Nieuwe chat! Zie dit topic.

Onzekerheid

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Onzekerheid

Bericht door Anon20190516 »

Ik ben nu drie jaar bezig in het traject,vanaf het moment dat ik startte met de diagnostische fase. Inmiddels heb ik de srs er op zitten(november 2017)en fase 1 ffs(september 2018)ik heb mijn stem aardig onder controle en voor de wereld ben ik nu overal “mevrouw”ik leer steeds beter om kleuren enzo op elkaar af te stemmen(vroeger droeg ik zwart ,zwart en zwart.... en soms wat grijs)make up weet ik de basics. Ik laat lekker bij de kapper mijn haren verven en bijhouden. Wimpertjes en wenkbrauwen worden gedaan..maar toch ..............
Ik heb een buik en zwembandjes.....2 tenen met kalknagels die ik met geen mogelijkheid weer goed krijg,grote tenen wijken af naar binnen ,hierdoor durf ik in de zomer geen open schoenen te dragen..kleine tenen zijn de “knokkels”krom,waardoor ik geen fatsoenlijke pumps kan dragen ,omdat mijn tenen afknellen...mijn torso is grover in vergelijking met mijn onderlijf(thanx oude geslacht)hierdoor ziet mijn bovenlijf er lomp uit. Mijn handen hadden wel iets fijner gemogen.borsten en billen zijn te klein,ik heb een licht gebogen rug en mijn heupen hadden wel iets breder mogen zijn.als ik al die mooie vrouwen op straat en op tv zie,denk ik:waarom moet ik er zo lelijk uitzien ??? Ik vraag me af of deze onzekerheid ooit nog overgaat.. ik ben het namelijk mijn hele leven al...ik zou best een leuke man willen,maar ach wat heb ik hem te biede. Geen libido en ik zal nooit de prettypretty cisvrouw voor hem kunnen zijn.
Meeste van de tijd loop ik maar wat met mijn ziel onder mijn arm rond ..dat is ook weer niet erg aantrekkelijk om iemand als ik aan te spreken die er zo down uitziet.ik voel me nog steeds niet mooi,ook al is het heus wel verbeterd hoor,maar ach ach die onzekerheid.....
Rikki
Offline
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Onzekerheid

Bericht door Hormoonmeisje »

Sterkte, lieve Rikki.
Raad weet ik er niet mee maar ik hoop op beterschap voor je.

Als je een babbel wil,
mijn inbox is nooit ver weg.

Oh en als je in Antwerpen bent, kom gerust langs

Xxx

Liefs,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Onzekerheid

Bericht door Tijgertje »

Vraag een doorverwijzing van je huisarts naar een genderpsycholoog.

Deze bijvoorbeeld:

https://psychologenpraktijkdevaart.nl/
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Onzekerheid

Bericht door Hormoonmeisje »

Tijgertje schreef: 03 jan 2019, 15:56 Vraag een doorverwijzing van je huisarts naar een genderpsycholoog.

Deze bijvoorbeeld:

https://psychologenpraktijkdevaart.nl/
Maar haar transitie is afgerond, hoe kan een genderpsycholoog haar nog tot nut zijn?
Ze geeft aan onzekerheid te hebben. Dat is toch niet rechtstreeks aan gender gerelateerd?

Groetjes,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Onzekerheid

Bericht door Anon20190508 »

Ik denk dat het grootste deel van Rikki's onzekerheden zo te horen wel gender-gerelateerd zijn, zeker als zij ze zelf omschrijft als 'ik zal nooit prettypretty als een cisvrouw zijn'. Dus ik denk wel dat een genderpsycholoog zou kunnen helpen, hoor. :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Onzekerheid

Bericht door Anon20190516 »

Tijgertje schreef: 03 jan 2019, 15:56 Vraag een doorverwijzing van je huisarts naar een genderpsycholoog.

Deze bijvoorbeeld:

https://psychologenpraktijkdevaart.nl/
Ik loop al bij een psychologe in mijn woonplaats. Bovendien kan die niets veranderen aan het feit dat ik in een verkeerd lijf ben geboren en daardoor te brede schouders voor een vrouw en te weinig heupen voor ern vrouw en ga maar door.....mijn onzekerheid komt voort uit het feit dat ik in dat verkeerde lijf ben geboren !
Offline
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Onzekerheid

Bericht door Hormoonmeisje »

Rikki schreef: 03 jan 2019, 16:05
Tijgertje schreef: 03 jan 2019, 15:56 Vraag een doorverwijzing van je huisarts naar een genderpsycholoog.

Deze bijvoorbeeld:

https://psychologenpraktijkdevaart.nl/
Ik loop al bij een psychologe in mijn woonplaats. Bovendien kan die niets veranderen aan het feit dat ik in een verkeerd lijf ben geboren en daardoor te brede schouders voor een vrouw en te weinig heupen voor ern vrouw en ga maar door.....mijn onzekerheid komt voort uit het feit dat ik in dat verkeerde lijf ben geboren !
Je weet in elk geval wat die onzekerheid veroorzaakt, dat is ook al veel.
Verder ben ik het er met je over eens dat genderdysforie inderdaad wel altijd een rol zal spelen als er delen aan je lichaam zijn die niet aan te passen vallen.

Maar een leuke man zal je aanvaarden zoals je bent en voor wie je bent.

Je hebt een lief hartje, Rikki, dat is iets dat heel waardevol is, want veel vrouwen ( en mannen ) hebben dat niet in deze wereld.

Blijf doorgaan en niet opgeven, lieverd.

Knuffel,
Kato
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Onzekerheid

Bericht door Mr.X »

Rikki, je zit natuurlijk met het foutieve geboren geslacht enzo, maar wat jij verder ervaart lijkt mij iets wat bijna alle vrouwen ervaren. Welke vrouw is nu wel tevreden met hoe ze er uit ziet? Er is altijd wel wat. Te kleine borsten, te klein (of groot) achterwerk, niet lang genoege wimpers, vreselijke haarkleur etc. Er ligt nu eenmaal een grote verwachting van vrouwen in onze maatschappij dat ze zo mooi mogelijk zijn. Belachelijk en jammer, maar waar.

Deze cisvrouwen, en jij ook, zien zichzelf met een loepje. Wat doe je als je voor de spiegel staat? Je ogen glijden meteen af naar de probleemgebieden om ze te checken. Hierdoor komen ze als een soort vergroot beeld in je eigen blik terrecht. Weet dat een ander je niet zo ziet. Wij zien het totaalpakket, en pakken geen loepen.

Dit helpt natuurlijk niet om je zelfvertrouwen op te krikken. Dat zul je toch echt zelf moeten doen. Maar misschien helpt het een beetje te weten dat wat je ervaart toch wel echt vrouw eigen is, en dat anderen je niet zo (vergroot) zien.
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Onzekerheid

Bericht door Tijgertje »

Klinkt natuurlijk heel voor de hand liggend wat ik nu ga schrijven, maar leer jezelf te accepteren, beter nog leer van jezelf te houden. Misschien heb je deze nog niet eerder gehoord, maar bezoek eens een naaktstrand. Zelfvertrouwen put je gek genoeg uit je kwetsbaarheid.

Ik ben er de laatste jaren niet meer erg frequent geweest, maar het heeft mij zeer geholpen om mijn angsten te overwinnen. Deze bagage zorgt ervoor dat ik vandaag de dag, onder ieder omstandigheid kan zijn wie ik wil zijn.

Wat ook goed om te weten is, een mens is maakbaar! Teveel lichaamsgewicht kun je ook weer verliezen als je in jezelf investeert. Niet bij de pakken neerzitten, maar an der arbeit!

Als je niet gelukkig bent wat je hebt, wees dan gelukkig met wat je niet hebt. :)
Gebruikersavatar
Eveliene
Berichten: 612
Lid geworden op: 10 jul 2013, 15:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Almere

Re: Onzekerheid

Bericht door Eveliene »


Mr.X schreef:Rikki, je zit natuurlijk met het foutieve geboren geslacht enzo, maar wat jij verder ervaart lijkt mij iets wat bijna alle vrouwen ervaren. Welke vrouw is nu wel tevreden met hoe ze er uit ziet?
Dat klopt helemaal. Mijn buurvrouw loopt altijd te klagen over haar benen en haar bloedmooie dochter klaagt ook over haar benen en uiterlijk. Ik denk dan altijd van WTF heb je wel eens echt in de spiegel gekeken want ik wou dat ik er zo uit zag. Zo ook een collega die van mening is dat ze lelijke borsten en een te dikke neus heeft.

Als (trans)vrouwen zouden we ook eigenlijk best wel wat meer naar onze weinige mooie pluspunten mogen kijken en daar van leren genieten want niemand is perfect. Maar evengoed baal ik er ook wel van dat ondanks het vele sporten mijn buik en vooral maag me in de weg zitten waardoor een leuk jurkje zoals ik vanmiddag bij sachs of fifth zag hangen mij niet leuk staat.