Oude gewoontes

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Oude gewoontes

Bericht door Matijs »

Kleine veranderingen om je aan te passen naar je gewenste geslacht.

Welke oude gewoontes heb jij jezelf vroeger aangeleerd toen je voor de makkelijke maar ongelukkige weg koos (toen je nog niet jezelf was) omdat je niet wilde opvallen? En wil je nu afleren om niet op te vallen binnen je gewenste geslacht?
###
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Oude gewoontes

Bericht door Anon20190508 »

Giechelen. Ik giechel enorm veel en ik probeer in plaats daarvan meer te grinniken. :lol:
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Oude gewoontes

Bericht door Matijs »

Ik zat vroeger met mijn benen gekruist over elkaar. Niet dat het per se vrouwelijk is, maar veel mannen zie je het niet doen.
###
Matijs
Berichten: 842
Lid geworden op: 05 aug 2018, 17:16
Gender: Trans FtM
Locatie: België (Limburg)

Re: Oude gewoontes

Bericht door Matijs »

Eros schreef: 25 feb 2019, 19:34 Giechelen. Ik giechel enorm veel en ik probeer in plaats daarvan meer te grinniken. :lol:
Wow, je bent snel! Ik wilde aftrappen haha.
###
Anon20200101
Berichten: 1108
Lid geworden op: 23 jan 2019, 10:52
Gender: ———

Re: Oude gewoontes

Bericht door Anon20200101 »

Ik nam "boys don't cry" heel erg serieus; nu hoeft dat niet meer :)
AstroNoud
Berichten: 269
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: Oude gewoontes

Bericht door AstroNoud »

Ciem schreef:Ik zat vroeger met mijn benen gekruist over elkaar. Niet dat het per se vrouwelijk is, maar veel mannen zie je het niet doen.
Dit is heel herkenbaar, doe ik zelf ook nog ‘te vaak’. Wel valt mij op dat met name mannen vanaf een jaar of 30+ dat toch wel regelmatig doen. Merk dat ik me er zo langzamerhand zelf minder aan begin te storen als ik het doe.

Wat ik wel echt mijzelf probeer af te leren is tijdens het wachten mijn handen in m’n zij zetten. Lukt alleen nog niet zo goed... maar, lang genoeg het proberen af te leren dan moet dat ooit goed gaan komen
I will not yield!
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Oude gewoontes

Bericht door AJpoekie »

Ik moet mezelf nog een nieuwe "telefoonstem" aanleren.
Ik ben nooit een fan geweest van bellen, kreeg altijd de feedback dat ik chagrijnig klonk. Daarom heb ik echt zo'n soort telefoonstem aangeleerd van "Hallo met Anouk". Waarin ik met een soort van übervrolijke stem probeerde op te nemen.
Dat zit er zo in gestampt, dat "Hallo met JULIAN" er nog niet helemaal lekker uit komt naar mijn idee hahaha.
Ik moet dat dus steeds heel bewust doen en dan wordt het ook met deze naam vanzelf een automatisme.

Gek wel.
De naam Julian voelt helemaal eigen, helemaal oké en identificeer me er 100% mee. Ik reageer niet eens meer op mijn vrouwennaam.
Alleen aan de telefoon heb ik hier last van, dat ik toch echt bewust erbij stil moet staan met wat ik zeg.
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Oude gewoontes

Bericht door Anon20190516 »

Ciem schreef: 25 feb 2019, 19:36 Ik zat vroeger met mijn benen gekruist over elkaar. Niet dat het per se vrouwelijk is, maar veel mannen zie je het niet doen.
Je hebt hier ook de mannenversie van
Je legt je enkel van je ene been op het bovenbeen van je andere been ....
Offline
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Oude gewoontes

Bericht door Anon20190501 »

Ciem schreef: 25 feb 2019, 19:36 Ik zat vroeger met mijn benen gekruist over elkaar. Niet dat het per se vrouwelijk is, maar veel mannen zie je het niet doen.
Zolang je maar niet gaat manspreaden is het goed.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Wolfy_girl
Berichten: 361
Lid geworden op: 10 sep 2018, 17:54
Gender: Trans MtF
Locatie: Twente

Re: Oude gewoontes

Bericht door Wolfy_girl »

Onduidelijk en monotoon praten. Dat is wel zo'n dingetje wat mijn logopediste ook opviel. Gelukkig let ik hier nu veel meer op.
Plaats reactie