vs LIFO enzo. ;-) Geen probleem dus voor mij.

https://stackoverflow.com/questions/109 ... -and-queue

Overigens koester ik niet de illusie dat twee vrouwen (*) op een boerderijtje plunderende hordes zouden kunnen afschrikken door op tacticoole wijze uit te halen met onze Moramessen.

(*) Ook al is één van die twee dan een tranny die in uiterste noodzaak nog wel ergens een donkere bulderstem uit haar arsenaal kan bovenhalen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20190712 »

Natuurlijk maak je oudste eerst op, queue gewijs, maar laat die houdbaarheid van de gel nou net 2 jaar zijn vanaf het moment van ophalen bij de apotheek. Ben nu over op iets anders en daar valt helemaal geen voorraadje mee aan te leggen helaas. Dus voorraadjes zijn niet dé oplossing. Wat dan wel?
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20190501 »

Lucas schreef: 04 jun 2018, 14:22 Dus voorraadjes zijn niet dé oplossing. Wat dan wel?
We kunnen alleen maar proberen om SHTF apocalyptische rampen te voorkomen, en wanneer dit in voorkomend geval niet mogelijk zou zijn, de gevolgen te beperken.

Beide doe je door als individu en in groep je steentje bij te dragen aan democratische, stabiele, duurzame en welvarende samenlevingen. Dichtbij en veraf.

Overigens krijgen rond deze tijd alle Zweedse huishoudens de brochure "Om krisen eller kriget kommer" (vertaling onnodig) in de bus. Tips & tricks voor als het oorlog wordt. Voor de eerste keer in meer dan 50 jaar doet men zoiets. De inspanningen om de paraatheid bij zowel de burgerbevolking als bij de hulpdiensten en strijdkrachten te verhogen worden sterk opgevoerd. Men is hier écht wel beducht voor Poetin, die al te vaak zijn duikbootjes laat patrouilleren in de Botnische Golf.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20190122 »

Lucas schreef: 04 jun 2018, 14:22 Natuurlijk maak je oudste eerst op, queue gewijs, maar laat die houdbaarheid van de gel nou net 2 jaar zijn vanaf het moment van ophalen bij de apotheek. Ben nu over op iets anders en daar valt helemaal geen voorraadje mee aan te leggen helaas. Dus voorraadjes zijn niet dé oplossing. Wat dan wel?
Dat is vrij simpel zonder hormonen verder als ze op zijn in het beste geval heb je 2 jaar voorraad!

Heb je het nog zo dat je zelf hormonen aanmaakt ga je de verkeerde kant op.

Heb het het zo dat je zelf geen hormonen meer aanmaakt zal je ook lichamelijk niet meer veranderen de pest is dat je vervroegd met ouderdoms klachten te maken krijgt.

Laten we even een voorbeeld uit het verleden pakken de 2de wereldoorlog begon in 39 en eindigde in 45 dus ga er voor het gemak maar vanuit dat je 10 jaren mag zien te overbruggen voordat je weer ergens aan kan komen.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Ender »

Ik ga gewoon zelf hormonen maken. Ff de fabriek opzoeken en uitvogelen hoe dat werkt, and I'm ready to go.

Desnoods zoek ik ff uit hoe ik een paar testikels van een net overleden man op mezelf kan plakken. Voila!
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Benjamin »

Hoe zit dat eigenlijk, kan een mens leven zonder geslachtshormonen?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20190501 »

Benjamin schreef: 04 jun 2018, 19:58 Hoe zit dat eigenlijk, kan een mens leven zonder geslachtshormonen?
Yep, en met wat geluk word je zelfs niet terminaal dépri en osteoporeus.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)