Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Anon20190516 »

Het leek me wel grappig om hier vragen te stellen die niet direct heel erg super belangrijk zijn,maar je wel afvraagt..
Ik begin: kunnen transvrouwen ook cellulitis krijgen ?
Offline
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Sara »

Verwacht je ook antwoorden dan, of is het de bedoeling dat we alleen vragen stellen? 😁
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Anon20190516 »

Antwoorden lijkt me wel handig haha
Offline
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Anon20190508 »

Nou, dan als antwoord op je vraag: ja, trans vrouwen kunnen ook cellulitis krijgen, haha.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Anon20190516 »

Eros schreef: ↑13 jan 2019, 18:15 Nou, dan als antwoord op je vraag: ja, trans vrouwen kunnen ook cellulitis krijgen, haha.
Ow ok... thanx .. ik Wist het echt niet....
Zo leer je nog eens iets
Offline
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Wolfy_girl »

Ik heb wel een leuke voor dit topic denk ik.

De laatste tijd lees ik steeds vaker over menstruatie pijn bij transgender vrouwen. Op veel online forums zijn hier best veel heftige discussies over, en veel mensen vragen zich af of dit waar is. De mensen die zeggen dat het waar is, zeggen dat er geen bloed te pas komt bij een menstruatie van een trans vrouw, maar dat hormonen wel (eventueel?) de krampen in gang kunnen zetten die cis vrouwen veelal ervaren.

Ik heb me hier niet in verdiept, maar ik ben benieuwd of jullie hier meer over weten. Is dit echt of een broodje aap verhaal?
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Benjamin »

Eros schreef: ↑13 jan 2019, 18:15 Nou, dan als antwoord op je vraag: ja, trans vrouwen kunnen ook cellulitis krijgen, haha.
Ik vraag me af hoe gelukkig ze daarmee zijn ...

Ha nu weet ik ook een vraag. Als het zou kunnen medisch gezien, willen transvrouwen dan ook menstrueren, dus met bloed en al. Of hoeft het ook weer niet zoooo natuurgetrouw?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Wolfy_girl »

Benjamin schreef: ↑13 jan 2019, 20:56
Eros schreef: ↑13 jan 2019, 18:15 Nou, dan als antwoord op je vraag: ja, trans vrouwen kunnen ook cellulitis krijgen, haha.
Ik vraag me af hoe gelukkig ze daarmee zijn ...

Ha nu weet ik ook een vraag. Als het zou kunnen medisch gezien, willen transvrouwen dan ook menstrueren, dus met bloed en al. Of hoeft het ook weer niet zoooo natuurgetrouw?
Lol. Great minds think alike? Haha.

Ik denk dat ik moet oppassen hoe ik dit verwoord: voor mij is het een geval waarbij je vrouwelijkheid en pijn moet afwegen. Zou ik pijn willen ervaren elke maand, met het effect dat mensen mij meer als "echte" vrouw zullen ervaren? Voor mij is het antwoord ja, ook omdat ik tijdens mijn transitie sowieso al pijn lijd.

De reden waarom ik schreef dat ik moet oppassen hoe ik dit verwoord, is omdat sommige mensen dit zullen opvatten als "oh dus je houdt van pijn?". Dat is dus absoluut niet het geval; het liefst zou ik geen pijn ondergaan net als iedereen (hoop ik), maar in dit geval is de menstruatie wel 1 van die dingen dat steeds boven water komt als iets dat je onderscheid van "echte" vrouwen en dat wil ik natuurlijk niet.

Ik hoor van mensen wel vaker dat ik een redelijk hoge pijngrens heb dus kom maar op. :P
Laatst gewijzigd door Wolfy_girl op 13 jan 2019, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Benjamin »

Wolfy_girl schreef: ↑13 jan 2019, 20:55 Ik heb wel een leuke voor dit topic denk ik.

De laatste tijd lees ik steeds vaker over menstruatie pijn bij transgender vrouwen. Op veel online forums zijn hier best veel heftige discussies over, en veel mensen vragen zich af of dit waar is. De mensen die zeggen dat het waar is, zeggen dat er geen bloed te pas komt bij een menstruatie van een trans vrouw, maar dat hormonen wel (eventueel?) de krampen in gang kunnen zetten die cis vrouwen veelal ervaren.

Ik heb me hier niet in verdiept, maar ik ben benieuwd of jullie hier meer over weten. Is dit echt of een broodje aap verhaal?
Ik heb er weleens naar gegoogeld. Wat ik begreep is dat er tot op heden geen onderzoek naar is gedaan, dus het blijft bij persoonlijke ervaringen. Ik geloof zelf niet in een lichamelijke oorzaak, maar ik geloof zeker dat de psyche van een transvrouw zo sterk vrouwelijk kan zijn, dat er menstruatieverschijnselen kunnen optreden. Misschien of misschien JUIST zonder SRS en HRT.
Laatst gewijzigd door Benjamin op 13 jan 2019, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Trans gerelateerde vragen die je nergens anders kwijt kunt..

Bericht door Benjamin »

Wolfy_girl schreef: ↑13 jan 2019, 21:05 maar in dit geval is de menstruatie wel 1 van die dingen dat steeds boven water komt als iets dat je onderscheid van "echte" vrouwen en dat wil ik natuurlijk niet.
Ik vind menstrueren geen lolletje maar ik ervaar dan wel een soort vrouwelijke oerkracht? Zoals van eb en vloed. Nu ik (weer) aan de pil ben is het gevoel minder, maar de klachten heviger. Ik sta er ook niet altijd voor open want nonbinair. Ik kan me voorstellen dat dat een (onbekend) gemis is voor transvrouwen, hoeveel ook niet iedere cisvrouw hierom maalt. Als ik in de overgang kom zou ik het wel missen. Maar heel vaak ook niet.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Plaats reactie