Nieuwe chat! Zie dit topic.

Apocalypse....en nu?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20190122 »

13 jaar zonder gedaan het was dat of heftige overgangsklachten door een te lage dosering oestrogeen.

Depressief wordt je er niet van wel lichamelijk oud en bere sterk je wil niet weten hoe veel kracht ik had.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Benjamin »

Sigrid schreef: 04 jun 2018, 20:10
Yep, en met wat geluk word je zelfs niet terminaal dépri en osteoporeus.
Oké, nog steeds geen prettig vooruitzicht voor de transmensen die afhankelijk zijn van hormoonpreparaten dus. Om niet te zeggen: even erg als niet kunnen overleven, vooral dat terminaal depressief.

Los daarvan, lijkt het me dan een situatie te worden van transgenderisme zonder de "tech", dus alleen met de keuze voor genderexpressie van het voorkeurgeslacht. Tenzij de maatschappij dermate ontwricht en barbaars wordt dat ook die keuze niet langer geaccepteerd is.

Ik denk trouwens dat het nadenken over de apocalyps (in de theologie spreken we overigens eerder van de eschaton, het einde van de wereld; een apocalyps, openbaring of onthulling, is op z'n tijd wel fijn) helemaal niet zo vergezocht of raar is. Het is net zoals met leven: hoe langer je leeft, hoe meer kans je hebt om dood te gaan. Dat geldt voor beschavingen ook.

Deze vraag werd ook gesteld op Reddit trouwens:
https://www.reddit.com/r/asktransgender ... tic_event/
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20190501 »

Benjamin schreef: 04 jun 2018, 20:54 dus alleen met de keuze voor genderexpressie van het voorkeurgeslacht.
waar is me mes, die drukke spoorwegovergang, dat hoge flatgebouw, die stoel, zolderbalk en touw?
Benjamin schreef: 04 jun 2018, 20:54 Het is net zoals met leven: hoe langer je leeft, hoe meer kans je hebt om dood te gaan.
De waarschijnlijkheid is groot, om niet te zeggen grenzend aan zekerheid, maar zolang ik niet dood ben is ook niet bewezen dat ik sterfelijk ben.
Hoop doet leven, ahw.
Benjamin schreef: 04 jun 2018, 20:54 Deze vraag werd ook gesteld op Reddit trouwens:
https://www.reddit.com/r/asktransgender ... tic_event/
Tweede reactie in die thread lijkt me wel wat:
"I would form a gang with other MtF's to roam the streets at night, preying on slaver women to steal their estrogen-rich blood."
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Benjamin »

Sigrid schreef: 04 jun 2018, 21:08
Tweede reactie in die thread lijkt me wel wat:
"I would form a gang with other MtF's to roam the streets at night, preying on slaver women to steal their estrogen-rich blood."
Als je het goed vindt, loop ik dan een paar honderd meter achter jullie en eet jullie kruimels op en kluif de botjes af en zo. Ik ben vrees ik geen goede survival persoon. Vechten, jagen, vuur maken ... Nope. Ik kan wel goed op eventuele kinderen uit de horde passen en zo, mijn kindvangreflexen en troostvaardigheden zijn nogal goed, ze onderwijs geven zou ik me nog moeten herinneren hoe dat werkt. En ik kan, uhm, kleding maken van allerlei materiaal? Ook vast wel primitieve beha's en schoenen met hoge hakken voor de liefhebsters. Ik kan drank stoken. :mrgreen: En uhm, snorren maken. Dat dus. Niet supernuttig in een post-apocalyptische tijd vrees ik.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Ender »

Sigrid schreef: 04 jun 2018, 21:08 Tweede reactie in die thread lijkt me wel wat:
"I would form a gang with other MtF's to roam the streets at night, preying on slaver women to steal their estrogen-rich blood."
Dit grenst al wat aan wat ik zei :)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20190501 »

Benjamin schreef: 04 jun 2018, 22:00 Ik ben vrees ik geen goede survival persoon. Vechten, jagen, vuur maken ...
Bwah, dat was ik/waren wij tot voor een paar jaar ook in het geheel niet.
Aan preppen doen we nog steeds niet, maar onze self-sufficiency skills, means & tools gaan gestaag de goeie kant op. Dat komt ervan wanneer je gaat wonen waar dit kan gebeuren: https://en.wikipedia.org/wiki/Cyclone_Gudrun

Heb een tijdje geleden gesproken met mensen die ten gevolge van Gudrun drie weken lang op een eiland zonder stroom gezeten hebben. En dat in januari, in Zweden... Ongeveer een kilometer of vijf hier vandaan om precies te zijn.

Er zijn toch wel enkele dingen bij gekomen op mijn to do / to learn / to buy lijstje.

enneuh, drank stoken??? Da's een zeer gegeerde vaardigheid. Je bent toevallig één dezer niet in de buurt?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20210626 »

Wat wilde je weten over stills etc?
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20190501 »

Renée schreef: 04 jun 2018, 23:43 Wat wilde je weten over stills etc?
Vooral: hoe kan het stiekem?

Da's hier nogal essentieel. Het staatsmonopolie op alkoholverschaffing omzeilen is in SE een halsmisdrijf. :-)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Anon20210626 »

hou het kleinschalig , koop geen zakken suiker van 25 kg etc en vooral , gewoon doen en niet veel over praten helpt heel veel
een koperen boiler is een goed basis voor een ketel , haal hem op 3/4 door en haal van de onderkant een strip af die je aan de binnenkant weer in de ketel soldeert. iedere keer goed afdichten met brooddeeg . Een koeler kan je maken met met koper 28 en koper 22 met met de bijbehorende t stukken aftakking 15 . als je de tstukken uit vijlt zodat ze over de pijp 22 passen en de 28 als mantel eroverheen schuift heb je een koeler

Heel belangrijk , gebruik alleen zilversoldeer !!!!!!!

Oh ja als je iemand kent die rvs kan lassen , diverse bierbrouwers leveren uitstekende materialen voor een rvs ketel; voor maar 30 euri

slechts een basisje hoor ........
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Apocalypse....en nu?

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.