Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gaming

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door Anon20190508 »

Oh, heb ook mijn oog nog op de game Vampyr. En vind dat we sowieso meer realistische monster games moeten hebben met goede graphics en vette storylines. :D Zou heel graag nog een keer een weerwolfgame spelen met deze kenmerken.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: β€”β€”β€”

Re: Gaming

Bericht door Anon20210626 »

ik was overigens NIET degene die met onderzoeken kwam met een achterban die voorbarige conclusies mogelijk maakt omdat DAT al een geselecteerde doelgroep is .........
dus ik was niet degene die off topic ging


Als ik onder de lezers van het blad Boerderij gaan vragen wie hier boer is kan ik een goede voorspelling doen naar de uitkomst , de grootte van de steekproef zal niet van belang zijn
just my 50 cts
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door Anon20190508 »

RenΓ©e schreef: ↑19 jan 2019, 16:50 ik was overigens NIET degene die met onderzoeken kwam met een achterban die voorbarige conclusies mogelijk maakt omdat DAT al een geselecteerde doelgroep is .........
dus ik was niet degene die off topic ging


Als ik onder de lezers van het blad Boerderij gaan vragen wie hier boer is kan ik een goede voorspelling doen naar de uitkomst , de grootte van de steekproef zal niet van belang zijn
just my 50 cts
Ja, is goed, dag Renee.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door Mr.X »

Volgens mij snap je onderzoek niet goed, Renee. Dat geeft niks.

Het verschil zit hem in de vraag. Wij vragen ons niet af 'wie gamed' want dan is inderdaad het percentage 100% als je dat aan gamers vraagt (of boeren in jouw voorbeeld).

Wij vragen wel 'welk percentage van de gamers is vrouw' (of om je eigen voorbeeld te gebruiken 'wat is het percentage vrouwelijke boeren'). Om het percentage vrouwelijke boeren te weten, moet je boeren vragen of ze man of vrouw zijn, of niet? En zo moeten we ook aan gamers vragen of ze man of vrouw zijn.

Ik voelde me verplicht om dit toch nog even uit te leggen. In the name of science.

Terug on topic: Een tijd geleden hebben we nog met wat forumleden samen het online (en gratis) spel Paladins gespeeld. Dat was erg leuk!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: β€”β€”β€”

Re: Gaming

Bericht door Anon20210626 »

Het was maar een voorbeeld X
en dat jij off topic ging geeft ook niets
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door Anon20190508 »

Mr.X schreef: ↑19 jan 2019, 16:56
Terug on topic: Een tijd geleden hebben we nog met wat forumleden samen het online (en gratis) spel Paladins gespeeld. Dat was erg leuk!
Wat is Paladins? Klinkt als iets Runescaperigs :P
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

πŸ³οΈβ€πŸŒˆ #femaletotwink πŸ³οΈβ€πŸŒˆ
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door Mr.X »

Haha, neeeee. Is een shooter achtig iets. Lekker als team anderen afknallen!
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Gaming

Bericht door JustMe »

Poeh een heleboel vragen...daar gaat ie dan...
Eros schreef: ↑19 jan 2019, 16:17 Wie speelt wat?
Eigenlijk alleen open wereld spellen en lang niet zo veel als vroeger.. ik ben nu al eeuwigheid bezig met assassins creed odyssey. Ik vind het ontdekken/verkennen van zo een spelwereld heel leuk.
Eros schreef: ↑19 jan 2019, 16:17 Zijn je voorkeuren verandert naar aanleiding van je transitie/hormoongebruik?
Nee, volgens mij niet. Heeft meer met ouderdom te maken. Snelle actie games gaan gewoon te snel voor mij tegenwoordig. :oops:
Eros schreef: ↑19 jan 2019, 16:17 Wat vind jij nu echt typische 'mannen' games en wat typisch voor vrouwen? Guilty pleasure games?
De meeste games hebben wel een soort van mannelijk uitgangspunt. De hoofdrol spelers zijn doorgaands ook mannelijk. Maar dat geld voor films ook.
Dit veranderd gelukkig langzamerhand wel.
Het wil natuurlijk ook weer niet zeggen dat je er geen plezier aan kan hebben als vrouw als een spel gewoon goed is. Zelfde geld voor films.
Eros schreef: ↑19 jan 2019, 16:17 Welke games zou je echt dolgraag nog een keer willen spelen?
Ik zou de videopac G7000 spellen die ik als kind heb gespeeld heb nog wel eens willen proberen. De titels weet ik niet eens meer....het is allemaal een eeuwigheid geleden -zucht-
Gebruikersavatar
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Gaming

Bericht door Wolfy_girl »

Eros schreef: ↑19 jan 2019, 16:59
Mr.X schreef: ↑19 jan 2019, 16:56
Terug on topic: Een tijd geleden hebben we nog met wat forumleden samen het online (en gratis) spel Paladins gespeeld. Dat was erg leuk!
Wat is Paladins? Klinkt als iets Runescaperigs :P

:P

Ontopic: Ik speel af en toe wel graag een spelletje, hoewel ik mij de laatste tijd wat meer bezig hou met het ontwikkelen van video-games.

Vroeger was ik heel fanatiek er mee, toen speelde ik Counter-Strike (de eerste, ja ja!), de Command & Conquer games, en praktisch alles waar ik maar aan kon komen. Veel gewelddadige games, dat wel. Maar dat trekt je denk ik ook wat meer als je in die edgy gothic fase van je puberleven zit.

En tsja, als mensen games niet vrouwelijk genoeg vinden... Van mij mogen ze de pot op met dat soort achterhaalde uitlatingen.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Gaming

Bericht door Sara »

Alles met Adventure- en/of RPG-achtige elementen trekt wel mijn aandacht. Ik ben opgegroeid met Nintendo vanaf Game Boy en SNES en de Zelda-serie is zo'n beetje de oorsprong van wat ik leuk vind games. Eentje die ik al een tijd niet heb gespeeld is Minish Cap, maar daar moet ik ook een (werkende) GBA voor op gaan graven ergens 😁

Alhoewel er dus games zijn die meer mannelijk dan vrouwelijk publiek trekken en andersom, denk ik niet dat gamegenres inherent mannelijk of vrouwelijk zijn. Wat wel onderscheid maakt, is de representatie van vrouwen in de games zelf, bijvoorbeeld als de speelbare karakters. Ik vind dat daar wel meer aan kan worden gedaan. 'Typische' mannen- of vrouwengames vind ik in ieder geval een ouderwets idee is en ik hoop niet dat er mensen zijn die hier hun mannelijke of vrouwelijke identiteit ontlenen aan de soorten games die ze spelen.