Gaming

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth

Re: Gaming

Bericht door EmmaJJ »

Met mijn Atari ST speelde ik graag spelletjes. Tekst adventures en zo.
Toen MSDos eindelijk vervangen werd door Windows 95 heb ik veel gespeeld, maar vooral kinderspelen. Want mijn kinderen hadden daar de leeftijd voor.
Ik vond kabouterstad geweldig.
Mijn nu volwassen kinderen kennen nog hele stukken gesproken tekst uit de spellen van die tijd uit hun hoofd.

http://jacobjanvoerman.nl/knus/

Nu heb ik geen puf meer. De leercurve bij veel apelken is me te stijl
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door Mr.X »

Wat wel onderscheid maakt, is de representatie van vrouwen in de games zelf, bijvoorbeeld als de speelbare karakters.
Nu je dit aansnijdt...jaaaaa! Want het aantal oversexualized characters is echt niet meer te tellen. Als voorbeeld kan ik World of Warcraft noemen. Ondanks dat relatief veel vrouwen dit spel spelen (ik geloof 23% ofzo van de playerbase, wat relatief veel is voor een game), lijkt dezelfde armour set op een vrouwelijke character vaak op een bikini, en op een mannelijke character echt als armour. En dat is gewoon spijtig.

Zoals dit, dus: http://2damnfunny.com/girls-armor-in-vi ... om-comics/
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Gaming

Bericht door KeepzD »

PC/Mac: Sims 4, Left 4 dead 2
Nintendo 3DS: Zelda games, Mario games, heeeel veel soorten andere games (prof Layton, yay!)
Xbox one S: overcooked 2, Escapists 2, Fifa 17 (ja, echt), F1 2018, en nog wat andere meuk wat ik af en toe wel grappig vind.
Dan heb ik ook nog een Nintendo wii staan met de super mario bros 3 versie van de NES erop geinstalleerd, en de 1e donkey kong. Verder weinig games voor liggen nog (ja, Zelda haha).

Dat was t wel ongeveer denk ik, huidige tijd...
Forever myself
Gebruikersavatar
Jennifer84
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 jul 2017, 00:21
Gender: Trans MtF
Locatie: provincie Utrecht

Re: Gaming

Bericht door Jennifer84 »

Paardje hobbelen met Esther in red dead redemption 2
Wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Gaming

Bericht door JesseJessie »

Leuk topic Eros,

Zelf speel ik graag action/rpg games.
Ook vroeger altijd super Nintendo gehad met als favoriet Lufia in het Nederlands... oeh de nostalgie.
Grootste haat/liefde verhouding is darksouls/bloodborne.
Zo eens in het jaar heb ik nog de WoW kriebels en speel ik dat een maandje.

Binnenkort misschien darksiders 3 kopen, veel plezier gehad aan deel 1 en 2
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door Anon20190508 »

https://www.gaytimes.co.uk/culture/117512/
Like previous updates, if players complete the main storyline, they will earn an achievement, but in order to earn this achievement, the player must have either Alexios or Kassandra romance a member of the opposite-sex in order to further their bloodline, and they are the only romance options available.
Oef...
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Matijs
Berichten: 843
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Gaming

Bericht door Matijs »

Ik game tegenwoordig niet meer zoveel. Af en toe heb ik een periode (van dagen of weken) dat ik daar zin in heb.

Mijn favoriete spellen zijn Plants vs Zombies en Call of Duty Black Ops. Ik ben een teamspeler en speel daarom vooral in teams. Als ik alleen op missie moet, raak ik al snel in de stress.

Vroeger hield ik van pc-games als Rollercoaster Tycoon. Dat spel zal ik best nog eens willen spelen. Het idee dat je iets kan verdienen waardoor je iets kunt bouwen, vind ik wel leuk.

Daarnaast heb ik games gespeeld als Need for Speed, Starwars (dat race-spel), Mario (Kart en Bros), GTA en nog wel wat waar ik momenteel niet opkom.
###
JustMe
Berichten: 205
Lid geworden op: 19 aug 2016, 09:57
Gender: Trans MtF

Re: Gaming

Bericht door JustMe »

De vraag over wat je nog eens zou willen spelen heeft nogal wat los gemaakt bij mij ;)

Zou eigenlijk ook nog wel eens space quest weer willen spelen en mischien toch nog maar weer eens doom en wolvenstein om te zien of ik nog weet waar alle secrets zitten....en arkanoid, lhx, night lore, pitfall, boulder dash..etc...etc..

Toen ik nog heeeeel klein was kwam mijn vader ooit thuis met een apparaat met een apparaat waaraan twee kastjes zaten. Op die kastjes zaten draai knoppen waarmee je een balkje op de tv kon bewegen en daarmee kon je weer een balletje (vierkantje eigenlijk) kaatsen...wauw!
Dat apparaat zou ik ook nog wel eens willen hebben....ben benieuwd of ik het nu wel kan winnen van mijn zus.

Maar voorlopig ben ik wel happy met Day of the Tentacle. Die heb ik gewoon in de app store kunnen vinden (yes!).
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Gaming

Bericht door AJpoekie »

Hier meldt zich nog een gamer :-)

Ik heb toen ik jonger was echt een tijdlang fanatiek gegamed, gratis shooter op de pc. Met een zeer leuk team en we waren ook goed en berucht in dat spel. Daar was ik wel bekend als "vrouw", omdat we gewoon goed waren en mannen het niet konden handelen om geownd te worden voor een "vrouw". Maar ja, op een gegeven moment middelbare school en andere verplichtingen, dus ermee gestopt.

Nu speel ik vooral nog op de PS4.
Favoriete genre: RPG, actie, shooters.
Ik heb eigenlijk altijd dat ik een tijd lang 1 game speel en hem dan een tijdje zat ben. Door mijn abonnement bij de PS4 krijg ik ook elke maand 2 spellen gratis (nou ja ik betaal voor het abonnement voor online gamen) is, wat zeer nice is. Storytelling games vind ik erg leuk en ook Destiny een van mijn favoriete "gratis" games.
Voorbeelden van games die ik graag speel: fifa, fallout, battlefield, assasin's creed, the division (Tom Clancy games zijn awesome).
Verder kan ik het even zo gek niet bedenken en ik ben te lui om mijn warme bed uit te gaan en te kijken naar mijn spellenla haha :P

Meestal kijk ik uit naar goede tweedehands games bij gamemania en nou ja, met mijn abonnement dus altijd wel leuke gratis spellen.

Horror spellen sla ik absoluut over, daar kan ik niet van slapen....
Games als uncharted met wat puzzelwerk vind ik ook leuk.

Maar vooral groot fan van grote, vrije werelden waarin je binnen kaders toch lekker kan aanklooien! (Vroeger ook Skyrim gespeeld op de pc).
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
JesseJessie
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 nov 2018, 16:07
Gender: Genderfluid

Re: Gaming

Bericht door JesseJessie »

Sara schreef: 19 jan 2019, 21:13 Alles met Adventure- en/of RPG-achtige elementen trekt wel mijn aandacht. Ik ben opgegroeid met Nintendo vanaf Game Boy en SNES en de Zelda-serie is zo'n beetje de oorsprong van wat ik leuk vind games. Eentje die ik al een tijd niet heb gespeeld is Minish Cap, maar daar moet ik ook een (werkende) GBA voor op gaan graven ergens 😁
Als het goed is heb ik nog ergens een GBA liggen. Ik kan wel even zoeken en kijken of die het nog doet, dan mag je hem best lenen als je wil.