Nieuwe chat! Zie dit topic.

Mannen daten als transvrouw

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Simão »

Ik denk zelf dat, in het algemeen, daten via apps niet aan te raden is, soms zelfs gevaarlijk, tenzij je alleen een sexuele escapade wilt, want ik denk dat de meesten die daarop zitten redelijk desperate zijn of een avontuurtje willen en dat lijkt mij nooit een goed uitgangspunt.
Goede datingsites kunnen wel werken zeker als die gericht zijn op LGBTI en allies bv.

Maar als het er op aan komt, geeft iemand ontmoeten in real life, doordat je gezamelijke interesses hebt , bv tijdens het joggen, honden uitlaten of een of ander tourmooi, de beste kansen.
Want als het puntje bij paaltje komt ben je toch afhankelijk van oa sex feromonen aan het werk die zorgen dat je iemand aantrekkelijk vindt en aantrekkelijk gevonden wordt. En als die aantrekkingskracht er is, is er ook meteen een roze bril en dat helpt enorm bij het accepteren van dingen waar je anders wellicht over zou vallen als je gewoon nuchter nadenkt over wat je wilt.....
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door EmmaJJ »

Ik heb dating sites uitgeprobeerd. Alleen om te zien ‘hoe ik in de markt lag’. Aandacht genoeg, dat streelde me, in eerste instantie. Maar toen ik vervolgens zag hoe emotioneel arm de reacties waren was ik er snel klaar mee. De enige waar ik nieuwsgierig genoeg naar werd vond trans een brug te ver.
Geen dating sites meer voor mij
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door EmmaJJ »

En een ander ding is dat ik me pre-op heel erg kwetsbaar voel.
Nog weer ingewikkelder is dat ik bi ben. Tenminste dat vermoed ik. De enige keer dat ik ooit genoot van sex was met een man.
Maar mijn met mijn allereerste vriendinnetje heb ik wel een voorzichtige vrijpartij gehad die in alle opzichten heel fijn romatisch was én me sexueel opwond.
Alle sex met vrouwen daarna, inclusief mijn ex, waren beladen met angst, gêne, ongemak.
Maar er was dus ook die eerste keer, dat ik van zoenen met mijn vriendin helemaal nat werd. Poeh, wat was dat teder en mooi, als ik terug kijk.
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Simão »

Ik denk niet dat je meteen een label hoeft te hangen aan losse ervaringen.
De meeste mensen expirimenteren alle kanten op in het begin als ze daar kans voor krijgen en vrij mogen denken.
Er is ook nog gelegenheids sex. Mensen in kloosters of gevangenissen zullen ook met eigen geslacht sex hebben als ze hetero zijn.
Sex laat zich niet zo vangen, het heeft heel veel met gevoel te maken. Labels kunnen in die zin ook voor restricties zorgen. Je bent dit of dat dus kun je dan van jezelf niet meer zus of zo? Volg gewoon je gevoel. als iets structueel blijkt te zijn is het vroeg genoeg om er een label op te plakken en dan nog kun je het zo weer veranderen als het niet helemaal juist blijkt.

Ik kan me voorselen dat datingsites ook teleur kunnen stellen, maar datingsites waarbij meteen al bekend is dat het gaat om LGBT+ en allies is al anders.
Zo zou ik zelf bv best kunnen daten via een datingsite voor asexuelen als ik er behoefte aan had. De eerste hindernis is dan al genomen, zeg maar. Je trekt mensen die weten dat je buiten de norm valt.
Ik zou niet op een gewone datingsite of app met al die mensen om willen gaan die denken dat zij me wel even zullen veranderen. Net zoals je niet wilt dealen met mensen die geilen op je piemel als je een pre op transvrouw bent, of commentaar hebben op het gebrek ervan als je een transman bent zonder.
Op het moment dat het voor iedereen duidelijk is wat er verwacht kán worden (wat natuurlijk heel divers kan zijn), kun je er open en eerlijk over praten en is de spanning daarover tenminste al weg.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Anon20190501 »

Simão schreef: 11 jan 2019, 17:13 Ik denk zelf dat, in het algemeen, daten via apps niet aan te raden is, soms zelfs gevaarlijk, tenzij je alleen een sexuele escapade wilt, want ik denk dat de meesten die daarop zitten redelijk desperate zijn of een avontuurtje willen en dat lijkt mij nooit een goed uitgangspunt.
Goede datingsites kunnen wel werken zeker als die gericht zijn op LGBTI en allies bv.
Wat is dan het grote verschil tussen een app en een site volgens jou? Ik heb het dan niet over de techniek, daar ben ik goed in thuis.

In een app kan precies dezelfde functionaliteit gebouwd worden als in een website.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Simão »

Het verschil zit ´m vooral in het soort mensen dat het aantrekt. Op het moment dat er bv een betaaldrempel is, heb je toch eerder te maken met serieuzere mensen dan mensen die alleen maar sex en sensatie zoeken omdat het kán.
Verder maakte ik onderscheid tussen een app en een GOEDE dating site, niet tussen apps en datingsites.
En met een goede datingsite bedoel ik een betaalde, met controle, en bemiddeling. Dat ZIJ dus de eerste keuze maken op basis van overeenkomsten en wensen en het aanbod zo beperken.

Als je een beetje gaat prikken in het aanbod, of dat nu op een site of app is, op grond van een kop die je aanstaat, is de kans dat je beide teleurgesteld wordt, veel groter. Oook is de kans dat je als transpersoon niet geaccepteerd wordt groter dan op een site waar dat al een gegeven is bv. Als er bovendien ook geen controle is, is de kans dat je bij een of andere predator terecht komt, ook redelijk groot.

Laat ik het zo zeggen, er is verschil tussen vleeskeuring en een soulmate vinden via een matchmaker.
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Anon20190501 »

Simão schreef: 12 jan 2019, 17:04 betaaldrempel is, heb je toch eerder te maken met serieuzere mensen dan mensen die alleen maar sex en sensatie zoeken omdat het kán.
Owkeej, dat bedoel je dus. Ik vond het al een eigenaardig onderscheid. Een betalende app kan dus ook :-)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door intrans »

Ik heb mijn vriend ontmoet op tinder en het is dus zeker mogelijk om een man te vinden die een transvrouw openlijk date. Hij vertelde het aan zijn familie, vrienden en collega’s nadat we een tijdje aan het daten waren. Daarvoor wist zijn omgeving nog van niks omdat ik doorkan als cis.

Waar je als transvrouw vooral op moet letten is: Geef diegene geen seks, begin dates op openbare plekken en blijf dit een tijd doen, let op zijn lichaamstaal als je samen (buiten)bent en doe het heel rustig aan.

De meeste mannen die slechte intenties hebben zullen uiteindelijk wegvallen, want de meeste die alleen seks willen zullen pushen om binnen af te spreken(of in de auto of ergens afgelegen), zullen oncomfortabel naast je lopen uit angst bijv. dat mensen eventueel doorhebben dat ze met een trans lopen en zullen veel vieze onbeschofte vragen stellen. GEEF PAS SEKS ALS JE ZEKER WEET DAT ZE SERIEUS ZIJN EN JE HEBBEN GEÏNTRODUCEERD AAN EEN BELANGRIJK PERSOON IN HUN LEVEN.

Wat helaas wel een harde realiteit is is hoe passabel je bent qua uiterlijk. Er zijn maar weinig mannen die met trots naast een duidelijk aantoonbare transvrouw lopen, maar zelfs die bestaan er. Wees gewoon extra op je hoede, want grotendeels is wel uit op een experiment, hoe passabel of hoeveel operaties je ook achter de rug hebt.