Nieuwe chat! Zie dit topic.

Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Mr.X »

Het misgenderen ging eigenlijk al binnen een paar maanden na start HRT van een paar keer per maand naar nooit meer. Nu 5 jaar later gebeurd het alleen nog door familie (vaak oude mensen zoals opa's en oma's) die nog vast zitten in het verleden. Nieuwe mensen doen het niet.

Ik heb wel het vermoeden dat het misgenderen voor FtMs minder is, of sneller minder wordt na start HRT, dan voor MtFs.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Anon20190508 »

Mr.X schreef: 02 jan 2019, 22:12 Ik heb wel het vermoeden dat het misgenderen voor FtMs minder is, of sneller minder wordt na start HRT, dan voor MtFs.
Komt denk ik doordat FtMs er vaak gewoon uitzien als jonge jongens, MtFs hebben toch helaas vaak de botstructuur in hun gezicht die tegenzit.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Emma »

Hormoonmeisje schreef: 02 jan 2019, 21:54
Emma schreef: 02 jan 2019, 21:39 Verplaatst naar “Dagelijks leven”. @Hormoonmeisje wil je even opletten in welk forum je dingen post?
Ja, doe ik, maar ik vind het weleens verwarrend waar waar nu thuishoort omdat sommige dingen in meerdere subfora passen.
Het ‘hoe voelt dat nou’ subforum gaat over wat je zelf denkt en voelt. Niet over wat je in het dagelijks leven meemaakt.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Eva »

Weet je, een jaar of wat geleden leerde in mijn nieuwe schoonfamilie kennen. Heel goede vrienden mee geworden. Is toch wel een aardige ervaring als je schoonmoeder niet meer dan vijf maanden ouder is. Ze is inmiddels mijn beste vriendin.

Maar, zei ze bij de eerste kennismaking: “Weet je, Eva, jou kennen we als wie je bent. We hebben geen historie met jou, je bent gewoon Eva voor ons en dat is makkelijk. Maar ik had een zoon, op wie ik trots was, en ben! En hij is nu mijn dochter. Ik vergis me nog wel eens. Ik doe mijn best en ik houd evenveel van haar als van die zoon die ik had, maar neem me niet kwalijk als ik me soms vergis en over ‘hem’ spreek.”

Echt, ik houd zielsveel van mijn schoonmoeder en haar lieve man. Nooit kan ik het ze kwalijk nemen als ze mijn vrouw misgenderen. Gebeurt overigens nog hoogst zelden.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Sara »

Eros schreef: 02 jan 2019, 21:14 Ik wou al reageren, maar toen zag ik al dat je eindigde met 'dit is voor mensen die al even in transitie zijn' :P :lol:
Sinds wanneer reageren mensen hier op het onderwerp zoals dat wordt voorgesteld in de beginpost? 😁

Geen transitie hier, wel al een aantal jaren wat ‘RLE’ opgebouwd met buitenstaanders 😉 Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in levenden lijve ben misgenderd. Het is niet dat anderen ‘het’ niet zien, maar ik denk dat ik de boodschap duidelijk genoeg overbreng, waardoor anderen op zijn minst het fatsoen of de beleefdheid hebben om me niet als meneer aan te spreken. Mevrouw is overigens ook redelijk zeldzaam, maar we zijn uiteraard hypergevoelig voor elke uiting van anderen over hoe ze ons zien, met name op het vlak m/v/x.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Emma »

Hormoonmeisje schreef: 02 jan 2019, 21:53
Dus misgenderen als een soort drukmiddel zeg maar?
Geen idee.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Hrafn »

Ik word eigenlijk standaard gemisgendered, alhoewel ik een half jaar aan de HRT ben krijg ik nog steeds 'mevrouw' te horen. Nog irritanter in het ziekenhuis netjes als meneer opgeroepen worden en dan 'oh, sorry mevrouw' te horen als ik opsta! Grrrr! Voor een jonge jongen kan ik niet doorgaan want ik word dit jaar vijftig.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Anon20190122 »

Hormoonmeisje schreef: 02 jan 2019, 21:47
Eva schreef: 02 jan 2019, 21:45 Ow...
Nou, gewoon met een betaalkaart afrekenen. Met pincode en zo.
Ah, pinnen op die manier. Wat voel ik mij nou toch een achterlijk wijf door die vraag te stellen :$
& dan zeggen dat wij Belgen al weleens als wereldvreemd gezien worden. Nu heb ik dat stereotype nog kracht bijgezet met mijn domme taalvraag :$
Een Belgische ex collega van vos Logistics heeft mij anders iets geleerd wat ik nog altijd gebruik hij zij: als iets niet jou zaak is moet je er geen geld insteken want dan is het bij voorbaat een verloren zaak.
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Hormoonmeisje »

tanisha schreef: 02 jan 2019, 23:31
Hormoonmeisje schreef: 02 jan 2019, 21:47
Eva schreef: 02 jan 2019, 21:45 Ow...
Nou, gewoon met een betaalkaart afrekenen. Met pincode en zo.
Ah, pinnen op die manier. Wat voel ik mij nou toch een achterlijk wijf door die vraag te stellen :$
& dan zeggen dat wij Belgen al weleens als wereldvreemd gezien worden. Nu heb ik dat stereotype nog kracht bijgezet met mijn domme taalvraag :$
Een Belgische ex collega van vos Logistics heeft mij anders iets geleerd wat ik nog altijd gebruik hij zij: als iets niet jou zaak is moet je er geen geld insteken want dan is het bij voorbaat een verloren zaak.
En hoe is die anecdote toepasbaar op dit topic?

Groetjes,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Anon20190122 »

Haha dat Belgen absoluut niet wereld vreemd zijn!