Nieuwe chat! Zie dit topic.

Slapen

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Slapen

Bericht door JesseJessie »

Als ik wakker word en al voordat ik mijn ogen open doe begint mijn hoofd te malen. De hele dag spoken er gedachtes door mijn hoofd. Wat wil ik? Wat ben ik? Waarom, wanneer, wat als etc. etc. Het is alsof ik soms nergens anders meer aan kan denken dan gender gerelateerde zaken.
Gedachtes waar ik dacht over uit te zijn, komen later terug om zonder oplossing weer te verdwijnen in het zwarte gat van mijn geest.

Dat ik veel nadenk is voor mij niet nieuw, maar dat ik er niet van kan slapen gaat me inmiddels een beetje de kop kosten. Ik merk dat ik veel moe ben in mijn hoofd maar kan de slaap gewoon niet vatten.
Op mijn werk en in mijn vrije tijd kan ik me moeilijker focussen en dwaal ik vaak af als mensen tegen me praten. Daarmee doe ik anderen te kort vind ik.

Ik kijk geen schermpjes voor het slapen gaan en sport om mezelf lichamelijk moe te maken. Daar lijkt het mij niet aan te liggen.

Hebben meer mensen dit gehad of herkennen jullie dit?
Hebben jullie rituelen om in slaap te komen?

Ik hoor het graag
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Slapen

Bericht door Hormoonmeisje »

Nog elke dag. 5 jaar transitie en elke dag ben ik opnieuw met gender bezig. Fantaseren over operaties die ik doodgraag zou willen ondergaan. Anderen hun operatieverslagen lezen en wensen dat ik dat was die die SRS ondergaan kon. Elke dag opnieuw. Als vrouw gaan leven heeft het wel dragelijker gemaakt maar ik besef dat het nooit weg zal gaan. Ik ben nu eenmaal een vrouw van transgender ervaring afkomstig. Waar ik me het meeste zorgen om maak is: a) wat als ik ooit mijn haar verlies en pruiken bestaan tegen dan al niet meer, b) wat als de wereldorde verstoort wordt en mijn veiligheid komt in gevaar als trans persoon zijnde ( denk aan een nog grotere anti-trans leider dan Trump bijvoorbeeld ). C) Hoe ga ik er bij het ouder worden uitzien? Ga ik er mannelijker gaan uitzien? D) Ga ik ooit een partner vinden die mij niet als een seksspeeltje ziet? E) gaan hormonen ooit schaarse goederen worden?

Het moeilijkste aan transgender zijn vind ik: weten dat je het moet toelaten om gelukkig te kunnen zijn met jezelf.
Tegelijk echter weten dat doordat je het toelaat in jezelf, je een mikpunt van discriminatie wordt. De schietschijf van alle intoleranten.
Damned if you do, damned if you don’t.

Ik ben best gelukkig met mijn leven en heb nergens spijt van. Maar ik had veel liever een gewoon leven als cis vrouw gehad in een cis vrouwelijk lijf.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Slapen

Bericht door JesseJessie »

Hormoonmeisje schreef: 07 jan 2019, 02:05
Het moeilijkste aan transgender zijn vind ik: weten dat je het moet toelaten om gelukkig te kunnen zijn met jezelf.
Tegelijk echter weten dat doordat je het toelaat in jezelf, je een mikpunt van discriminatie wordt. De schietschijf van alle intoleranten.
Damned if you do, damned if you dont.
Hier komt het er bij mij vaak op terug uiteindelijk.
Kies ik ervoor om somberheid vanuit mijzelf te omarmen, of kies ik ervoor om deze van de buitenwereld te gaan ontvangen.

Lastige keuze, voorlopig wacht ik denk ik tot ik geen keuze meer heb.
En wat haaruitval betreft, ik weet echt niet of ik het mentaal zou trekken om elke dag voor het naar bed gaan mijn haarwerk af te moeten doen.
Ik zal vast niet de enige zijn maar het weegt voor mij wel erg zwaar.

Maar hoe kom je in slaap? Je wacht tot het gebeurt ofzo? Gekke vraag eigenlijk want ik doe het al bijna 30 jaar haha :fpalm:
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Slapen

Bericht door Marijn »

Ik zou ook liever genoeg haar hebben, maar ik heb mijn kaalheid omarmd en vind dat vrouwen best net zoals mannen een kaalgeschoren hoofd mogen hebben zonder als lelijk gezien te worden. Dat is wel een persoonlijke keuze en gevoel natuurlijk en ik begrip als dit voor anderen niet werkt. En niet opvallen is er dan ook niet meer bij.

De vraag van wat als de hormonen niet meer te krijgen zijn. Tja, daar denk ik ook wel eens aan, maar ga ik me nu niet druk om maken.

Maar ik vind mijzelf als kale vrouw ook mooi. Ik ben verder wel flink femme. Met flinke oorbellen, lippenstift etc. En wil ook meer rokken/jurken gaan dragen.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Slapen

Bericht door Hormoonmeisje »

Marijn schreef: 07 jan 2019, 10:24 Ik zou ook liever genoeg haar hebben, maar ik heb mijn kaalheid omarmd en vind dat vrouwen best net zoals mannen een kaalgeschoren hoofd mogen hebben zonder als lelijk gezien te worden. Dat is wel een persoonlijke keuze en gevoel natuurlijk en ik begrip als dit voor anderen niet werkt. En niet opvallen is er dan ook niet meer bij.

De vraag van wat als de hormonen niet meer te krijgen zijn. Tja, daar denk ik ook wel eens aan, maar ga ik me nu niet druk om maken.

Maar ik vind mijzelf als kale vrouw ook mooi. Ik ben verder wel flink femme. Met flinke oorbellen, lippenstift etc. En wil ook meer rokken/jurken gaan dragen.
Micropigmentation is een goede optie voor kalende trans vrouwen. Zo kun je ook passabel ogen zonder pruik.
Las het eens van een transvrouw die na een familie historie van androgenetica alopecia in transitie ging en haar hoofd liet micro pigmenteren.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Slapen

Bericht door Anon20230219 »

Nou ik heb gelukkig geen zorgen over mijn haren...ik ga er soms zelf op liggen en dat is best pijnlijk :)

Heb weleens het gevoel dat het erge nog moet komen en ik nog een best nare tijd tegemoet kan gaan zien.
En daar lig ik dan soms over te malen en kan ik slecht in slaap vallen.
Nou heb ik sinds mijn ongeval ook last van slaap apneu omdat er nu eenmaal schade is gekomen in mijn linker neusvleugel.
Dat is ook een reden dat ik niet echt heel lang met een boven prothese kan lopen.
Als ik echt niet goed in slaap kan komen dan ga ik even roken en dan een 2 stuks paracetamol innemen.
Meestal val ik dan na verloop van tijd toch wel in slaap.
Maar soms helpt ook dat niet en dan ga ik er maar gewoon uit en probeer zolang mogelijk wakker te blijven.
Vaak lig je de volgende avond al weer vroeger op bed.
Ik ga dan niet ergens op de dag even rusten ondanks dat je wel even een erg moe ben op de dag want dan heb je in de nacht weer dat zelfde probleem.
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Slapen

Bericht door JesseJessie »

Dat Micropigmentation ziet er best goed uit eigenlijk, daar ga ik zeker even wat info over opzoeken. Ook voor mezelf als mannelijke verschijning, want ik ben de laatste 10 jaar bijna nooit zonder hoofddeksel naar buiten geweest.


Lisa ik denk dat even uit bed gaan misschien wel een goede tip is. Ik rook niet, maar zou wel even bij de hond kunnen gaan zitten. Dat geeft me vaak wel rust, misschien een kopje thee.

Bedankt voor de reacties dames 😊
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Slapen

Bericht door Marijn »

Hormoonmeisje schreef: 07 jan 2019, 11:23 Micropigmentation is een goede optie voor kalende trans vrouwen. Zo kun je ook passabel ogen zonder pruik.
Las het eens van een transvrouw die na een familie historie van androgenetica alopecia in transitie ging en haar hoofd liet micro pigmenteren.
Dank je. Die zal ik in mijn achterhoofd houden, zal vast niet goedkoop zijn maar mogelijk wel goedkoper dan transplantatie.

Met goed scheren is het ook niet goed te zien, alleen is er dan ook die waas niet zo.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Slapen

Bericht door Anon20230219 »

JesseJessie schreef: 07 jan 2019, 14:26
Lisa ik denk dat even uit bed gaan misschien wel een goede tip is. Ik rook niet, maar zou wel even bij de hond kunnen gaan zitten. Dat geeft me vaak wel rust, misschien een kopje thee.

Bedankt voor de reacties dames 😊
Heel verstandig niet roken ;) en vooral zo houden zou ik zeggen.
Mijn ervaring is als je maar blijft liggen draaien dat je dan alleen maar moedelozer wordt om nog in slaap te vallen.
Vaak als je even eruit gaat en het dan later weer probeert het vaak wel lukt.
Warme melk maak ik ook weleens om de slaap alsnog te vatten en dat werkt net zo goed als een paracetamolletje.
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Slapen

Bericht door JesseJessie »

Ok vannacht was weer 3 keer niks...
Half 1 er in, niet op de klok kijken, kon niet in slaap komem en meditatie oefeningen geprobeerd. Toch maar op de wekker gekeken, 3 uur. Uit bed kopje gekookt water gedronken en even bij de hond gelegen. Op naar bed. Hele tijd wakker gelegen daarna weer. Op een gegeven moment wel een slaap smaak in mijn mond, dus ben misschien wel even weg geweest. Alleen om 7 uur ging de wekker van mijn vriendin. Tot half 9 wakker gelegen, chagrijnig uit bed. Val ik met een kop thee in mijn handen bijna in slaap. Weer naar bed gegaan en toen wel 2 uurtjes geslapen gelukkig...

De hele nacht gedachtes en liedjes in mijn hoofd. Ook gewoon normale gedachte over dingen die gebeurd zijn, maar het lijkt gewoon alsof mijn hoofd niet uit wil. Misschien wel overprikkeld ofzo, maar dat lost zich ook niet op als ik niet slaap. Gelukkig heb ik weekend nu.

Als het vannacht weer zo'n feest is bel ik de huisarts.