Nieuwe chat! Zie dit topic.

Als je cis was geweest, dan....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Als je cis was geweest, dan....

Bericht door Hrafn »

We zouden met drie jongens geweest zijn thuis dan zou ik een hoop minder gedonder met mijn moeder hebben gehad. Ik moest het meisje zijn dat zij nooit had kunnen zijn, de druk om te presteren was enorm omdat mijn moeder, doordat ze ziek was, niet naar de hbs kon maar naar de mulo moest. Dus ik moest studeren maar mijn keuzes daarin waren ook weer niet goed.

Ik zou, denk ik zelfverzekerder zijn geweest.
Relaties zouden anders geweest zijn, minder die onrust en niet het 'wegwezen!' als de ander te dichtbij kwam.
Ik zou waarschijnlijk nog steeds een bipolaire stoornis hebben gehad maar het kan net zo goed dat die niet getriggert was.
Ik zou waarschijnlijk net zo'n etter geweest zijn op school.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Als je cis was geweest, dan....

Bericht door Jer158 »

Ik zou wrsch vrij gespierd zijn geweest, want in plaats van 0,0 spieren in de puberteit door een hormoonprobleem zou ik dan gewoon testo van mezelf gehad hebben. In combinatie met wekelijks zwaar sjouwen op de leeftijd 9 tot 16, zal dat best wel zoden aan de dijk gezet hebben.

Mogelijk zou ik zijn blijven sporten door de puberteit heen. Ik ben gestopt met voetbal rond mijn 14e verjaardag, voornamelijk omdat het sociaal niet geweldig was (als "meisje" in een jongensteam op een leeftijd dat niet alle teamgenoten meer bereid zijn om je gewoon als 1 van het team te zien). Met waterpolo ben ik gestopt met 11 al, omdat er toen gescheiden M/V teams kwamen. Daar deed ik sowieso niet aan, maar als cis jongen zou ik daar wrsch minder problemen mee gehad hebben.
Aan de andere kant was ik ook gewoon snel verveeld en had ik veel moeite om me naar trainingen te slepen, dus wie weet was ik sowieso wel gestopt.

Verder hoor ik van veel mensen dat ze door hun trans zijn een aangenamer en meer openminded persoon denken te zijn. Dat zou bij mij wrsch niet het geval zijn. Ik heb genoeg andere dingen in mijn leven die mij "anders" maken dan de gemiddelde persoon, en daardoor (noodgedwongen) openminded.

Ik zou sowieso vaker met mensen op de vuist zijn gegaan. Er zijn flink wat situaties geweest waarin ik als cis jongen sowieso een klap had gekregen. Nu was het op basisschool continu met iedereen op de vuist, en vanaf het voortgezet helemaal niet meer. Enige paar keer dat het "mis" ging was doordat ik voor jongen werd aangezien.

Sociaal zou e.e.a. wrsch wat makkelijker zijn gegaan, maar ook hier geldt dat het sociaal moeilijk was (is) ook om redenen die niets met trans zijn te maken hebben. Van mijn vier beste vrienden op school blijken er drie homo te zijn, en de vierde zit wrsch nog in de kast. Die vrienden zou ik anders wrsch ook wel gehad hebben, want ik zou ook nog steeds gay zijn geweest als ik niet trans was
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Als je cis was geweest, dan....

Bericht door Anon20210626 »

as is verbrande turf of als de hemel valt hebben we allemaal een blauw petje

Het heeft geen zin om hier iets over te zeggen want er valt geen zinnig woord over te zeggen
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Als je cis was geweest, dan....

Bericht door Mr.X »

Leuke reacties! Ik vind een beetje nadenken over dit soort dingen juist wel fijn. Want soms besef je dan dat het leven misschien helemaal niet zo anders was geweest. Of misschien waardeer je sommige dingen juist meer, omdat je wel sterker bent geworden. Ga zo door, mensen!

En Renee, als je niks heb toe te voegen kun je ook gewoon eens.....I'm thinking waaaay outside of the box here but....niks zeggen? Just a tip.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Als je cis was geweest, dan....

Bericht door Anon20210626 »

X ik zeg alleen dit hierop " iedere cis is heel erg gelukkig met uiterlijk geest etc"

oh nee, toch niet...

veel plezier in je droomwereld
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Als je cis was geweest, dan....

Bericht door Mr.X »

Bedankt voor de ontzettend waardevolle toevoeging. Gij zijt bedankt

Anywho, back on track.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Als je cis was geweest, dan....

Bericht door Anon20190508 »

We kunnen het allemaal eens zijn dat nee, niet iedere cis persoon is gelukkig en blij en regenboogjes en eenhoorntjes, maar voor ons, afgaande op ons trans-aspect, had cis-zijn ons heel veel pijn en moeite bespaard. Maar ja, zoals ik in mijn eigen reactie ook al zei: wie weet was ik als geboren-man ook wel trans geweest, maar dan de tegenovergestelde richting van nu. Het is allemaal giswerk, maar net als iedereen af en toe misschien wel eens fantaseert over een 'wat als...' ('wat als ik eerder in transitie was gegaan', bijvoorbeeld ;) ongetwijfeld een bekende hier) vind ik dit ook een vraag die gesteld mag worden en waar we over na mogen denken. En over mogen fantaseren, dus.
Weten we allemaal zeker dat we als cisjes gelukkig en blij en regenboogjes en eenhoorntjes waren geweest? Nee. Weet jij of je gelukkig en blij en regenboogjes en eenhoorntjes was geweest als je als tiener in transitie was gegaan? Nee.
Dus. :D
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Als je cis was geweest, dan....

Bericht door Anon20210626 »

aldus sprak de herhaling
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Als je cis was geweest, dan....

Bericht door Anon20190508 »

Renée schreef: 19 jan 2019, 13:32 aldus sprak de herhaling
Toch altijd wel fijn om woorden duidelijk te kunnen onderbouwen ipv gewoon lukraak dingen te gaan roepen, toch :)
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Als je cis was geweest, dan....

Bericht door Irene_de_Vreede »

Kunnen we on topic blijven zonder elkaar vliegen af te vangen.
Irene