Mannen daten als transvrouw

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Hormoonmeisje »

tanisha schreef: 25 dec 2018, 23:33
Hormoonmeisje schreef: 25 dec 2018, 22:54
tanisha schreef: 25 dec 2018, 22:50 Ik denk dat je moet stoppen met mannen die zich als hetro indentificeren en je op mannen moet gaan richten die zich als bi-sexueel indentificeren.
Dat is een eeuwig discussie puntje binnen de T-gemeenschap. Kunnen hetero cis mannen op non-op transvrouwen vallen? Mijn ervaring is ja, maar jij kan natuurlijk een andere mening toegedaan zijn.

Ik meen dat het minder met je geslachtsdelen te maken heeft en meer met je passabiliteit als vrouw of je als transvrouw al dan niet hetero of bi mannen aantrekt. Maar goed, dat is dan weer mijn visie.
Ik doe totaal geen moeite meer met hetro mannen misschien zegt dat je genoeg!?
Tuurlijk, ik begrijp je op dat punt ook hoor.

Maar er zijn bi mannen die geen transvrouw willen daten en er zijn net zogoed hetero mannen die wel transvrouwen daten.

Ik ben de laatste jaren gaan beseffen dat seksualiteit niet zwart-wit is.
Dat het vaak genuanceerder is.

Ik val bijvoorbeeld totaal niet op vaginas maar ik zou een transman die non-op was bijvoorbeeld niet afwijzen als ik er een klik mee had.

Ik denk dat veel mensen een flexibelere seksualiteit hebben dan ze willen toegeven.

Maar ik snap je wel denk ik; hetero mannen zijn bang voor hun reputatie waar een bi man het zich minder zal aantrekken want hij valt voor zowel mannen als vrouwen.

Maar ik denk dat er wel nog hetero mannen zijn die oprecht voor transvrouwen kunnen kiezen als romantische partners. Ze zijn alleen schaars.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Nisss »

Goede topic!

Het is inderdaad lastig om een relatie te krijgen. Ik ben pre op en zie er normaal en wel goed uit.

Met online daten heb ik niets anders dan mannen ontmoet die het een keer willen proberen. Dit dan nadat ik het vertel. Als ik het niet vertel, dan ontvang ik normale aanzoeken zoals ergens wat drinken. Als ik het wel vertel en ze vinden het niet meteen erg, dan draait alleen om sex omdat ze nieuwsgierig zijn.

Mn laatste keer was wel eentje die me diep heeft geraakt en gekwetst. Mijn date en ik waren bezig en hij ging tijdens het voorspel opstaan met een excuus om ff naar zijn auto te gaan om een dunnere condoom op te halen. Toen hij vertrok, kwam hij niet terug en blokkeerde mij overal. Ik weet dat het aan hem ligt maar toch. Volgens mij schaamde hij zich voor zijn gevoelens.. Hoe het echt zit zal ik nooit weten.

Op dit moment ben ik om die reden er even klaar mee. Het komt wel ooit. Ik denk dat het na mijn operatie minder awkward zal zijn. Een normale straight guy wil gewoon niet nog een lul zien.

Zijn er hier post ops die hun ervaringen kunnen delen?
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Anon20190508 »

tanisha schreef: 25 dec 2018, 23:33
Hormoonmeisje schreef: 25 dec 2018, 22:54
tanisha schreef: 25 dec 2018, 22:50 Ik denk dat je moet stoppen met mannen die zich als hetro indentificeren en je op mannen moet gaan richten die zich als bi-sexueel indentificeren.
Dat is een eeuwig discussie puntje binnen de T-gemeenschap. Kunnen hetero cis mannen op non-op transvrouwen vallen? Mijn ervaring is ja, maar jij kan natuurlijk een andere mening toegedaan zijn.

Ik meen dat het minder met je geslachtsdelen te maken heeft en meer met je passabiliteit als vrouw of je als transvrouw al dan niet hetero of bi mannen aantrekt. Maar goed, dat is dan weer mijn visie.
Ik doe totaal geen moeite meer met hetro mannen misschien zegt dat je genoeg!?
Jouw persoonlijke ervaring hoeft niet de dooddoener te zijn voor anderen, Tanisha :) Ik ken zat jongens en mannen die (zeggen dat ze) geen moeite hebben met een trans vriendin als ze die zouden hebben. (Dit zijn overigens wel vaak gasten van mijn leeftijd, dus toch vaak een andere generatie) Het is namelijk vaak wel zo dat ze er meer open voor staan als je heel vrouwelijk oogt en gedraagt, en als ze je beter kennen. Wel even disclaimer dat je dit niet persoonlijk hoeft te nemen: Ik heb geen idee hoedanig vrouwelijk jij eruitziet naar de buitenwereld.
Maar dat jij het hebt opgegeven is jammer, maar dan staat het andere dames hier nog gewoon vrij om dat niet te doen :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Anon20190122 »

Nisss schreef: 25 dec 2018, 23:38 Goede topic!

Het is inderdaad lastig om een relatie te krijgen. Ik ben pre op en zie er normaal en wel goed uit.

Met online daten heb ik niets anders dan mannen ontmoet die het een keer willen proberen. Dit dan nadat ik het vertel. Als ik het niet vertel, dan ontvang ik normale aanzoeken zoals ergens wat drinken. Als ik het wel vertel en ze vinden het niet meteen erg, dan draait alleen om sex omdat ze nieuwsgierig zijn.

Mn laatste keer was wel eentje die me diep heeft geraakt en gekwetst. Mijn date en ik waren bezig en hij ging tijdens het voorspel opstaan met een excuus om ff naar zijn auto te gaan om een dunnere condoom op te halen. Toen hij vertrok, kwam hij niet terug en blokkeerde mij overal. Ik weet dat het aan hem ligt maar toch. Volgens mij schaamde hij zich voor zijn gevoelens.. Hoe het echt zit zal ik nooit weten.

Op dit moment ben ik om die reden er even klaar mee. Het komt wel ooit. Ik denk dat het na mijn operatie minder awkward zal zijn. Een normale straight guy wil gewoon niet nog een lul zien.

Zijn er hier post ops die hun ervaringen kunnen delen?
Meer dan 20 jaar post op is dat genoeg? maar schijnbaar vertel ik niet wat mensen graag willen horen.
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Hormoonmeisje »

Nisss schreef: 25 dec 2018, 23:38 Goede topic!

Het is inderdaad lastig om een relatie te krijgen. Ik ben pre op en zie er normaal en wel goed uit.

Met online daten heb ik niets anders dan mannen ontmoet die het een keer willen proberen. Dit dan nadat ik het vertel. Als ik het niet vertel, dan ontvang ik normale aanzoeken zoals ergens wat drinken. Als ik het wel vertel en ze vinden het niet meteen erg, dan draait alleen om sex omdat ze nieuwsgierig zijn.

Mn laatste keer was wel eentje die me diep heeft geraakt en gekwetst. Mijn date en ik waren bezig en hij ging tijdens het voorspel opstaan met een excuus om ff naar zijn auto te gaan om een dunnere condoom op te halen. Toen hij vertrok, kwam hij niet terug en blokkeerde mij overal. Ik weet dat het aan hem ligt maar toch. Volgens mij schaamde hij zich voor zijn gevoelens.. Hoe het echt zit zal ik nooit weten.

Op dit moment ben ik om die reden er even klaar mee. Het komt wel ooit. Ik denk dat het na mijn operatie minder awkward zal zijn. Een normale straight guy wil gewoon niet nog een lul zien.

Zijn er hier post ops die hun ervaringen kunnen delen?
Ik denk dat het vooral een samenspel van dingen is.

Ik ken hetero mannen die zowel afwijzend tegen non-ops als post-ops staan.

Ik ken een non-op, ik weet niet of ze hier nog wel es meeleest, ze schreef vroeger ook op travestie.org en zij was klein en fijn en heel mooi en ze had zeer veel succes bij hetero mannen, ook voor langdurige relaties.

Dan was er een post-op op het forum travestie.org en die had FFS, SRS en BVG laten doen en die is nu 12 jaar post-op nog single.

Dus de neo-vagina op zich kan wel een groot verschil maken voor sommige mannen maar niet voor allemaal.

Er zijn mannen die afgestoten worden door het feit dat je trans bent en die zullen dat zowel voor als na een SRS zijn.

De man moet kunnen accepteren dat je trans bent en dat je vrouw bent.

Er zijn er veel met internalized homophobia, die transvrouwen als mannen zien. Die mensen krijg je niet uitgelegd dat je vrouw bent. Die willen geloven wat ze altijd al geloofden en vaak gebruiken die drogreden zoals “ja maar je vagina is gemaakt van een naar binnen gedraaide penis” . Zulke mensen hebben een bepaald standpunt en daar kun je beter bij uit de buurt blijven want als ze een transvrouw al een kans geven heb je kans dat ze gewelddadig worden achteraf. Dat soort mannen bestaat. Die zien ons niet als vrouwen en snappen niks van de wetenschappelijke funderingen die aantonen dat onze identiteit op biologie en niet op wanen gebaseerd is.

Ik denk dat het voor veel mannen van groter belang is of je nu wel goed passabel bent, conventioneel knap bent,...
dan of je pre of post-op bent, eens ze je verleden kennen.

Voor een minderheid zal wel of geen SRS wel uitmaken.

Maar als ik de gemene reacties soms lees op Facebook van mannen over Bo Van Spilbeeck die intussen post-op is, of over Loiza Lamers die ook post-op is, jong is en bijzonder knap, dan denk ik dat negatieve reacties eerder inherent zijn aan transgender-zijn dan aan pre of post-op zijn.

Een post-op transvriendin van mij is jarenlang samen geweest met een cis hetero man die haar uiteindelijk laten zitten heeft voor een cis vrouw omwille van een kinderwens. Daar heb je als transvrouw vaak mee te maken, of je nu pre-, non- of post-op bent.
Niet elke man staat voor adoptie open helaas :-(
Ik heb het zelf als non-op ook meegemaakt, na drie jaar gedumpt worden voor een cis vrouw.

Zelf ben ik onvruchtbaar omdat ik geboren ben met een vorm van interseksualiteit, PAIS ( Partial Androgen Insensivity Syndrome ).
Ik heb wel een kinderwens. Maar ik besef dat die nooit uitkomen zal. Want de biologische vader van het kind zou ik sowieso al niet willen zijn en voor baarmoedertransplantaties komen ze niet meer op tijd voor mij.
Adoptie word ik als transgender vrouw waarschijnlijk voor afgewezen.

Kinderen baren is voor veel mensen met het ouder worden een driving factor.

Blaire White en Gigi Gorgeous hebben hun hormonale behandeling gestaakt om zaad te kunnen invriezen voor kinderen te verwekken. Beide dames waren al verschillende jaren in transitie aan de HRT.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Nisss »

tanisha schreef:
Nisss schreef: 25 dec 2018, 23:38 Goede topic!

Het is inderdaad lastig om een relatie te krijgen. Ik ben pre op en zie er normaal en wel goed uit.

Met online daten heb ik niets anders dan mannen ontmoet die het een keer willen proberen. Dit dan nadat ik het vertel. Als ik het niet vertel, dan ontvang ik normale aanzoeken zoals ergens wat drinken. Als ik het wel vertel en ze vinden het niet meteen erg, dan draait alleen om sex omdat ze nieuwsgierig zijn.

Mn laatste keer was wel eentje die me diep heeft geraakt en gekwetst. Mijn date en ik waren bezig en hij ging tijdens het voorspel opstaan met een excuus om ff naar zijn auto te gaan om een dunnere condoom op te halen. Toen hij vertrok, kwam hij niet terug en blokkeerde mij overal. Ik weet dat het aan hem ligt maar toch. Volgens mij schaamde hij zich voor zijn gevoelens.. Hoe het echt zit zal ik nooit weten.

Op dit moment ben ik om die reden er even klaar mee. Het komt wel ooit. Ik denk dat het na mijn operatie minder awkward zal zijn. Een normale straight guy wil gewoon niet nog een lul zien.

Zijn er hier post ops die hun ervaringen kunnen delen?
Meer dan 20 jaar post op is dat genoeg? maar schijnbaar vertel ik niet wat mensen graag willen horen.
Ik wist niet dat jij 20 jaar pre op bent. Sorry..
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Anon20190122 »

Ik was 18 toen ik bij het VU liep ik ben nu 42 ik ben hier een redelijke oldtimer.
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Hormoonmeisje »

Eros schreef: 25 dec 2018, 23:39
tanisha schreef: 25 dec 2018, 23:33
Hormoonmeisje schreef: 25 dec 2018, 22:54

Dat is een eeuwig discussie puntje binnen de T-gemeenschap. Kunnen hetero cis mannen op non-op transvrouwen vallen? Mijn ervaring is ja, maar jij kan natuurlijk een andere mening toegedaan zijn.

Ik meen dat het minder met je geslachtsdelen te maken heeft en meer met je passabiliteit als vrouw of je als transvrouw al dan niet hetero of bi mannen aantrekt. Maar goed, dat is dan weer mijn visie.
Ik doe totaal geen moeite meer met hetro mannen misschien zegt dat je genoeg!?
Jouw persoonlijke ervaring hoeft niet de dooddoener te zijn voor anderen, Tanisha :) Ik ken zat jongens en mannen die (zeggen dat ze) geen moeite hebben met een trans vriendin als ze die zouden hebben. (Dit zijn overigens wel vaak gasten van mijn leeftijd, dus toch vaak een andere generatie) Het is namelijk vaak wel zo dat ze er meer open voor staan als je heel vrouwelijk oogt en gedraagt, en als ze je beter kennen. Wel even disclaimer dat je dit niet persoonlijk hoeft te nemen: Ik heb geen idee hoedanig vrouwelijk jij eruitziet naar de buitenwereld.
Maar dat jij het hebt opgegeven is jammer, maar dan staat het andere dames hier nog gewoon vrij om dat niet te doen :)
Dat is ook mijn ervaring, dat ze zich vooral bekommeren om hoe vrouwelijk je klinkt en oogt.

Ik heb altijd al een meisjesstem gehad en nooit een adamsappel ontwikkeld, die dingen helpen veel.

Maar een kind voor ze baren kan ik niet en hoewel die mannen van 25-30 nu wel kunnen zeggen dat ze er totaal geen probleem mee hebben, kunnen ze je later wel laten vallen wanneer ze biologische kinderen willen, dat besef ik dan ook weer. Ik ben zelf gedumpt geweest voor het gebrek aan een baarmoeder.

Dus eigenlijk hebben zowel jij als Tanisha gelijk.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Hormoonmeisje »

tanisha schreef: 25 dec 2018, 23:58 Ik was 18 toen ik bij het VU liep ik ben nu 42 ik ben hier een redelijke oldtimer.

Zou het ook een dooddoener voor mijn relaties zijn dat ik ernstige genitale dysforie heb?
Dat is een vraag die ik mezelf wel eens gesteld heb.
Velen vinden het vervelend dat ze me daarbeneden niet mogen aanraken. Een deel daarvan zullen chasers zijn en een deel daarvan zegt dat ze “mij ook willen zien genieten”.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Mannen daten als transvrouw

Bericht door Nisss »

@tanisha ik bedoel post op. Nogmaals mn excuus. Ben net wakker meid...

Over mezelf. Ik ben gelukkig passible met kleren aan. Waar ik me voor schaam zijn mijn borsten (nog steeds te klein) en adamsappel. Ik kreeg groenlicht voor adamsappel reductie bij vu. Dat was inmiddels half jaar geleden en nog steeds aan het wachten. 8 jan moet ik naar de vu en zie dan wel hoe en wat de status is. On te daten gebruik(te) ik badoo. Volgens mij is dat ook een platform voor sexdates en meer ook niet.
Plaats reactie