Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Plaats reactie
Bregje
Berichten: 243
Lid geworden op: 05 okt 2015, 22:12
Gender: Vrouw

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Bregje »

Zeker ik heb ook gezegd dat het hem niks aan gaat.
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Vethrvolnir »

verkoper aan de deur : " bent u de vrouw des huizes? " antwoord " nee.. " sluit de deur . 🤨
:shock:
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Marica »

" Mevrouw, u kunt uw boodschappen alvast op de band van kassa 6 leggen."

Erg fijn begin van de dag. Het overkomt mij eigenlijk niet meer dat ik misgenderd wordt
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Lokien
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2019, 16:10
Gender: Vrouw

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Lokien »

Mijn vrouw en ik, toen we vandaag in de Leidsestraat werden aangesproken: ladies..... dat is nog steeds zo fijn om te horen.

Ik word ook nog maar sporadisch misgendered, alleen als ik niet goed oplet met mijn stem, of als ik moet bulderlachen, dan gaat het ook nog altijd te diep. En mijn schoonmoeder, die blijft mij 'hem' en 'hij' noemen, zelfs als ik een push up bh aan heb... :?
The wisest men follow their own direction
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Nate_0 »

Deze week twee keer, jammer genoeg.
meerdere zakken met zaagsel
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Jeste »

Laatst kwam er, toen ik 's nachts uit was, iemand naar mij toe en die vroeg gelijk "Ben jij een meisje of een jongen?". Op dat moment was ik toevallig net met iemand aan het praten over genderstereotiepen. Mijn antwoord was gelijk dat ik dat niet ben. wat voor enige verwarring zorgde. De vraag was dus "Ben jij een meisje of een jongen?". Nee is dan het juiste antwoord, want ik ben geen meisje of jongen. Degene die de vraag stelde verwachtte echter dat ik zou antwoorden "ik ben een meisje" of "ik ben een jongen".
Toch wist degene het blijkbaar wel, want toen die enige uitleg gaf aan mijn gesprekspartner, die het niet helemaal had gevolgd, begon het met "Ik vroeg aan haar of.....".
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
intrans
Berichten: 700
Lid geworden op: 29 mar 2013, 17:06
Gender: Trans MtF

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door intrans »

Qua uiterlijk word ik niet meer misgenderd, maar wel heel soms nog als ik mijn stem vergeet hoog op te zetten. Het boeit me eigenlijk 0,0% meer. Na 7+ jaar hrt sta ik er niet meer bij stil. Ik leef in een omhulsel waarmee ik “eindelijk” redelijk tevreden ben, als ik maar goed in me vel zit. Al denkt iemand dat ik een alien ben, het zal me een worst wezen. De begin jaren van iemands transitie spelen zulk soort dingen nog meer op de voorgrond maar probeer die angst los te laten, scheelt zoveel!
Sarina
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jan 2020, 13:54
Gender: Trans MtF

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Sarina »

In mijn woonplaats en op mijn werk heb ik daar bijna dagelijks mee te maken, er zijn ook mensen die het extra doen, en het liefst als er anderen bij zijn. Vreemde mensen (vooral kleine kinderen) zien mij soms ook als een man, daarom draai ik mijn hoofd weg, zodat niemand mij in mijn gezicht kan kijken. Ik heb het zelfs al eens meegemaakt dat een totaal vreemde mij in mijn gezicht aanraakte om te voelen of er een baard zat, hoe brutaal kun je zijn. En de reden van dit alles is dat een transitie uit veel meer bestaat dan alleen het geslachtsorgaan aanpassen, maar...... daar moet je een goed gevulde portemonnee voor hebben en die heb ik niet. Ik ben maar een schoonmaker (met een HBO-diploma geneeskunde) die te werk is gesteld in een bedrijf waar alleen mensen werken met een verstandelijke beperking. Mijn hele leven is naar de mallemoer.
Welkom op mijn profiel :hbeat:
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door KeepzD »

Sarina schreef: 25 jan 2020, 06:25 In mijn woonplaats en op mijn werk heb ik daar bijna dagelijks mee te maken, er zijn ook mensen die het extra doen, en het liefst als er anderen bij zijn. Vreemde mensen (vooral kleine kinderen) zien mij soms ook als een man, daarom draai ik mijn hoofd weg, zodat niemand mij in mijn gezicht kan kijken. Ik heb het zelfs al eens meegemaakt dat een totaal vreemde mij in mijn gezicht aanraakte om te voelen of er een baard zat, hoe brutaal kun je zijn. En de reden van dit alles is dat een transitie uit veel meer bestaat dan alleen het geslachtsorgaan aanpassen, maar...... daar moet je een goed gevulde portemonnee voor hebben en die heb ik niet. Ik ben maar een schoonmaker (met een HBO-diploma geneeskunde) die te werk is gesteld in een bedrijf waar alleen mensen werken met een verstandelijke beperking. Mijn hele leven is naar de mallemoer.
*offtopic*

Hoi Sarina,
Vooral even uit nieuwsgierigheid, je geeft aan dat je een HBO diploma in de geneeskunde hebt. Wat houdt je tegen om hier weer wat mee te gaan doen en om je heen te gaan kijken naar een andere baan? Bijscholing zal wss wel nodig zijn maar "we" springen om mensen in de zorg erbij..
Forever myself
Sarina
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jan 2020, 13:54
Gender: Trans MtF

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Sarina »

Hoi Dennis, Binnenkort word ik 60 jaar en kan me nu geen overstap meer veroorloven, jammer want ik zou graag als verpleegkundige willen werken. Het enige wat ik nu ermee doe is het leiden van een reanimatieteam in onze buurt, het plannen van lessen over reanimatie en defibrillatie en het werven van vrijwilligers voor ons buurtnetwerk
Welkom op mijn profiel :hbeat:
Plaats reactie