Vertrouwen en bang

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Els
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2018, 12:28
Gender: Trans MtF
Locatie: Gorinchem

Vertrouwen en bang

Bericht door Els »

Ik sta nu sinds 1 maand op de wachtlijst van Stepwork inmiddels weten 3 personen van mijn coming out 2 daarvan hebben er geen problemen mee de 3de persoon mijn moeder heeft er moeite mee die is erg bang voor de buitenwereld hoe die op haar gaan reageren als men buiten mijn coming out zien en dan vooral bekenden van haar dat levert voor mij niet echt problemen op in de zin dat er iets tegen mij zou kunnen gebeuren. Het volgende beangstigd mij, ze is heel bang dat en op een gegeven moment zal ik het kenbaar moeten maken aan mijn ex die dan alles zou ontkennen wat ze weet over mij dat is opzich niet zo´n probleem maar ze is zo bang dat mijn ex dan bepaalde personen gaat inschakelen die gaan proberen om mij kwaad te doen om mij zo de kinderen af te pakken gezien de voorgeschiedenis hoe ze van mij gescheiden is. Ik weet ook dat het een grote wens is van mijn ex dat ze met de kinderen in haar thuisland wil gaan wonen niet echt haar wens maar die van haar eigen zoon mijn ex stiefzoon die bepaald alles hoe er geleefd word dit ziet de buitenwereld niet die denkt dat mijn ex zelf alles bepaald mijn moeder is dus erg bang dat mijn ex een bekende inschakel die mijn pijn zou kunnen doen. Mijn zaak is geseponeerd maar men wilde wel dat ik een proeftijd krijg van 2 jaar die afliep in febr 2019 en daar is ze dus bang voor dat men dingen zou gaan verzinnen die ik dan gedaan zou hebben of mijn kinderen dusdanig bewerken dat ze zouden zeggen dat ik hun pijn doe.

Ik zou graag met een vertrouwens persoon willen praten heb ik in het verleden gedaan via mijn huisarts maar die vertrouw ik niet met mijn coming out ook omdat deze in contact staat met de vertrouwenspersoon van mijn ex. Ik heb mijn moeder voorgesteld om eens hier te kijken hoe anderen er mee omgaan maar daar wil ze niks van weten. :cry:
I'm me just me.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Vertrouwen en bang

Bericht door Anon20190508 »

Een vertrouwenspersoon ingeschakeld door een huisarts heeft volgens mij geheimhoudingsplicht, dus technisch gezien zou diegene niet met de vertrouwenspersoon van je ex over jou mogen praten. En zelfs als de twee je al discussieerden, dan mag de persoon van je ex NIETS hiervan aan je ex vertellen. Doen ze dat wel, zijn ze strafbaar. Geheimhoudingsplicht is geen grapje.
Hoe oud zijn je kinderen? Ik denk niet dat je kinderen van welke leeftijd dan ook kan overtuigen dat jij ze fysiek pijn doet als je dat niet doet. Als ze geen blauwe plekken hebben of wonden die geassocieerd kunnen worden met huiselijk geweld, en ook nog eens zeker weten dat jij ze niet mishandelt, is er geen probleem, volgens mij.

Maar ik ben verder geen expert, dus mijn mening is niet je definitieve antwoord.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Plaats reactie