Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Anon20190516 »

tanisha schreef: 31 dec 2018, 11:58
Rikki schreef: 30 dec 2018, 22:36 Ik blijf wel bij mijn punt dat ik het disrespectvol tegen over mij en de vrouw van die mijnheer in dat koffietentje hoe hij over mij praatte,dat vind ik gewoon niet netjes. Ik ben tenslotte geen lustobject ofzo
Dat is het nu juist voor de meeste mannen ben je als vrouw wel een lust opject!

Dit is idd en kwestie van gewenning en een spel met mannen als je er goed in bent doen ze alles voor je van een deur openhouden tot noem het maar op.....

Als je als vrouw geboren was is dit er met de paplepel ingegoten door middel van opvoeding sprookjes enzovoort.
Het is voor ons iets totaal nieuws wat je helemaal opnieuw moet leren wij hebben juist de andere kant er met de paplepel in gegoten gekregen.
Ik vind dit overigens wel erg zwart/wit gesteld,Tanisha... ik ken genoeg mannen die wel
Normaal zijn en vrouwen niet als een ding zien. En ja,die personen kende ik ook voor mijn transitie al. Niet alle mannen zien vrouwen als een stuk vlees, net zo goed dat niet elke vrouw de hele dag met haar uiterlijk bezig is.het lijkt mij nou niet echt een goed idee om ons bezig te gaan houden met stereotypering
Groetjes Rikki
Offline
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Anon20190122 »

Ik schreef ook de meeste mannen en ik scheer niet iedereen over een kam.

Ik ken ook hele lieve mannen die absoluut zeer respectvol zijn tegenover vrouwen.

Maar goed misschien heb ik wel wat te veel van het verkeerde soort ontmoet.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Anon20210626 »

Gelukkig is dat ook zo en van die mannen heb je geen 'last' . Dat is het overgrote merendeel .
Dan blijven er genoeg over om toch even in de gaten te houden .

Maar , ik heb een dochter en ik denk jij dat ik haar niet een beetje leer om op haar hoede te zijn ?
Ik heb bepaalde dingen 'the hard way 'geleerd en dat komt mede door de ommekeer .

Ieder meisje leert toch , misschien zelfs onbewust , om bepaalde situaties te vermijden . Dat zijn dingen die jongens aan zich voorbij laten gaan.
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Anon20190508 »

Hadden hier laatst in de chat nog een gesprek over met wat mensen :) Een tijd terug heeft Mr.X een topic gewijd aan het onderwerp van hoe opvoeding verschil kan maken, voornamelijk tussen MtFs en FtMs. viewtopic.php?f=7&t=5669
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Anon20190122 »

Opvoeding doet zeker een hoop daar heb jij helemaal gelijk in.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Wolfy_girl »

Sigrid schreef: 31 dec 2018, 18:35
Hormoonmeisje schreef: 31 dec 2018, 11:24
Sigrid schreef: 31 dec 2018, 07:35

Grapjas.
???
Rude much.
Hoezo? De eerste chirurg die in staat is om genderdysforie weg te snijden mag direct bij mij beginnen. Quod non, niet dus.
Dus omdat het bij jou niks heeft uitgehaalt kan het voor geen andere transgender dysforie verlichten? Oke dan.

Ik bedoel, natuurlijk gaat dysforie nooit helemaal weg, dat weten we allemaal denk ik wel (de wat oudere transgenders zeker). Maar om te suggereren dat een operatie niks of weinig uithaalt vind ik een beetje ver gaan. Dat is nou juist de reden waarom die operaties voor ons beschikbaar zijn.
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Hormoonmeisje »

Wolfy_girl schreef: 01 jan 2019, 23:35
Sigrid schreef: 31 dec 2018, 18:35
Hormoonmeisje schreef: 31 dec 2018, 11:24

???
Rude much.
Hoezo? De eerste chirurg die in staat is om genderdysforie weg te snijden mag direct bij mij beginnen. Quod non, niet dus.
Dus omdat het bij jou niks heeft uitgehaalt kan het voor geen andere transgender dysforie verlichten? Oke dan.

Ik bedoel, natuurlijk gaat dysforie nooit helemaal weg, dat weten we allemaal denk ik wel (de wat oudere transgenders zeker). Maar om te suggereren dat een operatie niks of weinig uithaalt vind ik een beetje ver gaan. Dat is nou juist de reden waarom die operaties voor ons beschikbaar zijn.
We weten natuurlijk ook niet hoe haar ingrepen verlopen zijn en wat hormonen nog voor haar gedaan hebben of niet gedaan hebben, dat moet ik er wel bij zeggen.

Maar op jongere leeftijd in transitie gaan, dan kan de dysforie inderdaad zo goed als volledig verdwijnen.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Wolfy_girl »

Hormoonmeisje schreef: 02 jan 2019, 00:12
Wolfy_girl schreef: 01 jan 2019, 23:35
Sigrid schreef: 31 dec 2018, 18:35

Hoezo? De eerste chirurg die in staat is om genderdysforie weg te snijden mag direct bij mij beginnen. Quod non, niet dus.
Dus omdat het bij jou niks heeft uitgehaalt kan het voor geen andere transgender dysforie verlichten? Oke dan.

Ik bedoel, natuurlijk gaat dysforie nooit helemaal weg, dat weten we allemaal denk ik wel (de wat oudere transgenders zeker). Maar om te suggereren dat een operatie niks of weinig uithaalt vind ik een beetje ver gaan. Dat is nou juist de reden waarom die operaties voor ons beschikbaar zijn.
We weten natuurlijk ook niet hoe haar ingrepen verlopen zijn en wat hormonen nog voor haar gedaan hebben of niet gedaan hebben, dat moet ik er wel bij zeggen.

Maar op jongere leeftijd in transitie gaan, dan kan de dysforie inderdaad zo goed als volledig verdwijnen.
Tuurlijk, maar zelfs als genderkind wil je denk ik later wel een SRS ondergaan (in de meeste gevallen). Dat is ook niet zomaar; dat is ook om dysforie tegen te gaan, hoe klein dat ook mag zijn.
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Hormoonmeisje »

Wolfy_girl schreef: 02 jan 2019, 01:05
Hormoonmeisje schreef: 02 jan 2019, 00:12
Wolfy_girl schreef: 01 jan 2019, 23:35

Dus omdat het bij jou niks heeft uitgehaalt kan het voor geen andere transgender dysforie verlichten? Oke dan.

Ik bedoel, natuurlijk gaat dysforie nooit helemaal weg, dat weten we allemaal denk ik wel (de wat oudere transgenders zeker). Maar om te suggereren dat een operatie niks of weinig uithaalt vind ik een beetje ver gaan. Dat is nou juist de reden waarom die operaties voor ons beschikbaar zijn.
We weten natuurlijk ook niet hoe haar ingrepen verlopen zijn en wat hormonen nog voor haar gedaan hebben of niet gedaan hebben, dat moet ik er wel bij zeggen.

Maar op jongere leeftijd in transitie gaan, dan kan de dysforie inderdaad zo goed als volledig verdwijnen.
Tuurlijk, maar zelfs als genderkind wil je denk ik later wel een SRS ondergaan (in de meeste gevallen). Dat is ook niet zomaar; dat is ook om dysforie tegen te gaan, hoe klein dat ook mag zijn.
Ja, dat bedoelde ik ook. Na de transitie heeft een genderkind gewoon het lichaam van een cis vrouw.
Terwijl dat bij een transvrouw die na de puberteit in transitie gaat vaak niet zo is. Bij het genderkind zijn ook puberteitsremmers toegediend etc.

Ik bedoelde dat wij de resultaten van Sigrid haar transitie niet kennen en dat we dus niet over haar dysforie kunnen spreken, want we weten niet of en wat de hormonen gedaan hebben en of en wat operaties gedaan hebben in haar geval. Maar zij kan niet voor andere transvrouwen spreken. Zij projecteert haar ervaringen op anderen. Terwijl een transvrouw die meer geluk heeft gehad weleens kan zeggen: “ik heb geen dysforie meer post-transitie” want die successen bestaan ook en worden onderbelicht.

Maar er zijn dingen waar hormonen en operaties niets aan kunnen veranderen. Grote handen, brede schouders, grote voeten. En die bepalen ook mee iemand’s passabiliteit. De haarlijn en de nekspieren kunnen ook iemand’s geboortegeslacht prijsgeven en als de hormonen weinig vetverdeling teweeg brachten dan blijven die dingen onveranderd en kunnen dus nog dysforie veroorzaken.

Kortom, ik heb begrip voor Sigrid’s persoonlijke dysforie maar waar ik me aan erger is dat ze haar situatie van persisterende dysforie na transitie, op anderen projecteert, althans die indruk geeft ze.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Ervaringen waar ik nog steeds aan moet wennen

Bericht door Wolfy_girl »

Het is net alsof iedereen verschillend is en je eigenlijk geen overweldigende verklaringen kan maken over iets zo verschillend als genen / biologie. ;)