Nieuwe chat! Zie dit topic.

Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Fiona
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2015, 23:02
Gender: Vrouw

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Fiona »

Voordat ik in transitie ging werd ik wel eens misgendered maar dat vond ik toen nooit zo erg natuurlijk. Nu word ik nooit meer misgendered. Kinderen vragen nu aan mijn cis vrouw of ze een meneer of een mevrouw is.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Anon20190122 »

In persoon nooit door de telefoon de helft van de tijd wel als ik dan vertel dat ik weet dat ik een rokersstem heb maar het toch echt mevrouw is ben ik daar ook weer af.
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Hormoonmeisje »

Zelf word ik nooit misgendered op ongeveer 5 incidenten per jaar na.
Ik spreek dan over buitenstaanders. Mijn familie zegt natuurlijk gewoon hij, of het wanneer ik er niet ben.
Voor de rest zien mensen het niet aan mijn uiterlijk, maar soms verraad bepaald aangeleerd gedrag het. Mijn manier van bewegen en kleden verraad het soms wel eens.

Mijn stem is eigenlijk perfect vrouwelijk, nooit gedaald.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Anon20190122 »

Ik heb een twijfelstem met beeld er bij is het duidelijk door de telefoon moeten ze gokken.
Er zijn natuurlijk trucjes voor om tijd te rekken en eerst een goedemorgen/middag/avond te wensen en dan je naam pas te zeggen omdat het eerste deel van het gesprek vrijwel nooit onthouden wordt.
En nee ik heb dit niet zelf verzonnen maar in verkoop training gehad toen ik als vertegenwoordigster werkte.
Het idee er achter was dat de bedrijfsnaam en de aanbieding langer bleven hangen ik gebruik dit nu in mijn voordeel.
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Wolfy_girl »

Ik word nog zelden als man aangesproken. Misschien dat mensen er stiekem achter mijn rug over praten ofzo, maar ja dat weet ik allemaal niet.
Ik heb best geluk gehad, in de zin van mijn biologische opmaak. Ondanks mijn lengte heb ik geen grote handen, brede schouders, grote kaaklijn etc. terwijl ik volgens veel transgenders een "laatkomer" ben (begonnen op mijn 29ste).

Mijn stem is wel het grootste punt waar ik op moet letten. Aan de telefoon was het eigenlijk altijd wel een probleem, maar het afgelopen jaar heb ik eigenlijk bijna nooit meer een telefoongesprek gehad met iemand. Eigenlijk vind ik dat ook wel fijn.

Ik heb van mezelf een verschrikkelijk monotone mid-lage stem, dus ik moet er echt hard aan werken om dit vol te houden. Het is toch een andere manier van je stem gebruiken en je moet jezelf er constant op wijzen om het zo rigoreus mogelijk te trainen. Volgens de KNO arts van het VU heeft mijn stem een hoger bereik dan 160 herz, dus een operatie aan de stembanden kan ik wel vergeten.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Jer158 »

Het is nog 1 keer gebeurd door een vreemde toen ik twee weken aan de HRT zat. Sindsdien alleen nog zo nu en dan door familie e.d., maar het is inmiddels al lang duidelijk dat zij degenen zijn die niet sporen als ze met in het openbaar zij noemen :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Anon20190516 »

Sinds mijn eerste deel ffs is dit drastisch veranderd,hiervoor,hoe ik ook mijn best deed qua kleding en make-up ,toch hoorde ik zo nu en dan mensen op straat,duidelijk en op gehoorsafstand zeggen:”hee,dat is een man!” Dit is nu helemaal over,gelukkig.. zelf ben ik daar behoorlijk verbaasd over,zulke enorme veranderingen bij hoe ik er uit zie,dat had ik zelf eigenlijk ook niet verwacht.ik lijk nog steeds op mezelf,maar met een heel vrouwelijk gezicht. Ik wacht nu op bericht ,wanneer deel 2 van mijn gezicht gedaan kan worden. De nasleep van de operatie vond ik heftig ,maar het absoluut waard. Mijn stem ben ik zelf nog het meest onzeker over(2018 zelfs nog wat extra logopedie lessen gedaan om de puntjes op de I te zetten)maar telefonisch noemt iedereen mij”mevrouw “dus ik denk dat het meer onzekerheid is dan dat mijn stem echt waardeloos is ,zoals ik zelf denk zeg maar..
groetjes Rikki
Offline
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Anon20190508 »

Rikki schreef: 03 jan 2019, 15:00 Mijn stem ben ik zelf nog het meest onzeker over(2018 zelfs nog wat extra logopedie lessen gedaan om de puntjes op de I te zetten)maar telefonisch noemt iedereen mij”mevrouw “dus ik denk dat het meer onzekerheid is dan dat mijn stem echt waardeloos is ,zoals ik zelf denk zeg maar..
Je bent altijd je eigen grootste criticus, he Rikki! Weet bijna 99.9% zeker dat het super meevalt :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Hormoonmeisje »

Rikki schreef: 03 jan 2019, 15:00 Sinds mijn eerste deel ffs is dit drastisch veranderd,hiervoor,hoe ik ook mijn best deed qua kleding en make-up ,toch hoorde ik zo nu en dan mensen op straat,duidelijk en op gehoorsafstand zeggen:”hee,dat is een man!” Dit is nu helemaal over,gelukkig.. zelf ben ik daar behoorlijk verbaasd over,zulke enorme veranderingen bij hoe ik er uit zie,dat had ik zelf eigenlijk ook niet verwacht.ik lijk nog steeds op mezelf,maar met een heel vrouwelijk gezicht. Ik wacht nu op bericht ,wanneer deel 2 van mijn gezicht gedaan kan worden. De nasleep van de operatie vond ik heftig ,maar het absoluut waard. Mijn stem ben ik zelf nog het meest onzeker over(2018 zelfs nog wat extra logopedie lessen gedaan om de puntjes op de I te zetten)maar telefonisch noemt iedereen mij”mevrouw “dus ik denk dat het meer onzekerheid is dan dat mijn stem echt waardeloos is ,zoals ik zelf denk zeg maar..
groetjes Rikki
Wat fijn dat die FFS zo een drastische verandering in levenskwaliteit heeft kunnen brengen voor je, Rikki :)
En dat het ook nog eens gewoon vergoed wordt in Nederland, helemaal top! Hier in België wordt FFS als cosmetisch beschouwd. Zelf heb ik het nooit nodig gehad maar ik ken trans vrouwen wiens leven er veel beter door zou kunnen worden. Alleen kunnen ze het niet bekostigen.

Was het vooral je zijprofiel dan dat mannelijk was en dat nu niet meer is?

Groetjes,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Bas Jo
Berichten: 72
Lid geworden op: 14 aug 2015, 10:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Berlijn

Re: Word jij nog wel eens misgendered door een buitenstaander?

Bericht door Bas Jo »

Ik ben nu bijna 2,5 jaar op testo, 37 jaar oud en wordt eigenlijk de hele tijd misgenderd. Er zijn hele tijden dat ik het los kan laten, omdat ik vermoed dat het een kwestie van tijd is, en er zijn tijden dat ik niet weet waar ik de geduld nog moet zoeken.
Het ligt niet zozeer aan mijn uiterlijk denk ik. De testo heeft mijn schouders breed gemaakt, mijn armen gespierd, mijn heupen klein, mijn haarlijn gevormd. Mastek ligt een jaar achter me. Het is wel zo dat ik lichte huid heb en mijn baardgroei er vast lang over zal doen, bij mijn broer was het ook zo. Ik kleed me ook wel redelijk mannelijk. Maar ik gedraag me niet bijzonder mannelijk, heb geen lage stem, gebruik mijn handen graag en draag oorring en kettingtje. Maar laten we wel wezen, hierin verschil ik evenmin van mijn broer, vader of tal van mijn vrienden!
Waar ik denk dat het wel aan ligt is de context. Ik woon in Berlijn en de mensen zijn hier van vrouwen een breed spectrum aan genderexpressie gewend. En ook heel belangrijk is, ik heb een klein kind. Ik moet me veel begeven in heteronormatieve familieomgevingen waar mensen vooral verwachten dat als er een kind is, daar een vrouw het beste 'bij past'. Ik ken hier in duitsland ook andere transpapas die ook meemaken misgenderd te worden, al hebben ze een baard.
Maar ja, ook alleen op stap, postkantoor, supermarkt, een dakloze die zich bedankt voor de muntjes, allemaal zien ze een vrouw. IDK ik vind het soms echt bizar. Ik denk altijd, "echt?" "je hebt niet eens getwijfeld?"
Ik wens me dat mensen tenminste uit beleefdheid een andere niet hun gender opleggen en een neutrale manier kiezen ze aan te spreken.
P.S. de foto in mijn profiel ben ik niet hoor ;)