Diversiteit

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Diversiteit

Bericht door Jannet V »

Gisteravond kreeg mijn jongste dochter haar diploma voor haar bachelor op ArtEZ in Arnhem. Zo trots dat ook zij gewoon heeft gedaan wat ze zelf wilde. (mocht dat een gelukkig gezicht achter een kassa of in een productie lijn geweest zijn, was ik net zo gelukkig geweest)
Tijdens de aanloop viel het me op dat alles wat binnen kwam om het mee te vieren, de diversiteit die wij wenselijk achten ver oversteeg. Ik viel niet eens op, iedereen was mooi op zijn, haar of zah manier. We zijn al veel verder dan we durfden te hopen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Diversiteit

Bericht door Phlox »

Voor mij moet je dit even toelichten. Wat bedoel je met: "de diversiteit die wij wenselijk achten ver oversteeg?"
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Diversiteit

Bericht door Benjamin »

Prachtig, en proficiat met je dochter ook!
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Diversiteit

Bericht door Jannet V »

"Voor mij moet je dit even toelichten. Wat bedoel je met: "de diversiteit die wij wenselijk achten ver oversteeg?"

Dat is niet toe te lichten omdat je slechts een stukje uit het geheel pakt. Sorry!
Laatst gewijzigd door Jannet V op 30 jun 2018, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Diversiteit

Bericht door Jannet V »

Dank je wel Benjamin.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Diversiteit

Bericht door Ender »

denk dat Jannet bedoelt dat het niet uit maakte waar je vandaan kwam, iedereen was gewoon een persoon, personen die belangrijk waren voor Jannets dochter, en die waren blij met het feit dat Jannet haar dochter haar diploma had behaald. rijk, arm, man, vrouw, whatever, iedereen was blij voor elkaar en de dochter, en gelijk als mens. zo interpreteer ik het tenminste.
Phlox
Berichten: 115
Lid geworden op: 11 jun 2018, 02:33
Gender: Trans MtF
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Re: Diversiteit

Bericht door Phlox »

Zoals ik het lees staat er dat de tolerantie ten aanzien van de diversiteit, beperkt is tot de grootte die zij wenselijk acht. Je zal het vast niet zo bedoeld hebben, maar door je zo te verwoorden zaai je wel verwarring. Ik Interpreteer tekst nogal letterlijk en dan krijgt een passage als deze, onbedoeld meer aandacht dan de boodschap waar het feitelijk over gaat. Maar los van dit alles, natuurlijk van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat van je dochter.
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Diversiteit

Bericht door Emma »

Wat een ontbrekende komma, die een uibreidende bijzin verandert in een beperkende bijzin, allemaal niet teweeg kan brengen.

Dat soort dingen worden ook dagelijks vergeten in krantenartikelen. Misschien is het een idee om als de grammaticaal correcte uitleg wat vreemd lijkt, te gaan twijfelen aan de ontbrekende komma en niet aan de opsteller. Maakt het leven een stuk aangenamer... :)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Plaats reactie