Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door EmmaJJ »

Ik eigenlijk nooit.
Maar dat is vooral beleefdheid.
Want ik vermoed wel dat sommige mensen het zien.
Tot mijn grote geluk passeer ik in sommige situaties, dwz dat niemand iets vermoed. Dat vind ik nog steeds cadeautjes.
Het is vervelend om misgenderd te worden, maar ik maak er nooit een probleem van
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Hormoonmeisje »

J.J. schreef: 05 jan 2019, 21:34 Ik eigenlijk nooit.
Maar dat is vooral beleefdheid.
Want ik vermoed wel dat sommige mensen het zien.
Tot mijn grote geluk passeer ik in sommige situaties, dwz dat niemand iets vermoed. Dat vind ik nog steeds cadeautjes.
Het is vervelend om misgenderd te worden, maar ik maak er nooit een probleem van
Ik vind jou juist heel passabel, Emma!
Het videootje op je website, daar zie ik dus gewoon een vrouw in hoor, zowel qua uiterlijk als qua stem.
Volgens mij ben je gewoon kritisch voor jezelf :)
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door EmmaJJ »

Hormoonmeisje schreef: 05 jan 2019, 21:43
J.J. schreef: 05 jan 2019, 21:34 Ik eigenlijk nooit.
Maar dat is vooral beleefdheid.
Want ik vermoed wel dat sommige mensen het zien.
Tot mijn grote geluk passeer ik in sommige situaties, dwz dat niemand iets vermoed. Dat vind ik nog steeds cadeautjes.
Het is vervelend om misgenderd te worden, maar ik maak er nooit een probleem van
Ik vind jou juist heel passabel, Emma!
Het videootje op je website, daar zie ik dus gewoon een vrouw in hoor, zowel qua uiterlijk als qua stem.
Volgens mij ben je gewoon kritisch voor jezelf :)


Wow!
Dank je
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Blue »

Aan de telefoon word ik standaard misgendered daarom heb ik ook een enorme hekel aan telefoneren en geef ik de voorkeur aan mail/skype of anders face to face contact.
Maar normaal gesproken gaat het bij onbekenden meestal wel goed, het wil nog wel eens fout gaan als ik gesprekken moet voeren, het is eigenlijk altijd mijn stem die me nekt en niet mijn uiterlijk.
Laatst besprak ik bij de autodealer wat er aan mijn auto gedaan was, het was in eerste instantie gewoon mevrouw (en de mensen onderling : helpt u mevrouw even) Maar toen ik moest overleggen en mijn stem gebruiken was het snel over met de pret en werd het ineens mijnheer, ik moet er wel bij vertellen dat ik toen niet opgemaakt was en ook geen uitgesproken vrouwelijke kleding droeg (wel dameskleding maar gewoon jeans en donkerblauwe neutraal ogende winterjas) Ik zeg er meestal maar niets van maar ondertussen voel ik mijn bloed koken, ik moet dan ook mijn best doen om niet boos te kijken want dat maakt mijn uiterlijk juist mannelijker.

Bij bekenden die mij lang voor mijn transitie al kennen gaat het nog wel regelmatig verkeerd, vaak vergissing waarbij men zichzelf snel corrigeert.
En een enkeling die pertinent weigert om me als vrouw te zien/aan te spreken maar met deze mensen probeer ik het contact tot een minimum te beperken.
Irisaperture
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 okt 2018, 19:22
Gender: Trans MtF

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Irisaperture »

Midden oktober 2018 kwam ik, na bezorgdheid van mijn huisarts 6 uur lang op de spoedeisende hulp te liggen met klachten die (uiteindelijk) gewoon een ontzettend heftige buikgriep bleken te zijn, maar door gebrek aan ervaring van mijn huisarts met bijvoorbeeld de remmer in combinatie met het (weliswaar kleine) risico op trombose aangezien werd voor mogelijke trombose in mijn darmen.

Aangezien er natuurlijk van die domeinen zijn voor sommige artsen kwamen er 2-3, misschien wel 4 verschillende mensen aan mijn bed.
Omdat ik mijn naam en geslacht nog niet officieel heb laten wijzigen maar een behoorlijk behulpzame en begripvolle receptiemedewerkster bij een polikliniek een keer vroeg of ik soms de roepnaam Iris in mijn dossier (die van oorsprong leeg was, omdat mijn voornaam genoeg was) wilde laten opnemen, gebeurde het daardoor dat de ene arts Meneer [achternaam] gebruikte, de andere mevrouw [achternaam], weer een ander mijn oude naam Alex en weer een ander alleen Iris.

Op het moment in kwestie maakte het mij absoluut niet meer uit, ik had zo'n pijn dat ik niet meer rechtop kon lopen of staan.
Achteraf kon ik er ook wel om lachen, al was het maar vanwege de vraag van een patiënte (ik denk dat ze 13 of 14 was) die was binnengebracht en tegenover mij kwam te liggen en de geslachts- en naamwisseling opviel en op een gegeven moment toen de doktoren weg waren er lekker direct zoiets uitknalde van "The fuck is er met jou naam aan de hand!?"
Een van de flauwste grappen die er mogelijk is in omroepland: "Iris...MINDER IRIS!!"
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Marica »

Laatste wapenfeitje van misgendering was vorige week bij een telefoontje van de Nederlandse Loterij om het Miljoenenspel op te zeggen. Ik heb haar 5 keer moeten verbeteren, dus een begrijpend luisteren cursus zou geen weggegooid geld zijn.

Ik sprak met een mid lage vrouwenstem die volgens mijn logopedist prima voor vrouwelijk door kan gaan. Ik snap dus niet wat er mis ging in dat telefoongesprek.

In het dagelijkse leven op straat maak ik nooit een misgendring mee, ook al zie ik er niet helemaal vrouwelijk uit, ik doe mijn best met kleding en make up. Soms geven je bewegingen het en weg, het zijn soms de kleine dingetjes die ik niet eens doorheb. In het begin had ik dat wel met hoe ga je zitten als je een knielengte rokje of jurkje draagt. Gelukkig gaf mijn vrouw tips zodat dat soort momentjes tot het verleden gaat behoren.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Wolfy_girl »

Ik ben voor het eerst bij een nieuwe werkplek geweest vandaag (gisteren alweer, technisch gezien). Het is best redelijk onder de mensen, en ik ben gelukkig geen enkele keer aangesproken als vent.

Toch gaat mijn dysforie dan weer parten spelen; als het zo van een leien dakje gaat, denk ik vaak dat mensen mij misschien alleen met "zij" aanspreken om mij een plezier te doen maar niet omdat ze het ook echt zien. Of wat als mijn werkbegeleidster het al wist en dat tegen mijn collega's vertelt heeft voordat ik kwam? Waarschijnlijk is dit wel te verklaren als paranoia, maar dit soort gedachtes blijven soms lastig om los te laten voor mij.
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Freedom »

Het gebeurt me nog zo nu en dan, gelukkig is het niet vaak. Ik had me wel vergist in hoe lang het zou duren voordat ik niet meer (veel) misgendered zou worden - ik hoopte zo dat dit na een aantal maanden/half jaar testo klaar zou zijn. Niet dus :) ik ben nu ruim anderhalf jaar aan de testosteron en heb er nog weleens mee te maken. Of ik word als homo gelezen (en uitgescholden). Ik concentreer me gewoon voornamelijk op de leuke momenten, die wegen veel zwaarder. Zoals in een café waar ik vaker kom; daar word ik begroet met "hey man" of met een broederlijke 'boks'. Al kan ik niet ontkennen dat misgendered worden met momenten nog wel hard aan kan komen en dat ik er soms van schrik.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Yasmine
Berichten: 123
Lid geworden op: 25 nov 2013, 12:26
Gender: Vrouw

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Yasmine »

Irisaperture schreef: 15 jan 2019, 07:53
Achteraf kon ik er ook wel om lachen, al was het maar vanwege de vraag van een patiënte (ik denk dat ze 13 of 14 was) die was binnengebracht en tegenover mij kwam te liggen en de geslachts- en naamwisseling opviel en op een gegeven moment toen de doktoren weg waren er lekker direct zoiets uitknalde van "The fuck is er met jou naam aan de hand!?"
😂😂😂 Geweldig
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Anon20190712 »

Het duurde zeker anderhalf jaar aan de testo voordat mensen niet meer twijfelde. Ik leef sindsdien 'stealth' tegenover veel vrienden, schoonfamilie, werk etc. Toevallig ben ik een week terug op 2 achtereenvolgende dagen een keer mevrouw/zij genoemd. Dan vraag ik me toch af, hoe dan. Inhammen van jewelste, 2 weken niet geschoren, borsthaar dat overgaat richting nek/gezicht, geen tieten, geen verwijfde kleding, lagere stem dan m'n man heeft... Er is na al die tijd testo echt weinig vrouwelijks meer aan. Tegenwoordig doet het me dan ook meer dan vroeger. Toen kon ik nog denken 'balen, maar zo zie ik er ook nog uit'. Maar nu...Wat voor maf soort vrouw zien ze dan?!
Plaats reactie