Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Anon20190516 »

Zaterdag 22 december was ik gezellig samen met Es
Naar Valkenburg,helaas kon Jennifer door persoonlijke omstandigheden niet mee. Ondanks dat ik 2,5 jaar hormonen gebruik en drie jaar als vrouw,mezelf dus, door het leven ga,mijn srs en eerste fase van mijn ffs heb gehad...blijf ik nog steeds erg onzeker over mijn uiterlijk en hoe ik overkom op mensen. Om deze reden kleed ik mezelf nog steeds erg terughoudend ,jeans,blouse en sneakers,of in deze periode laarsjes zonder hak.ook mijn make-up blijft nog steeds zeer bescheiden. Jurkjes en hakken draag ik zelden,misschien 2-3x per jaar als er echt iets bijzonders is waar ik Heen wil. Dit komt ook,omdat ik gewoon te zwaar ben en er eigenlijk gewoon zeker 20 kg af zou mogen ,het meeste zit ook nog eens op mijn buik en heb zwembandjes. Ik doe ook wel aan yoga en wil ook wel meer aan sport doen,maar nachtdienst en vermoeidheid weerhouden mij daarvan. Bovendien ben ik een emo-eter wat resulteert in teveel koekjes en gebakjes en te weinig gezonder eten. Desondanks mijn. Onzekerheid leek het mij leuk om naar de kerstmarkten in Valkenburg en omdat het bijna kerst was,mezelf mooi aan te kleden . Ik droeg een jurkje tot op de knie ,huidkleurige panty’s en laarzen tot de knie met blokhakken(die laarzen waren bij de kerstmarkt een slecht idee,hakken en ongelijk lopende grotten vol met kuilen is een slechte combinatie)Het effect wat dat opleverde was iets waar ik
Niet op had gerekend en waar ik best verbaasd over was.ik heb nogal wat ogen van mannen zien afdwalen naar beneden ,naar mijn benen. Toen we ergens koffie gingen drinken en ik naar het toilet moest en langs een ouder stel aan een tafeltje moest om daar te komen zei de man hardop”zooo daar komt eventjes wat langslopen!” Buiten dat ik dat sexistisch tegenover mij vond,was het ook onbeschoft tegenover zijn vrouw,vond ik. Maar goed:die onzekerheid zal ik nog wel houden ben ik bang,het hoort nu eenmaal een beetje bij me. Ik haat mezelf niet meer zo erg als voorheen ,maar de aandacht die ik kreeg vond ik ook nogal overdreven en raar,omdat ik mezelf echt niet heel aantrekkelijk vind.misschirn dat mijn zelfbeeld nog veranderd als ik volgend jaar de volgende fase van mijn ffs heb gehad bij Brigitte,we zullen zien.
Iedereen vast een goede jaarwisseling (voor ik het vergeet)en een mooi 2019
Liefs Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Hormoonmeisje »

Rikki schreef: 30 dec 2018, 12:31 Zaterdag 22 december was ik gezellig samen met Es
Naar Valkenburg,helaas kon Jennifer door persoonlijke omstandigheden niet mee. Ondanks dat ik 2,5 jaar hormonen gebruik en drie jaar als vrouw,mezelf dus, door het leven ga,mijn srs en eerste fase van mijn ffs heb gehad...blijf ik nog steeds erg onzeker over mijn uiterlijk en hoe ik overkom op mensen. Om deze reden kleed ik mezelf nog steeds erg terughoudend ,jeans,blouse en sneakers,of in deze periode laarsjes zonder hak.ook mijn make-up blijft nog steeds zeer bescheiden. Jurkjes en hakken draag ik zelden,misschien 2-3x per jaar als er echt iets bijzonders is waar ik Heen wil. Dit komt ook,omdat ik gewoon te zwaar ben en er eigenlijk gewoon zeker 20 kg af zou mogen ,het meeste zit ook nog eens op mijn buik en heb zwembandjes. Ik doe ook wel aan yoga en wil ook wel meer aan sport doen,maar nachtdienst en vermoeidheid weerhouden mij daarvan. Bovendien ben ik een emo-eter wat resulteert in teveel koekjes en gebakjes en te weinig gezonder eten. Desondanks mijn. Onzekerheid leek het mij leuk om naar de kerstmarkten in Valkenburg en omdat het bijna kerst was,mezelf mooi aan te kleden . Ik droeg een jurkje tot op de knie ,huidkleurige panty’s en laarzen tot de knie met blokhakken(die laarzen waren bij de kerstmarkt een slecht idee,hakken en ongelijk lopende grotten vol met kuilen is een slechte combinatie)Het effect wat dat opleverde was iets waar ik
Niet op had gerekend en waar ik best verbaasd over was.ik heb nogal wat ogen van mannen zien afdwalen naar beneden ,naar mijn benen. Toen we ergens koffie gingen drinken en ik naar het toilet moest en langs een ouder stel aan een tafeltje moest om daar te komen zei de man hardop”zooo daar komt eventjes wat langslopen!” Buiten dat ik dat sexistisch tegenover mij vond,was het ook onbeschoft tegenover zijn vrouw,vond ik. Maar goed:die onzekerheid zal ik nog wel houden ben ik bang,het hoort nu eenmaal een beetje bij me. Ik haat mezelf niet meer zo erg als voorheen ,maar de aandacht die ik kreeg vond ik ook nogal overdreven en raar,omdat ik mezelf echt niet heel aantrekkelijk vind.misschirn dat mijn zelfbeeld nog veranderd als ik volgend jaar de volgende fase van mijn ffs heb gehad bij Brigitte,we zullen zien.
Iedereen vast een goede jaarwisseling (voor ik het vergeet)en een mooi 2019
Liefs Rikki
Hey Rikki,

mij lijkt het eerder met een gebrek aan zelfvertrouwen te maken te hebben.

De tweede fase van je FFS kan er wel voor zorgen dat je lekkerder in je vel zit maar het gaat niet je problemen met zelfvertrouwen fixen.
Denk dat je daar misschien best eens met een therapeut over praat.
Het zou kunnen dat die onzekerheid stamt uit het feit dat jij de veranderingen niet ziet die anderen wel zien?

Zelfvertrouwen maakt iemand aantrekkelijk. Het komt van binnenuit.

Ik denk dat je aan het wennen bent aan het leven post-transitie.

Groetjes,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door KeepzD »

Kato, hou je er rekening mee dat mensen soms al verder zijn in het proces van hulp etc en dat er al heel veel gedaan kan zijn aan zelfvertrouwen en andere dingen?
Hierbij kunnen jouw woorden best wel hard opgevat worden, alsof iemand zelf niet alles gedaan heeft om het beter te laten worden, naast operaties.
Operaties zijn over het algemeen voor de meesten een laatste redmiddel, en niet iets waar je zomaar voor kiest om te doen om je zelfvertrouwen op te krikken.
Forever myself
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Hormoonmeisje »

DennisH schreef: 30 dec 2018, 21:17 Kato, hou je er rekening mee dat mensen soms al verder zijn in het proces van hulp etc en dat er al heel veel gedaan kan zijn aan zelfvertrouwen en andere dingen?
Hierbij kunnen jouw woorden best wel hard opgevat worden, alsof iemand zelf niet alles gedaan heeft om het beter te laten worden, naast operaties.
Operaties zijn over het algemeen voor de meesten een laatste redmiddel, en niet iets waar je zomaar voor kiest om te doen om je zelfvertrouwen op te krikken.
Tuurlijk, en dat begrijp ik ook. De operaties pakken de genderdysforie aan.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat een transitie niet alle problemen met zelfvertrouwen oplost en dat het daarom ook nuttig kan zijn om naast de behandeling voor genderdysforie begeleiding te krijgen voor je zelfvertrouwen nuttig kan zijn.

Er zijn veel vrouwen die bloedmooi en vrouwelijk zijn en zichzelf nog lelijk vinden en daardoor issues hebben met hoe de buitenwereld hen ziet.

Je bent zelf meestal niet in staat een objectief oordeel over jezelf te vellen.

Rikki is te hard voor zichzelf. Zij is bang voor hoe de buitenwereld haar ziet, terwijl de buitenwereld blijkbaar gewoon een mooie vrouw ziet.

In zo een geval kan wat hulp van een therapeut of life coach wel zinvol zijn.

Change the way you look at things and the things you look at change.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door KeepzD »

Met alle respect, je kent Rikki en haar situatie totaal niet, maar weet al wel een compleet oordeel over haar (en haar problemen) te vellen.
Ik vind dat je daarin te ver vooruit loopt.
Laat iemand zelf beslissen wat goed is voor hem of haar, en ga vooral niet invullen of ze iets nodig heeft. Ik denk dat een ieder dat zelf prima kan bepalen, en ik weet dat Rikki in dit geval dat ook uitgebreid doet/gedaan heeft.

Bij deze dus nogmaals het uitdrukkelijke verzoek om niet zomaar dingen in te vullen en een ander in zijn waarde te laten in je reacties. Op deze manier doe je mensen behoorlijk zeer, waar dit helemaal niet nodig is.
Forever myself
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Hormoonmeisje »

DennisH schreef: 30 dec 2018, 21:32 Met alle respect, je kent Rikki en haar situatie totaal niet, maar weet al wel een compleet oordeel over haar (en haar problemen) te vellen.
Ik vind dat je daarin te ver vooruit loopt.
Laat iemand zelf beslissen wat goed is voor hem of haar, en ga vooral niet invullen of ze iets nodig heeft. Ik denk dat een ieder dat zelf prima kan bepalen, en ik weet dat Rikki in dit geval dat ook uitgebreid doet/gedaan heeft.

Bij deze dus nogmaals het uitdrukkelijke verzoek om niet zomaar dingen in te vullen en een ander in zijn waarde te laten in je reacties. Op deze manier doe je mensen behoorlijk zeer, waar dit helemaal niet nodig is.
Ok, boodschap begrepen.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Anon20190516 »

Lieve Dennis,wat fijn dat je voor mij opkomt,je bent een schat. Maar....ik voel me helemaal niet aangevallen of iets dergelijks hoor..Kato,onzekerheid is iets waar ik mijn hele leven al loop,ik loop al een hele poos bij een psychologe en niet alleen hiervoor. Mijn onzekerheid uit zich onder andere in dwangneurose,waarbij ik meerdere keren telkens opnieuw de deuren check of ik de deur goed op slot draaide of het koffiezetapparaat uitstaat.jouw advies was goed bedoeld,dus niks ergs aan de hand hoor. Dennis is bezorgd om mij en daar ben ik blij om. Mijn familie namelijk niet,mijn zus en broers heb ik al ruim een jaar niet gezien ,ze waren niet in het ziekenhuis na de srs en daarna ook niet.het is fijn om te weten dat er nog mensen om mij geven... ik heb nieuwe zusjes..Jennifer en Es. Dennis is mijn beschermende broer.nog even over mijn stukje:ik dacht vroeger op vrouwen te vallen,dat ik op een gegeven moment mannen leuk bleek te vinden was al een heftige gewaarwording,maar dat ze mij aantrekkelijk vinden is nog eventjes wennen. Ik ben gewend om mezelf zo onzichtbaar mogelijk te maken,dat vond ik het prettigste. Ik moet nog wennen aan de aandacht die ik nog krijg. Dat is alles ...please maak er allebei niet zo’n punt van,dat doe ik ook niet... liefs Rikki
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Anon20190516 »

Ik blijf wel bij mijn punt dat ik het disrespectvol tegen over mij en de vrouw van die mijnheer in dat koffietentje hoe hij over mij praatte,dat vind ik gewoon niet netjes. Ik ben tenslotte geen lustobject ofzo
Offline
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Hormoonmeisje »

Rikki schreef: 30 dec 2018, 22:36 Ik blijf wel bij mijn punt dat ik het disrespectvol tegen over mij en de vrouw van die mijnheer in dat koffietentje hoe hij over mij praatte,dat vind ik gewoon niet netjes. Ik ben tenslotte geen lustobject ofzo
Ja, heb ik ook vaak mee te maken. Ik negeer ze dan gewoon. Na een aantal jaar heb ik gewoon de wil niet meer om voor zulke mensen energie op te brengen. Doe gewoon of ze lucht zijn. Dan houden ze vanzelf wel op.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Anon20190501 »

Hormoonmeisje schreef: 30 dec 2018, 21:29 De operaties pakken de genderdysforie aan.
Grapjas.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)