Nieuwe chat! Zie dit topic.

Zou jij een andere trans persoon daten?

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Hormoonmeisje »

Sara schreef: 10 jan 2019, 12:56 Een seksuele of romantische voorkeur voor mannnen als vrouw of andersom lijkt me biologisch gezien bijzonder goed te onderbouwen, dus ik denk dat je vergelijking nogal mank gaat. Als je op basis daarvan het niet willen daten met transmensen wil rechtvaardigen, dan zie je wat mij betreft transvrouwen niet als vrouw en transmannen niet als man.

Nogmaals wil ik het verschil benadrukken tussen transmensen als geheel afschrijven en een relatie met bepaalde transgenderindividuen niet zien zitten vanwege eigenschappen die slechts voor een deel inherent zijn aan het transgender zijn. Het eerste vind ik discriminatie, het tweede is inderdaad (helaas of niet) hoe relaties werken. Dingen op indivudueel niveau kun je inderdaad niet altijd in een vacuum bekijken.
De realiteit werkt trouwens een beetje heel anders.
Op dat gebied vond ik dat Tanisha een week geleden groot gelijk had. Dat je als transvrouw of transman die last niet hebt als je een bi man of bi vrouw date.

Verder zou ik het ook een beetje vreemd vinden als jij een ally die wekelijks mee op de eerste rij staat om onze rechten te verdedigen in optochten en petities, zou uitmaken voor discriminerend omdat zijn datingvoorkeuren anders zijn.

Geen punt meer om voor mij in dit topic nog te reageren. Je kan geen debat voeren met iemand die een stenen muur om zich heen heeft.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Anon20190209 »

Die stenen muur heb jij om je heen Kato.......
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Anon20190508 »

Zelfs bi mannen en vrouwen kunnen trouwens problemen hebben met het daten van trans mensen, hoor. Biseksuelen zijn geen heilige boontjes. En dan hebben we het nog niet eens over panseksuelen die ook echt niet altijd trans mensen willen daten. 🤷
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Hrafn »

Hormoonmeisje schreef: 10 jan 2019, 17:45
Hrafn schreef: 10 jan 2019, 16:05 Een goede vriendin van mij heeft een relatie met een transman, zij was erg boos dat hij het pas vertelde toen het al serieus wat aan het worden was. Toen ik haar de vraag stelde of ze hem wel een kans gegeven zou hebben als hij dat meteen had gezegd was het even stil... 'waarschijnlijk niet' zei ze. Toen was ze toch wel blij dat hij dat niet eerder had verteld. Inmiddels zijn ze al tien jaar samen.
Iemand kan dus denken niets met een transgender te willen maar als je hem/haar hebt leren kennen en daar op gevallen bent kan het dus ook zijn dat je er wel voor gaat. Ik zou het heel vreemd vinden als je dan zegt 'ik ben toch maar niet verliefd op je want je bent trans'.
En als transvrouw riskeer je vermoord te worden door een woedende cis hetero man als je zoiets verzwijgt en hij komt erachter.

Bovendien is een goede basis voor een relatie eerlijkheid.
Ik snap wat je bedoelt wat betreft het gevaar. Maar mijn vrienden zaten toen echt nog in het daten stadium, toen hij wist dat hij haar echt heel leuk vond heeft hij het verteld. Ik vind dat niet zo raar dat je dat pas vertelt als je echt een klik met elkaar hebt. Bovendien is hij gewoon een man! Ik vind niet dat hij oneerlijk was, de één gooit het meteen op tafel, de ander wacht daar even mee. Bovendien, als al ik weet niet hoe lang post-op bent bepaalt het ook niet meer je hele leven.
Gebruikersavatar
Hormoonmeisje
Berichten: 309
Lid geworden op: 24 dec 2018, 03:34
Gender: Vrouw
Locatie: ??

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Hormoonmeisje »

Cher schreef: 10 jan 2019, 17:58 Die stenen muur heb jij om je heen Kato.......
Ga je op elk berichtje van mij meteen op de persoon gaan spelen?
Je doet maar hoor. Whatever makes you sleep at night.
Ik schrijf niet meer mee en lees niet meer mee op dit forum.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Anon20190508 »

Image
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Sara »

Hormoonmeisje schreef: 10 jan 2019, 17:42 En nu sluit je zelf een deel van de transmannen en transvrouwen uit die niet hetero in het wensgeslacht zijn.
“Een voorkeur voor mannen als vrouw en voor vrouwen als man valt biologisch goed te onderbouwen”.
Gay transmannen en lesbische transvrouwen zijn evenveel man of vrouw als elke andere transpersoon.

Bovendien gaat die biologische onderbouwing enkel op voor reproductie. Als transvrouw of als transman kun je enkel voortplanten met iemand van het tegengestelde wensgeslacht. Met een cispersoon van hetzelfde geboortegeslacht als jezelf kun je niet voortplanten, dus geen biologische onderbouwing hier.
Waar zeg ik dat er voor homoseksualiteit geen biologische onderbouwing is?
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Matijs »

Ik vraag me af waarom in dit topic een grote discussie is ontstaan. Het is toch de bedoeling dat iedereen een mening mag geven, zonder dat deze weerlegd wordt? Aantrekkingskracht valt sowieso met andermans woorden niet te veranderen, lijkt mij dan.🤔
###
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door MichelleB »

Ciem schreef: 10 jan 2019, 18:41 Aantrekkingskracht valt sowieso met andermans woorden niet te veranderen, lijkt mij dan.🤔
Dit.

Lijkt me overigens een mooie afsluiter van het hele drama hier?
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Zou jij een andere trans persoon daten?

Bericht door Wolfy_girl »

Het zou een prima topic zijn als Kato niet zo opvliegerig zou reageren...

Kato, het helpt de discussie niet wanneer je zegt dat je mensen niet de moeite waard vind om een gesprek mee te voeren (zoals je aangeeft met je "stenen muur"). Dat is ophitsen en daar doe je niemand een plezier mee.

Ik wil trouwens wel zeggen dat ik een aantal interessante posts gelezen heb in dit topic. Aanvankelijk dacht ik eigenlijk dat dit onderwerp niks interessants zou opleveren, maar daar heb ik me wel in vergist.